Auto-Strefa

Honda Club Wałbrzych

Klub fanów Hondy z Wałbrzycha i okolic




Teraz jest Pt, 19 kwi 2024; 01:00:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: uszczelka pod głowica
PostNapisane: Pt, 09 lis 2012; 06:04:35 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 12 sie 2012; 09:51:53
Posty: 50
Imię: Michał
Honda:: coupe
nie wiem co masz na myśli z mocnym zagrzaniem ale auto jest używane w miare normalnie w warunkach miejskich i nie jest katowane i jeżdżone po torach itp.

_________________
Obrazek

Be Fast or Die Trying


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: uszczelka pod głowica
PostNapisane: Pt, 09 lis 2012; 08:40:21 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
Chodzi mi oto że jak pompuje węże na zimnym to głowica na bank do zdjęcia(chyba że mechanik nie wyssał wody z otworów na szpilki,wtedy wystarczy zmomentować od nowa,przeważnie głowica dziwnym trafem się nie krzywi).Jeżeli węże robią się twarde dopiero po przekroczeniu +/- 80st. to jest to normalne bo przy luleji jest już ponad 100 i wtedy trzeba utrzymać ciśnienie w układzie żeby się nie gotowało.Często rzeczywiście winny jest tylko korek ,ale bywa też tak że kompresja "bije" w układ dopiero po nagrzaniu.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: uszczelka pod głowica
PostNapisane: So, 10 lis 2012; 06:42:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5680
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord CS12
Racja Mirek ,tylko że jak zakręcił śruby głowicy na otwory zalane płynem lub olejem to raczej ponowne dokręcenie momentem już niewiele da bo pod śrubą nadal jest podciśnienie, ale jak nie spróbujesz to się nie dowiesz. Bardziej w tym przypadku martwił by mnie stan uszczelki i głowicy bo silnik był już wielokrotnie nagrzany.

Jest też możliwe że poprzednia uszczelka była nie metalowa i przy wymianie gość niedokładnie wyczyścił blok silnika i stąd nieszczelności.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: uszczelka pod głowica
PostNapisane: So, 10 lis 2012; 09:50:45 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 21 wrz 2008; 09:53:55
Posty: 975
Lokalizacja: Wałbrzych
Imię: Andrzej
Honda:: EK4 B16A2
Zrób prosty test najlepiej na nagrzanym silniku odkręć korek od wyrównawczego wyciągnij go z tą rurką i włóż ją do jakieś butelki przezroczystej z wodą żeby dobrze było widoczne czy bąble idą . Możesz w tym czasie troche podgazować silnikiem jak się pojawią i czuć je spalinami to masz przedmuch .
Jest to najczęstszy objaw jak głowica ma za słaby docisk

Może jeszcze termostat nie puszczać na duży obieg

_________________
Obrazek

Obrazek
Jada chłopaki w japońcach , nikt ich nie dogoni bo kręcą do końca....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: uszczelka pod głowica
PostNapisane: So, 10 lis 2012; 11:05:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 05 wrz 2008; 01:31:22
Posty: 2557
Lokalizacja: Sobótka
Imię: Adam
Honda:: aktualnie brak...
temat wywalonej uszczelki pod glowica jest mi dosc dobrze znany w tych silnikach...drugi raz w ciagu tego roku wywalilo mi uszczelke miedzy plaszczem wodnym a pierwsza komora spalania...objawy sa takie:

- znikajacy plyn chlodzacy
- silnik po odpaleniu na zimno pracuje jak gdyby nigdy nic...
- po zagrzaniu do temperatury pracy pojawiaja sie tumany pary z rury wydechowej (ciecz chlodzaca dostaje sie do komory spalania i odparowuje przy bardzo wysokiej temperaturze)
- spadek mocy / nierowna praca po nagrzaniu silnika / w skrajnych wypadkach przerywanie pod obciazeniem
- nie zauwazylem zeby weze byly jakos specjalnie twarde...ale przy poprzedniej uszczelce zaczelo sie lac na laczeniu wezy z chlodnica (najslabszy punkt ukl chlodzenia jak sie okazalo, nadmierne cisnienie spowodowane spalinami w ukl chlodzenia spowodowalo wycieki. Przy uszczelce wywalonej drugim razem wyciek pojawil sie z pod krocca wody przykreconego do glowicy)
- przy gwaltownym dodaniu gazu i odkreconym korku zbiorniczka wyrownawczego (Honda Concerto, inaczej zbudowany uklad chlodzenia niz Civic) pojawiaja sie pecherze w plynie
- W skrajnym przypadku przy juz dosc mocno walnietej uszczelce po kilku dniach postoju w cylindrze zbiera sie plyn chlodzacy...przy probie odpalenia takiego silnika moze (choc nie musi) dojsc do skrzywienia korbowodu (silnik spreza ciecz)...w moim wypadku odpalil na kilka sekund na 3 gary, zatelepalo nim i zgasl...teraz blok nadaje sie do remontu albo do wywalenia...

Te wszystkie objawy ktore opisalem wyzej pochodza z moich wlasnych obserwacji...moga sie jeszcze pojawic takie jak:

- maslo plywajace na powierzchni zbiorniczka z plynem (olej przedostaje sie do ukl chlodzenia)
- sytuacja odwrotna czyli zwiekszajacy sie stan oleju, olej ma dziwny kolor i konsystencje, ubywa plynu chlodzacego
- spadek kompresji na dwoch sasiednich cylindrach (wyraznie odczuwalny spadek mocy, nierowna praca silnika)

Sugerowal bym zabrac sie za naprawe silnika od razu i nie lekcewazyc tego bo moze sie stac jak w moim wypadku ze skonczy sie na jego wymianie....

