Auto-Strefa

Honda Club Wałbrzych

Klub fanów Hondy z Wałbrzycha i okolic




Teraz jest Cz, 28 mar 2024; 11:50:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kolektor wydechowy
PostNapisane: Pn, 02 wrz 2013; 09:54:49 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
on ma d14z2,czyli dwie sondy, A3/4 ma jedną więc kolektor nie podejdzie,chyba że zrobi emulację albo zmodzi kompa.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Kolektor wydechowy
PostNapisane: So, 28 wrz 2013; 05:08:05 
Offline
Zarejestrowany uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 11 cze 2013; 08:48:23
Posty: 34
Lokalizacja: Strzegom
Imię: Jarek
Honda:: EJ9
Ok, wracam do tematu prosząc o radę bo kończą mi się pomysły.
Najpierw krótki opis co zostało zrobione:
Pęknięty kolektor został wymieniony na nowy (zakupiłem taki sam od D14Z2 ale w sumie niepotrzebnie bo druga sonda lambda jest dopiero za katalizatorem). Wymieniłem też świece oraz palec wraz z kopułką. Niestety problem nie ustał a wręcz się nasila - postaram się opisać co zaobserwowałem.
Wszystko dzieje się jedynie na zimnym silniku. Przy dodawaniu gazu obroty zawieszają się na 2,5k mimo że mam wrzucony 2 bieg i gaz w podłodze. Autem zaczyna szarpać i po pewnym momencie czasami to ustaje i silnik wchodzi na obroty a czasami trzeba puścić gaz i wcisnąć go jeszcze raz aby wszystko zaskoczyło.
Co jeszcze można sprawdzić w domowych warunkach ? Przewody w/n są raczej zdrowe. Lambda - miernik mam tylko musiałby mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć co mam mierzyć na których pinach. (Sonda jest 4-pinowa).
Może przepustnica ? Zapchany filtr paliwa ?
Pomóżcie Proszę :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Kolektor wydechowy
PostNapisane: So, 28 wrz 2013; 05:34:55 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
Na pewno nie jest to od sondy,bo przy depnięciu dawka jest brana z mapy,i nie jest korygowana na podstawie składu spalin.Stawiam na instalację zapłonową,bo przy ubogiej mieszance auto nie szarpie,tylko po prostu "dławi się" i nie jedzie.Najlepiej w Twoim przypadku
byłoby znaleźć lampę stroboskopową (albo oscyloskop :D ) i sprawdzić czy nie zanika impuls,albo po prostu podmienić na chwilę aparat z przewodami.
Spróbuj wyjąć kopułkę razem z drutami i zabrać do domu na noc,najlepiej na kaloryfer,rano odpal i zobacz czy objaw jest dalej.
Zakładam że oględziny od wewnątrz i czyszczenie już ogarnąłeś,tak samo jak szczelinę na świecach,bo takie sa skutki jak świece są wypalone.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Kolektor wydechowy
PostNapisane: So, 28 wrz 2013; 05:40:48 
Offline
Zarejestrowany uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 11 cze 2013; 08:48:23
Posty: 34
Lokalizacja: Strzegom
Imię: Jarek
Honda:: EJ9
m26 napisał(a):
Spróbuj wyjąć kopułkę razem z drutami i zabrać do domu na noc,najlepiej na kaloryfer,rano odpal i zobacz czy objaw jest dalej.
Zakładam że oględziny od wewnątrz i czyszczenie już ogarnąłeś,tak samo jak szczelinę na świecach,bo takie sa skutki jak świece są wypalone.


Ale jak już pisałem stara kopułka była sucha ale mimo to ją wymieniłem razem z palcem. Dałem też nową uszczelkę bo była w komplecie. Stare świece były zdrowe ale także zostały wymienione na nowe tak dla spokoju.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Kolektor wydechowy
PostNapisane: So, 28 wrz 2013; 05:45:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5680
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord CS12
Oby to nie były początki padania cewki lub modułu zapłonowego. O ile wina leży na pewno po stronie zapłonu.
BTW robiłeś po wymianie reset kompa?

