Honda Club Wałbrzych
http://honda-walbrzych.pl/

tłoki do d16z6
http://honda-walbrzych.pl/viewtopic.php?f=15&t=2511
Strona 2 z 2

Autor:  Muzyk-Grzes [ N, 28 kwi 2013; 05:26:17 ]
Tytuł:  Re: tłoki do d16z6

Przecież ci napisałem jak masz do 20-letniego bloku wsadzić nominalne to lepiej nic nie robić bo tylko problemy będą ze szczelnością.

Autor:  m26 [ N, 28 kwi 2013; 05:41:04 ]
Tytuł:  Re: tłoki do d16z6

Na tulejach są ślady po honownicy,w takim przypadku nie widzę powodu do szlifowania.

Autor:  Muzyk-Grzes [ N, 28 kwi 2013; 06:08:52 ]
Tytuł:  Re: tłoki do d16z6

Na jakich tulejach? Pisałem o szlifowaniu (honowaniu) cylindrów pod nadwymiarowe tłoki bo obecnie mniemam że nominalnie cylindry są już wytarte i pakowanie w nie tłoków wymiar fabryczny to rozszczelnienie silnika.

Autor:  m26 [ N, 28 kwi 2013; 06:21:28 ]
Tytuł:  Re: tłoki do d16z6

Grześ,zastanów się jeszcze raz.Jeżeli na gładzi widać ślady po głowicy,to nie jest ona wytarta.Mam pierścienie podtarte,albo stoją,więc jak to już rozbiorę to nie będę się rozdrabniał.Poza tym co chcesz rozszczelnić ,wkładając nowy tłok do starej tulei?
W silnikach krytych nicasilem robi się to regularnie,nawet po pięć razy.

Autor:  Muzyk-Grzes [ N, 28 kwi 2013; 06:23:20 ]
Tytuł:  Re: tłoki do d16z6

Zrobisz jak zechcesz ,ale myślę że tutaj Adam się ze mną zgodzi.

Autor:  dz0919 [ Wt, 30 kwi 2013; 02:21:28 ]
Tytuł:  Re: tłoki do d16z6

hm...nie do konca sie z Toba zgodze...nowe tloki do starego bloku ktory nie ma zajechanych gladzi jak najbardziej...ale Boze uchowaj wkladac smigane tloki z innego bloku do innego...bo wtedy to juz na bank cuda sie beda dzialy (chociaz sa minimalne szanse ze to bedzie dzialac) Nalezy wykonac pomiary cylindra, zobaczyc jak to wyglada na roznych wysokosciach i nowe tloki jak najbardziej mozna wsadzic...to jest tak samo jak zakladanie nowych panewek nominalnych do walu ktory nie przeszedl szlifu..teoretycznie sie tak robic nie powinno ale wiekszosc tak robi i to dziala ;) tloki nadwymiarowe wklada sie wtedy kiedy tuleje cylindrow przeszly szlif...a tuleje do szlifu kwalifikuja progi na jej szczycie, rysy, owalizacja itp..przy czym nie kazdy silnik w ogole ma przewidziane cos takiego jak tlok nadwymiarowy..nie wiem jak to jest w przypadku D serii

W przypadku starych silnikow typu maluch lub polonez (bo wczesniej pojawilo sie jakies pytanie o oznaczenia) oznaczalo sie grupe selekcyjna tloka i cylindra (musiala sie zgadzac) oraz dodatkowo wymiary (niech mnie ktos poprawi jezeli sie myle bo moze zle pamietam...), przewidziane byly najczescie 3 wymiary do szlifu i pasujace do tych wymiarow tloki nadwymiarowe...wiem ze silniki poldka mialy tez czwarty wymiar ale to juz chyba nie bylo fabryczne ;) nie wiem dokladnie jak tam bylo..

Autor:  m26 [ Wt, 30 kwi 2013; 05:06:00 ]
Tytuł:  Re: tłoki do d16z6

Do malucha był jeden nadwymiar więcej-tłoki z poldka 1.6 z wprasowanymi bez tulei sworzniami :D
Do tego gniazda i zawory dolotowe od łady,głowica ścięta 4mm,gaźnik ze skarpety,moduł zapłonowy z ETZ 250(miała przyśpieszacz),dwie cewki od CZ350 (6V w szereg),dwururka,polerowany wał,wałek kopiowany z Hondy CB400N,plastikowa turbina,
ścięte koło(po obwodzie też :) ) półosie z zaporożca itd. i mały palił gumę na dwójceObrazek

A tak wracajac do tematu,to w maluchu nie opłacało sie robić więcej niż na drugi szlif ,bo potem już miał wibracje takie że pękały osłony,a poza tym taniej było kupić nowe zestawy niż szlifować(o ile ktoś miał szczęście)

Autor:  dz0919 [ N, 05 maja 2013; 08:14:37 ]
Tytuł:  Re: tłoki do d16z6

sam kupowalem wlasnie nowy zestaw....jego wykonanie wolalo o pomste do nieba...

Autor:  m26 [ N, 05 maja 2013; 08:57:49 ]
Tytuł:  Re: tłoki do d16z6

Trzeba było robić na tłokach od poldka :D

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/