Edit:

i jeszcze kilka rzeczy mi sie przypomnialo:

- przy nie wydmuchanym plynie lub oleju z otworow pod sruby glowicy niestety trzeba silnik ponownie zdemontowac...podczas wkrecania sruby do otworu wypelnionego plynem nie dosc ze moze dojsc do rozlania sie tego plynu po gornej powierzchni bloku co spowoduje nieszczelnosc juz na dzien dobry oraz do tego ze sruba zlapie moment dokrecania gdy jeszcze nie bedzie dokrecona do srodka, moze takze dojsc w skrajnym przypadku do pekniecia bloku wskutek wysokiego cisnienia wytworzonego w otworze sruby
- zawsze nalezy planowac glowice i sprawdzac plaskosc bloku....sam sie z tego smialem kiedys ze przeciez blok sie nie krzywi...okazuje sie jednak ze moga byc odksztalcenia nie widoczne golym okiem...prawdopodobnie takie wlasnie odksztalcenie bylo powodem wywalenia u mnie uszczelki pod glowica po raz drugi w ciagu zaledwie pol roku...
- tak jak przedmowcy wspomnieli - naljepiej montowac uszczelke stalowa...z tym ze przy stalowej uszczelce nalezy szczegolnie starannie oczyscic gorna powierzchnie bloku i odtluscic ja, podobnie jak dolna powierzchnia glowicy...nawet najmniejszy paproch (wior, zaschniety kawalek silikonu..cokolwiek) moze spowodowac nieszczelnosc)...jezeli nie od razu to po krotkim czasie...stalowa uszczelka o wiele mniej sie odksztalca niz taka zwykla "szmaciana" jak ja to mowie....

_________________
Z cyklu "zlote mysli przelozonego": "Uszczelniacz ma byc wzgledem walu wbity co do zenita"
http://www.laira.pl - Serwis, skup i sprzedaż sprzętu komputerowego przez 24h.
Aktualnie do wozenia dupy: Nissan Almera N16 2004r. 1.5 16V
...i do zabawy: Fiat 126p FL 1992r. 650E


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: uszczelka pod głowica
PostNapisane: So, 10 lis 2012; 03:45:45 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
Muzyk-Grzes napisał(a):
Racja Mirek ,tylko że jak zakręcił śruby głowicy na otwory zalane płynem lub olejem to raczej ponowne dokręcenie momentem już niewiele da bo pod śrubą nadal jest podciśnienie, ale jak nie spróbujesz to się nie dowiesz. Bardziej w tym przypadku martwił by mnie stan uszczelki i głowicy bo silnik był już wielokrotnie nagrzany.

Jest też możliwe że poprzednia uszczelka była nie metalowa i przy wymianie gość niedokładnie wyczyścił blok silnika i stąd nieszczelności.



wielokrotnie kręciłem po kimś takie głowice i przeważnie się udawało.Sruba dokręcana w "powietrzu" ma to do siebie że sprężynuje i cofa klucz,czuć wtedy że nie oparła się o głowicę.
Masz rację że trzeba się martwić bo silnik był grzany,ale zawsze jest nadzieja że się uda ,
tym bardziej że chodził mało i pewnie gazy nie zdążyły jeszcze nic wypalić.
W przypadku uszczelki niemetalowej to sam bym od razu zdejmował,ale na metalu jest szansa że się nie powyginało.Może warto spróbować.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: uszczelka pod głowica
PostNapisane: So, 10 lis 2012; 06:07:58 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 12 sie 2012; 09:51:53
Posty: 50
Imię: Michał
Honda:: coupe
dobra ile by mnie kosztowało zrobienie auta na gotowo?
tzn odstawiam auto nie martwie się o żadne cześci, olej itp i odbieram zrobione?

zastanawiam sie jeszcze nad d16z6 czy nie lepiej dołożyć i zyskać koników

_________________
Obrazek

Be Fast or Die Trying


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: uszczelka pod głowica
PostNapisane: So, 10 lis 2012; 11:43:31 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
Tak naprawdę to nikt nie jest w stanie do końca odpowiedzieć Ci na to pytanie, bo zawsze
może wyjść coś nieoczekiwanego(np. pęknięta tuleja,głowica itd) nie mam zaplecza ani czasu na takie operacje,ale jak nie znajdziesz sensownego rozwiązania problemu to w ostateczności wal na priv. -kogoś polecę.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: uszczelka pod głowica
PostNapisane: Pn, 12 lis 2012; 02:04:07 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 12 sie 2012; 09:51:53
Posty: 50
Imię: Michał
Honda:: coupe
dzisiaj to juz calkiem zglupialem sprawdzam rano zbiorniczek od plynu chlodniczego a tym susza i w chlodnicy tez nie za wiele plynu ( ostatnio zbiorniczek byl prawie pelen a chlodnica sucha) a jak juz zalalem chlodnice to pojawila sie tęcza na płynie.

_________________
Obrazek

Be Fast or Die Trying


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: uszczelka pod głowica
PostNapisane: Pn, 12 lis 2012; 09:15:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5680
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord CS12
Pisz na pw do Orzeha ustali cenę i ogarnie ze szlifem u Grabczaka.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Wordpress theme made by Sorel for Vladinho
phpBB3 theme made by Shadow_One, Wedytowane przez Free dla HondaClub
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL