Honda Club Wałbrzych http://honda-walbrzych.pl/ |
|
O LPG pytań Kilka http://honda-walbrzych.pl/viewtopic.php?f=15&t=2195 |
Strona 5 z 6 |
Autor: | dz0919 [ Cz, 16 sie 2012; 07:53:54 ] |
Tytuł: | Re: O LPG pytań Kilka |
dokladnie....caly myk z gazem polega na tym zeby dobrze "skonfigurowac" silnik pod gaz....nie ma takiej mozliwosci zeby silnik jezdzil idealnie i na jednym i na drugim paliwie... |
Autor: | Muzyk-Grzes [ Cz, 16 sie 2012; 08:54:02 ] |
Tytuł: | Re: O LPG pytań Kilka |
W sumie jeśli silnik można odpalać na gazie, lub na benzynie jedynie na jałowym do nagrzania to ja bym pod tym kątem konfigurował gaz ,albo jak na przykład w moim przypadku ,gdybym miał gaz to zainwestował bym w kość pod dwie mapy i dla benzyny zostawił obecna a dla gazu stroił drugą z wyprzedzeniem kąta zapłonu w mapie (spalanie stukowe) i dawkami paliwa mniejszymi z racji na bogatsze w oktany paliwo. |
Autor: | dz0919 [ Cz, 16 sie 2012; 10:05:43 ] |
Tytuł: | Re: O LPG pytań Kilka |
tak swoja droga to przy gazie spalanie stukowe praktycznie nie ma szans wystapienia...LO przy LPG to jakies 100-110 oktanow...no ale przestawienie zaplonu jak najbardziej z uwagi na korzystniejsze spalanie jezeli chodzi o onstalacje gazowe oparte na mieszalniku (mikserze) to bardzo wazna jest tam szczelnosc ukladu dolotowego, wydechowego, zdrowe kable zaplonowe i swiece, ewentualnie rozdzielacz zaplonu o ile jest, dobrze ustawiony statyczny kąt wyprzedzenia zaplonu i co jeszcze bardzo istotne a ludzie czesto o tym zapominaja: czysty filtr powietrza ktory nalezy wymieniac zgodnie z zaleceniami producenta samochodu a czasami nawet czesciej jezeli zasyfi sie przed czasem...sam zasyfialy filtr moze byc przyczyna wielu problemow, wysokiego spalania itp czego sam zreszta doswiadczylem... |
Autor: | dzamej [ Cz, 16 sie 2012; 10:13:12 ] |
Tytuł: | Re: O LPG pytań Kilka |
powiem co zauważyłem u siebie (może mało związane z tematem ostatnich rozmów ale z tematem - o lpg pytań kilka - owszem) a wiec, jak sam za pomocą swojego kabla podpoiłem się pod instalacje gazową to widać, że instalacja tworzy mapy paliwowe które wyglądały u mnie na początku tak: jak widać zielona to gaz a niebieska to benzyna czyli więcej gazu pompuje w stosunku do benzyny, gdzie mapy powinny być mniej więcej pokryte - tu spalanie miałem około 8,8l/100 i przejeżdżałem około 440-450 km maksymalnie i była już pusta butla. aktualnie moja mapa paliwowa wygląda tak: niby nic a jednak dało sporą różnice - średnio na tym samym paliwie (cały czas Orlen) przejeżdżam 500-560km, włączyłem opcje, aby silnik odpalał na gazie, gdy ma odpowiednią temperaturę, zmniejszyłem ciśnienie gazu w butli gdy ma przełączać na BP (z 0,70 na 0,60) niby kilka małych modyfikacji a dziś przy przejechaniu 470km dopiero zapaliła mi się czerwona lampka (rezerwa na około 100km). Więc z tego co wychodzi niskie spalanie to kwestia dobrego ułożenia map paliwowych a i silnik gdy ciepły można odpalać na gazie. Do tego dochodzi temperatura przełączania na gaz - 30 stopni (w zimie zmienię na 35 oraz włączę podgrzewanie wtryskiwaczy przed przełączeniem na lpg) |
Autor: | Muzyk-Grzes [ Cz, 16 sie 2012; 10:43:35 ] |
Tytuł: | Re: O LPG pytań Kilka |
Obawiam się że nie jest to mapa gazu w rozumieniu mapy paliwowej zawartej w kompie auta, a jedynie elektroniczny sterownik instalacji i wtryskiwaczy gazu opierający się na czasie otwarcia wtryskiwaczy paliwa i sterujący czasem otwarcia wtryskiwaczy gazowych. Ja myślałem raczej o wystrojeniu mapy w kompie auta kiedy stosunek wtryskiwaczy sterownika jest 1=1 z paliwowymi, wtedy też można w mapach sterować zapłonem ,czego w sterowniku inst. gazowej zrobić się nie da. Ale OK jest to alternatywa dla regulacji instalacji bez ingerencji w elektronikę auta, jak widać skuteczna. Ja bym jeszcze eksperymentalnie (lub przy użyciu sondy szerokopasmowej) przyspieszył zapłon i zmniejszył czas otwarcia wtryskiwaczy gazowych (ilość gazu) utrzymując jednakowy AFR jak dla benzyny. |
Autor: | Lukas [ Cz, 16 sie 2012; 10:57:13 ] |
Tytuł: | Re: O LPG pytań Kilka |
Może zajmiemy się gazowaniem aut? takie małe OT nie linczujcie mnie |
Autor: | dzamej [ Cz, 16 sie 2012; 11:00:50 ] |
Tytuł: | Re: O LPG pytań Kilka |
gazowanie gazowaniem ale strojenie... |
Autor: | Lukas [ Cz, 16 sie 2012; 11:03:51 ] |
Tytuł: | Re: O LPG pytań Kilka |
dzamej napisał(a): gazowanie gazowaniem ale strojenie... Nie słyszałeś o takim czymś, jak metoda prób i błędów? Ty masz kabel, lapka się załatwi garaż też i można montować kuchenki gazowe |
Autor: | dzamej [ Cz, 16 sie 2012; 11:07:43 ] |
Tytuł: | Re: O LPG pytań Kilka |
kabel mamy, instrukcje montazu mam, program do kalibracji mam, lapka mam, garaz uzyczy sie od kogos np od czadowego - brakuje tylko pacjenta i organow xD |
Autor: | Iras [ Cz, 16 sie 2012; 11:51:39 ] |
Tytuł: | Re: O LPG pytań Kilka |
nie zapominajcie że nie każdy silnik można zagazować, jak by tak było, to już bym jeździł audi coupe 2.0 115 Km, ale niestety, lubią strzelać w kolektor. |
Strona 5 z 6 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |