Auto-Strefa

Honda Club Wałbrzych

Klub fanów Hondy z Wałbrzycha i okolic




Teraz jest Pt, 29 mar 2024; 12:18:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Brak ładowania Civic V D15B2
PostNapisane: Śr, 14 lis 2012; 05:33:41 
Offline
Uzytkownik zweryfikowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 20 sty 2011; 04:32:48
Posty: 73
Lokalizacja: Wałbrzych
Imię: Krzysiek
Honda:: Civic V D15B2
Siema wszystkim.
Mam problem, a mianowicie chodzi o ładowanie. Wczoraj jechałem w jedno miejsce było wszystko ok, po krótkiej przerwie gdy odpaliłem silnik nie zgasła kontrolka od akumulatora. Przy włączaniu migacza kontrolka przygasała trochę. Na następny dzień rano Hania już zdechła, a raczej jej bateria. Po odpaleniu na pych, i dodaniu gazu po przekroczeniu 3,5 tys. obrotów kontrolka gasła całkowicie, jakby ładowało, przy spadku obrotów znów się zapalała.
Czy konieczna będzie wymiana alternatora czy może to coś innego?
Nie sprawdzałem napięcia bo nie mam czym.
Proszę was o pomoc.

_________________
Wóda, dz*wki, impra dzika,
To nie dla mnie, mam Civica :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Brak ładowania Civic V D15B2
PostNapisane: Śr, 14 lis 2012; 07:14:20 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 05 maja 2010; 09:53:24
Posty: 766
Lokalizacja: Roztoka/Legnica
Imię: Piotr
Honda:: Civic Coupe USA EM2
Nie koniecznie w mojej sie kiedys kabelek zasniedzial i jeden sie nadpalil brak styku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Brak ładowania Civic V D15B2
PostNapisane: Śr, 14 lis 2012; 08:02:04 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
Jeżeli lampka świeci to napięcie w baterii jest wyższe niż napięcie ładowania-czyli ładowania brak.Nawet jak zgaśnie to i tak nie oznacza że ładowanie jest poprawne.Nie zawsze trzeba wymieniać,DRIVERRS ma rację,czasem wystarczy wyczyścić połączenia albo tylko naciągnąć pasek.Jeżeli to nic nie da a masz chęci i potrafisz się posługiwać narzędziami (nie koniecznie musisz mieć miernik) to pisz na priv.
P.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Brak ładowania Civic V D15B2
PostNapisane: Śr, 14 lis 2012; 09:17:38 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 06 gru 2011; 01:45:41
Posty: 545
Lokalizacja: Wałbrzych
Imię: Mateusz
Honda:: ED6 D13Z2+
Jesli to bedzie alternator to mam na sprzedaz jak cos to priv

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Brak ładowania Civic V D15B2
PostNapisane: Śr, 14 lis 2012; 11:59:18 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 14 wrz 2008; 04:48:46
Posty: 1121
Lokalizacja: Wałbrzych / Biały kamień
Imię: Irek
Honda:: Civic 6 gen Ej9
ja miałem kiedyś luźne klemy i też wariowało ;P (tak poza tematem- słyszałem że klemy MUSZĄ mocno siedzieć bo jak mają luz to można kompa zjarać, nie wiem czy to prawda ale mnie wystraszyło skutecznie ;) )

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Brak ładowania Civic V D15B2
PostNapisane: Cz, 15 lis 2012; 07:35:56 
Offline
Uzytkownik zweryfikowany

Dołączył(a): Pt, 05 wrz 2008; 12:10:40
Posty: 1332
Imię: Kuba
Jeśli zaczyna ładować po podkręceniu obrotów to ja bym zaczął od naciągnięcia / wymiany paska. Oczywiście przy okazji wyczyścił klemy i styki od alternatora.

Z tą wymianą to spokojnie :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Brak ładowania Civic V D15B2
PostNapisane: Cz, 15 lis 2012; 10:20:47 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 17 mar 2010; 05:27:14
Posty: 543
Lokalizacja: Wałbrzych
Imię: Kuba
Honda:: 900S
Kuba napisał(a):
Jeśli zaczyna ładować po podkręceniu obrotów to ja bym zaczął od naciągnięcia / wymiany paska. Oczywiście przy okazji wyczyścił klemy i styki od alternatora.

Z tą wymianą to spokojnie :)



No nie wiem... ja w Preludzie miałem na odwrot... Im wiecej gazu to pasek sie ślizgał i pojawiała sie kontrolka aku... a na mniejszych obrotach było ok. Auto odpalało normalnie ;) Także to był na 100% pasek

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Brak ładowania Civic V D15B2
PostNapisane: Cz, 15 lis 2012; 02:26:54 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
Najgorszą opcją jest padnięta jedna faza w stojanie lub dioda prostownicza na mostku dodatnim
"wystrzelona" po przebiciu w kierunku zaporowym lub przeciążeniu.Prawdą jest że można usadzić alternator poprzez słabe klemy,bo regulatot zaczyna wtedy wzbudzać na maxa a napięcie może wzrosnać nawet do 160v.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Brak ładowania Civic V D15B2
PostNapisane: Pn, 19 lis 2012; 07:29:30 
Offline
Uzytkownik zweryfikowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 20 sty 2011; 04:32:48
Posty: 73
Lokalizacja: Wałbrzych
Imię: Krzysiek
Honda:: Civic V D15B2
Dzięki za wszystkie odpowiedzi, sprawdziłem i okazało się że alternator po prostu nadaje się.. na śmietnik.. Szczotek można powiedzieć że nie ma, wszystko popalone. Zastanawiam się czy ten altek nie jest 'za słaby' na to żeby uciągnąć sprzęt grający i ksenony. Czy to ma jakiś związek z tym że po prostu się zjarał? Jeśli tak to czy jest jakiś mocniejszy, który by pasował?
Co do paska to jest ok, naciąg ma w porządku.
Obrazek Obrazek

_________________
Wóda, dz*wki, impra dzika,
To nie dla mnie, mam Civica :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Brak ładowania Civic V D15B2
PostNapisane: Pn, 19 lis 2012; 08:04:49 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
70A/12v (tak naprawdę to ok14v)to daje minimum 840wat (w porywach1000) mocy ciągłej-to dużo zważywszy na fakt że xenon pobiera mało a sprzęt raczej wywali prędzej baterię jeżeli nie masz kondensatora a moc odpowiednią.
Sprawdziło się padła jedna faza a pozostałe dwie pracowały na siebie i tą chorą ze zwarciem.
Naprawa nieopłacalna.Po założeniu nowego mogę Ci przemierzyć auto pod kontem poprawnego ładowania i ewentualnego nadmiernego poboru.
P

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Wordpress theme made by Sorel for Vladinho
phpBB3 theme made by Shadow_One, Wedytowane przez Free dla HondaClub
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL