Honda Club Wałbrzych
http://honda-walbrzych.pl/

O LPG pytań Kilka
http://honda-walbrzych.pl/viewtopic.php?f=15&t=2195
Strona 1 z 6

Autor:  dzamej [ So, 12 maja 2012; 03:54:46 ]
Tytuł:  O LPG pytań Kilka

W związku z tym, że codziennie będę jeździł do Wrocławia, czas na zagazowanie mojej hondy.

Jako że kilka osób pewnie ma lub miało LPG to mam kilka pytań.

Po pierwsze planuje założyć instalację STAG-4 Plus w warsztacie na Szczecińskiej 4 na Nowym mieście.

Więc proszę o pomoc c i jak i co ile wymienić tzn chodzi mi tu o np świece lub kable zapłonowe (jeśli trzeba to jakie świece i jakie kable najlepiej i co ile). Oraz czy jakoś szczególnie mam się obchodzić z autem podczas założenia instalacji gazowej?

Dzięki za info :)

Autor:  Muzyk-Grzes [ So, 12 maja 2012; 07:23:54 ]
Tytuł:  Re: O LPG pytań Kilka

Szukałem ostatnio jak wiesz sporo o instalacjach LPG bo sam chce zakładać. A więc tak silniki non vtec nie potrzebują lubryfikacji ,o której często gazownicy wspominają przy silnikach Hondy. Generalnie to jest sporo na temat instalacji w Hondach na ckpl w dziale LPG, i piszą tam że im lepsze komponenty tym lepiej ,tzn lepsze wtryskiwacze ,parownik ze wskazanie na odpowiednie firmy. tam się najwięcej dowiesz.

Autor:  dz0919 [ So, 12 maja 2012; 08:36:26 ]
Tytuł:  Re: O LPG pytań Kilka

co do swiec kabli itp...o ile silnik smiga bez problemu to nic nie ruszaj...sugerowal bym tylko wymiane filtra powietrza jezeli juz przyszedl na niego czas...reszte wymieniaj jak sie zuzyje poprostu :)...przy instalacjach pierwszej i drugiej generacji wypadalo by po pierwszym przejechanym 1000km na gazie jechac na regulacje...nie wiem jak to jest w przypadku sekwencji...jezdze juz droga honda na gaz...w poprzedniej mialem pierwsza generacje (silnik d13b2) teraz mam druga generacje (d15b2)....w obu przypadkach zero problemow :)

Autor:  dzamej [ N, 13 maja 2012; 08:36:40 ]
Tytuł:  Re: O LPG pytań Kilka

gdyby ktoś potrzebował:


1) co jak i co ile wymieniać? (pierwszy przegląd po 1000 km to wiem)
- co 10 tys.km, filtry u instalatora najlepiej...pierwszy przegląd darmo

2) czy trzeba wymieniać świece? jeśli tak to co ile i jakie byłyby ze średniej półki dobre dla mojego modelu?
- a po co? coś się z nimi dzieje? u siebie nie zauważyłem. W VII genie trzeba wymieniać na świece zalecane przez producenta. Podobno jakieś z rezystorem.
Nigdy nie wymieniałem, więc nie wiem.

3) czy trzeba wymieniać kable zapłonowe? jeśli tak to co ile i jakie byłyby ze średniej półki dobre dla mojego modelu?
- Po co? Coś się dzieje przy jeździe na benzynie? J.w.

4) czy podczas jazdy na gazie musi zostać jakaś określona ilość gazu w butli? (tzn żeby nie opróżniać do zera)
- O to dba pewnie elektronika. Ja po prostu sobie jeżdżę. Jak się gaz skończy to mi piszczy wskaźnik gazu, po czym przełącza się na benzynę...

5) czy musi być jakaś określona ilość benzyny w zbiorniku przy jeździe na LPG?-
-Wg instrukcji zalecają conajmniej 1/4 baku. To chodzi głównie o to jak Ci się w trasie skończy gaz - co wtedy? No i podczas startu przez chwilę jedzie na benzynie.
W lecie to są sekundy. Poza tym, zaleca się także co jakiś czas przejeździć na benzynie i zatankować nowej.