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Kolektor wydechowy
PostNapisane: So, 28 wrz 2013; 05:50:02 
Offline
Zarejestrowany uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 11 cze 2013; 08:48:23
Posty: 34
Lokalizacja: Strzegom
Imię: Jarek
Honda:: EJ9
Resetu kompa nie robiłem po zmianie Lambdy. Ale chyba raczej nic to nie ma do tego bo kolektor jest identyczny z poprzednim. Dla świętego spokoju mogę zrobić reset przy okazji sprawdzania sondy. Ale niestety nigdzie nie mogę znaleźć jak przemierzyć ją żeby wiedzieć czy jest sprawna.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Kolektor wydechowy
PostNapisane: So, 28 wrz 2013; 06:06:52 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
jakie masz kolory przewodów przy sondzie?

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Kolektor wydechowy
PostNapisane: So, 28 wrz 2013; 06:11:35 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5680
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord CS12
gexx napisał(a):
Resetu kompa nie robiłem po zmianie Lambdy.

A na co liczyłeś, że będzie działać jak na poprzedniej? Różne sondy, różne impulsy inna oporność grzałki.
gexx napisał(a):
Ale chyba raczej nic to nie ma do tego bo kolektor jest identyczny z poprzednim.

Nie ma rzeczy identycznych, a reset robi się nawet w związku ze zmianą pór roku, żeby skrócić czas ssania (z zimy na lato) komp uczy się pewnych ustawień i sam tego nie rozumiem ,ale wystarczy drobna zmiana żeby całość nie działała jak trzeba.

Edit:

\
m26 napisał(a):
jakie masz kolory przewodów przy sondzie?

Dwa czarne ,biały i zielony - jeśli ma oryginał
Dwa białe ,szary i czarny - w zamiennikach

//rece mi opadaja normalnie...;)
//dz0919

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Kolektor wydechowy
PostNapisane: So, 28 wrz 2013; 06:21:44 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
Obrazek

możliwe że masz takie coś .
Pomiędzy dwoma czarnymi napięcie 12v impulsowo-najlepiej sprawdzić żarówką 21w,ale to na pewno jest dobrze bo obwód jest nadzorowany.
Między białym a zielonym (woltomierz-zakres 20v prąd stały) ma oscylować na wolnych obrotach 0,2-0,8 v

edit: do takich pomiarów sonda ma być wpięta
edit2 : jeżeli wypniesz sondę to będzie awaryjnie szedł z mapy na bogatej mieszance,więc wystarczy wypiąć żeby sprawdzić.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Kolektor wydechowy
PostNapisane: N, 29 wrz 2013; 12:46:00 
Offline
Zarejestrowany uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 11 cze 2013; 08:48:23
Posty: 34
Lokalizacja: Strzegom
Imię: Jarek
Honda:: EJ9
m26 napisał(a):
jakie masz kolory przewodów przy sondzie?

Dokładnie jak napisał Muzyk-Grzes dwa białe, szary i czarny.

Cytuj:
A na co liczyłeś, że będzie działać jak na poprzedniej? Różne sondy, różne impulsy inna oporność grzałki.


No ale przecież sonda jest nadal ta sama. Zmieniony jest tylko kolektor i na chłopski rozum tutaj nic się nie zmieniło.

Cytuj:
Nie ma rzeczy identycznych, a reset robi się nawet w związku ze zmianą pór roku, żeby skrócić czas ssania (z zimy na lato) komp uczy się pewnych ustawień i sam tego nie rozumiem ,ale wystarczy drobna zmiana żeby całość nie działała jak trzeba.


Ok, być może masz rację. Zrobię reset komputera ale wątpię że to da cokolwiek. Zresztą jak wcześniej pisał m26 wątpliwa sprawa że to wszystko wina sondy.

m26 napisał(a):
Obrazek

możliwe że masz takie coś .
Pomiędzy dwoma czarnymi napięcie 12v impulsowo-najlepiej sprawdzić żarówką 21w,ale to na pewno jest dobrze bo obwód jest nadzorowany.
Między białym a zielonym (woltomierz-zakres 20v prąd stały) ma oscylować na wolnych obrotach 0,2-0,8 v

edit: do takich pomiarów sonda ma być wpięta
edit2 : jeżeli wypniesz sondę to będzie awaryjnie szedł z mapy na bogatej mieszance,więc wystarczy wypiąć żeby sprawdzić.


Dzięki, spróbuję w miarę wolnego czasu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Wordpress theme made by Sorel for Vladinho
phpBB3 theme made by Shadow_One, Wedytowane przez Free dla HondaClub
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL