Honda Club Wałbrzych
http://honda-walbrzych.pl/

Zaworek PVC odmy
http://honda-walbrzych.pl/viewtopic.php?f=15&t=2597
Strona 1 z 1

Autor:  m26 [ Pt, 26 lip 2013; 10:39:00 ]
Tytuł:  Zaworek PVC odmy

Założyłem temat,bo w SB zaraz nie będzie widać :D a już o tym było.
Dolna odma jest po to żeby skuteczniej odprowadzać gazy,wtedy kiedy jest ich bardzo duzo(na obciążeniu),ale jest zaopatrzona w zaworek PVC żeby nie zaburzać ilości powietrza na wolnych obrotach,bo wtedy szło by ono do kolektora nie przez przepustnicę,ale z silnika poprzez górną odmę.
Ma to też na celu utrzymanie maksymalnie dużego podciśnienia w kolektorze, co z kolei powoduje bardzo skuteczne odparowywanie paliwa na wolnych obrotach,kiedy jest go naprawdę mało i nie ma wtedy potrzeby zwiększania jego ilości do poprawnej pracy silnika.
Wypada poruszyć kwestie oleju w kolektorze,wlatuje właśnie przez ten wężyk i zawór,bo ujęcie jest blisko lustra oleju,a nie górą gdzie jest go znikoma ilość.
Zaślepiłem tą odmę żeby nie świnić zaworów olejem,ponieważ górna odma przy niewielkich przedmuchach w zupełności wystarczy.
Może ktoś sie będzie dziwił że piszę o "niewielkich przedmuchach" a silnik mi kopci :D
Już tłumaczę
-zapewne wszyscy zauważyli że Honda kopci,ale jedzie,jest tak dlatego że pierścienie uszczelniające nie ścierają się tak szybko jak smarująco-zgarniajace,które na dodatek potrafią się szybko zatkać jak ktoś zaniedbuje olej,albo leje niewłasciwy(np mineralny)
Jak słusznie Grześ zauważył,oleju ubywa szybko i silnik dymi tylko do pewnego momentu
-mianowicie do chwili kiedy jego poziom nie spadnie do dolnego znacznika,czyli wtedy,kiedy
ustaje smarowanie "rozbryzgowe" bo kręcący się wał przestaje rzucać olejem na gładzie i tłoki,jest to moment w którym zaczyna się proces zapiekania pierścieni, i szybka degradacja silnika poprzez brak chłodzenia tłoków od dołu i ich smarowania.
Może ktoś sie dziwić że auto na dobrym oleju "puści dyma" a na syfie nie puszczał,
jest tak dlatego że dobry olej zostaje na gładzi,a badziewny jest zabierany przez pierścień,
czyli mamy paradoks -nie kopci,nie bierze oleju,ale się niszczy :) i to o wiele szybciej niż się wydaje.

Do Grzesia-Adam zaślepił w Golfie odmę i wypchało bagnet,a może zaślepił jedyną odmę :D bo stare VW zaworu Pvc nie miały,a przynajmniej nie wszystkie.

Autor:  Muzyk-Grzes [ So, 27 lip 2013; 12:04:18 ]
Tytuł:  Re: Zaworek PVC odmy

U mnie sytuacja jest nieco inna. Wylew oleju z silnika następuje z otworu puszki odmy, ponieważ przewód a dokładniej wtyczka plastikowa jest za długa. Dotychczas (pewnie Maxoff pamięta) w miejscu gdzie rurka (plastikowa) nie wchodziła do końca był kawałek gumowej rurki który miał za zadanie "odpychać" ją od gniazda puszki tak aby wtyczka była wpięta "sztywno" Niestety olej lał się tam (może wężyk i wtyczka wypadły) i stąd był wyciek oleju . Generalnie kolektor jest z silnika 5 generacji a blok 6 gen i stąd różnice. Sprawdzałem do puszki odmy Ożehowego silnika D15B7 i tam wchodzi do końca. Niestety ja potrzebuję wtyczkę z 6 gena.

Abstrahując od mojej końcówki wężyka odmy a dochodząc do twojego tematu, czy i gdzie wstawić oil catch tank i czy warto? Pomiędzy zaworek a kolektor czy raczej odmę a zaworek? Nie chcę żeby waliło mi olejem wprost w kanały dolotowe i potem do silnika, bo dziwnym dla mnie jest że silnik ,który od 20.000 km jeździ z VTEC i to na trasie rzadko dwa ,trzy razy w miesiącu używanym , naraz "połyka" na 250 km litr oleju mimo że nie przekracza 2,5/3K rpm. Ok odpuszczę temat bo leje z odmy po bloku ,ale jak to uszczelnię to nie chcę żeby wtedy "lało" do kolektora i wprost do środkowych cylindrów.

Autor:  m26 [ So, 27 lip 2013; 11:45:58 ]
Tytuł:  Re: Zaworek PVC odmy

Cytuj:
Pomiędzy zaworek a kolektor czy raczej odmę a zaworek?

przed zaworkiem,jeżeli olej ma się cofać do silnika po jego wyłączeniu,jeżeli będziesz go spuszczał to bez różnicy.Zaślep i tyle,przecież i tak jeździsz na gazie.Jeżeli chcesz coś montować to raczej na górnej odmie a dolną zatkaj,albo zrób tak jak było kiedyś "po ludzku"
-górną odmę skieruj pod auto i niczego nie montuj.
Ten wyciek sobie daruj,już 100ml robi pod autem ślizgawkę,a tu mowa jest o litrach których ubywa.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/