6) czy podczas użytkowania instalacji trzeba sie jakoś ostrożniej obsługiwać z samochodem? np nie przekraczać jakiejś liczby obrotów lub zbyt mocno go nie butować?
-Eeee....jestem też użytkownikiem d13b2 (więc 8tys.rpm to nic nowego). D14z6 kręciłem do 7tys i na gazie i benzynie (bo to ciężkie auto) i nie było problemów.
Jedyne co 'słyszałem' , ale nie sprawdziłęm jeszcze - to przy dużym obciążeniu silnika (np. ciągła długa jazda 170km/h na autostradzie to się może check engine zapalić na gazie, albo nie wyrabiać chłodzenie silnika - ale to chwilowe problemy), ale jak mówiłem to są plotki forumowe. Na razie nie mam kiedy sprawdzić.

7) jakie mogą być spadki mocy po zainstalowaniu LPG?
-Na IV gen NIE MA żadnych. Smiem twierdzić że się lepiej wkręca na obroty na LPG.

8) czy BLOS tu będzie potrzebny? co on daje? czy poprawia czy pogarsza pracę silnika?
-BLOS to dla instalacji na gaźnik. W sekwencji masz wtryski...

9) gaz jest "suchym" paliwem - w takim razie czy uszczelki tłoków zaworów itp będą jakoś w większym stopniu narażone na uszkodzenie i szybciej się zużyją?
-Niektóre silniki niby są gorzej przystosowane do LPG. Np. moj. Na wszelki wypadek zainstalowałem lubryfikator. Chodzi o wypalanie gniazd zaworowych.Tak naprawdę dopiero po 100-200tys.km na gazie będe mógł coś więcej powiedzieć.

Autor:  Lukas [ N, 13 maja 2012; 04:27:05 ]
Tytuł:  Re: O LPG pytań Kilka

hmm albo mi się wydaje albo sam sobie odpowiedziałeś :)

Autor:  staryjaponiec [ N, 22 lip 2012; 11:41:10 ]
Tytuł:  Re: O LPG pytań Kilka

Witam

Mam pytanie, czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tą firmą albo czy słyszał jakieś opinie?
http://www.autogaz-walbrzych.pl/
Mam u siebie w aucie BRC i szukam ogarniętego serwisu z W-cha, gdzie można to bez problemu serwisować.

Autor:  Iras [ Pn, 23 lip 2012; 12:16:13 ]
Tytuł:  Re: O LPG pytań Kilka

spokojnie możesz tam jeździć. są ok

Autor:  dzamej [ Śr, 25 lip 2012; 11:15:06 ]
Tytuł:  Re: O LPG pytań Kilka

ja polecam tadka na wrocławskiej - miejsce pracy może i trochę niezbyt ogarniete ale robi super robote i szybko. naprawde duzo instalacji za soba na i ogromna wiedze. od jakiegos czasu na wieniewskiego nieopodal limanowki sie buduje

Autor:  Lukas [ Śr, 25 lip 2012; 01:31:04 ]
Tytuł:  Re: O LPG pytań Kilka

Dziś tam byłem po raz kolejny i znowu małym kosztem ogarnięta sprawa gazu :) Polecam gość odstrasza wyglądem ale jest bardzo skuteczny i ma wiedzę :)

Autor:  sowa4701 [ Cz, 26 lip 2012; 08:35:42 ]
Tytuł:  Re: O LPG pytań Kilka

Witam jeśli mógł bym polecić jakiś warsztat to z całego serca polecam warsztat na szczecińskiej :D nie chce narzekać na płoną ale miałem pare aut z gazem i BMW ogarnęła mi tylko na szczecińskiej ale ja naszczescie sprzedałem i wrucilem do hondy :D

Strona 1 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/