Honda Club Wałbrzych
http://honda-walbrzych.pl/

Szarpanie przy przyspieszaniu, duże spalanie, brak mocy
http://honda-walbrzych.pl/viewtopic.php?f=15&t=2638
Strona 3 z 5

Autor:  Maxoff [ N, 29 wrz 2013; 03:21:03 ]
Tytuł:  Re: Kolektor wydechowy

Wadliwa sonda oraz problemy tylko na zimnym (jeśli dobrze zrozumiałem to co zostało napisane) jakoś mi do siebie nie pasują. Sprawdzanie sondy wygląda na stratę czasu w takim przypadku, zawsze można ją odpiąć i zobaczyć czy będzie lepiej - tak jest najszybciej.

Zresztą parę postów napisaliście to samo a teraz usilnie każecie sprawdzać kable od sondy... ciekawe :-)

Autor:  Muzyk-Grzes [ N, 29 wrz 2013; 05:10:00 ]
Tytuł:  Re: Kolektor wydechowy

To sonda z grzałką więc działa od razu (nawet na zimnym) i tylko Gexx brał sondę pod uwagę ,my podawaliśmy tylko kolory kabli bo o nie pytał. Tak mi sie teraz przypomniało że czasem podobne cuda się działy przy "zimnych" lutach głównego przekaźnika (zwanego zazwyczaj przekaźnikiem pompy paliwa) ale to było zwykle na ciepłym silniku.

Autor:  m26 [ N, 29 wrz 2013; 09:09:58 ]
Tytuł:  Re: Kolektor wydechowy

Cytuj:
Wadliwa sonda oraz problemy tylko na zimnym ..... jakoś mi do siebie nie pasują

Ja postawiłem od razu na instalacje zapłonową,ale jak się upierają to podałem sposób ,a co mi tam,jak nie pomierzą to nie uwierzą ;)
O ile jest to rzeczywiście"szarpanie" w ogólnie przyjętej formie,a nie jakieś inne "coś tam"

Autor:  Maxoff [ N, 29 wrz 2013; 09:25:32 ]
Tytuł:  Re: Kolektor wydechowy

Muzyk-Grzes napisał(a):
To sonda z grzałką więc działa od razu (nawet na zimnym)

Trochę nie widzę związku z tym co napisałem i tym, że problemy są tylko na zimnym silniku, proszę o wytłumaczenie.

m26 napisał(a):
O ile jest to rzeczywiście"szarpanie" w ogólnie przyjętej formie,a nie jakieś inne "coś tam"

Filmik by się przydał :D

BTW. Z moich sugestii to odpiąć czujnik położenia przepustnicy i zobaczymy czy szarpanie zniknie. Może czujnik szwankuje dopóki nie złapie temperatury od kolektora, ale to strzał w ciemno. Minus tego testu jest taki, że jak komp przejdzie w tryb awaryjny to może przestać także używać innych czujników. Inny pomysł to czujnik temperatury, może komp nie wie, że silnik jest zimny?

Autor:  gexx [ N, 29 wrz 2013; 09:46:16 ]
Tytuł:  Re: Kolektor wydechowy

Panowie widzę że dyskusja się rozwinęła ... ale do rzeczy. Ja podobnie jak kolega m26 myślę że to jest wina instalacji zapłonowej. Według mnie gdyby szwankował któryś z czujników to komputer wywalałby błąd a jak wspomniałem w pierwszym poście robiłem samodiagnostykę i nie wykazała żadnego błędu.
Jeśli to będzie pomocne i będzie coś widać to postaram się jutro rano nagrać filmik żebyście mogli zobaczyć jak to mniej-więcej wygląda.
Jutro też postaram się sprawdzić sondę dla świętego spokoju żeby było wiadomo że na pewno jest wszystko z nią ok i że nie uszkodziła się podczas przekładki.

Autor:  m26 [ N, 29 wrz 2013; 09:48:06 ]
Tytuł:  Re: Kolektor wydechowy

Cytuj:
Inny pomysł to czujnik temperatury

Jak ma przerwę to idzie "na bogato" jak dla -40, a jak byłby zwarty gdzieś do masy,to powinien wywalić błąd,nie sprawdzałem jak jest w Hondzie,ale zawsze tak to działało i zawsze usterka czujnika była taka sama,czyli przerwa,chyba że jest uszkodzony mechanicznie i rzeczywiście "stoi" na jednej wartości,więc to też warto sprawdzić,wystarczy odpiąć.

Autor:  Maxoff [ Pn, 30 wrz 2013; 06:08:25 ]
Tytuł:  Re: Kolektor wydechowy

gexx napisał(a):
Według mnie gdyby szwankował któryś z czujników to komputer wywalałby błąd a jak wspomniałem w pierwszym poście robiłem samodiagnostykę i nie wykazała żadnego błędu.

Nie, nie zawsze wywala błąd. Pisałem już to kilka razy, ale napiszę jeszcze raz a co mi tam ;-)

Dawno, dawno temu, za górami za lasami... miałem zaśniedziałą kostkę od czujnika przepustnicy i samochód (D15B7) dławił się po dodaniu gazu, szarpał. Nie było żadnego błędu. Trochę męczyłem się zanim znalazłem powód. W skrócie po wyczyszczeniu i dogięciu pinów od kostki czujnika położenia przepustnicy problem ustał. M.in. dlatego wg mnie komp wykryje usterkę jeśli może, np. mamy przerwany obwód lub wartość poza specyfikacją ale jeśli wartość jest niepoprawna ale nadal mieści się w specyfikacji to nie za wiele może zrobić.

Podobnie np. z map sensorem, jeśli tam dostanie się jakiś syf to odczyt ciśnienia może już być zakłamany i ECU też tego nie wykryje bo nie ma z czym porównać. Jedynie przy odpalaniu może sprawdzić czy ciśnienie w kolektorze jest równe atmosferycznemu ale to także z dość dużym marginesem (różne ciśnienia na różnych wysokościach).

Powyżej to tylko przykłady aby nie zawierzać losów świata ECU ;)

m26 napisał(a):
...to powinien wywalić błąd...

Osobiście nie wierzę aż tak w ECU ale nie upieram się także, że to czujnik temperatury a nie inny. Sugeruję po prostu odpinać po jednym i patrzeć czy problem ustanie :-) Szybciej będzie to zrobić niż gdybać.

Autor:  NouT [ Wt, 01 paź 2013; 03:34:45 ]
Tytuł:  Re: Kolektor wydechowy

Jeśli chodzi o zachowanie się auta to jest tragiczne... Autem jechałem, przyspiesza do około 2.5 nawet z małym gazem i nagle obroty szarpią autem, nie ma mocy. Filtr paliwa i pompę tez można wykluczyć, bo później ciągnie do końca ładnie. Myślę, że to co piszę Maxoff trzeba sprawdzić obowiązkowo.

Autor:  Maxoff [ Wt, 01 paź 2013; 06:42:54 ]
Tytuł:  Re: Kolektor wydechowy

NouT, najważniejsze pytanie, tylko na zimnym czy na ciepłym też jest ten problem przy 2.5tyś?

Autor:  NouT [ Wt, 01 paź 2013; 07:20:34 ]
Tytuł:  Re: Kolektor wydechowy

Na zimnym, na ciepłym już ok.

Strona 3 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/