Honda Club Wałbrzych
http://honda-walbrzych.pl/

Kody błędów P1166 i P1167
http://honda-walbrzych.pl/viewtopic.php?f=15&t=2695
Strona 1 z 7

Autor:  Kuba [ Pn, 28 paź 2013; 03:39:03 ]
Tytuł:  Kody błędów P1166 i P1167

Kod:
P1166 - Honda
Type          Powertrain - Manufacturer Controlled DTC - Manufacturer Controlled
Description   Air fuel (AF) ratio sensor - front - heater circuit problem
Cause         Wiring, AF ratio sensor, ECM
Kod:
P1167 - Honda
Type          Powertrain - Manufacturer Controlled DTC - Manufacturer Controlled
Description   Fuel trim, Bank 1 - mixture too rich during deceleration
Cause         Injectors, fuel pump, fuel pressure, ECM


Panowie techniczni, sonda lambda?

Autor:  m26 [ Pn, 28 paź 2013; 05:43:54 ]
Tytuł:  Re: Kody błędów P1166 i P1167

Według błędu to jest sonda do wymiany,ale jak zawsze zanim coś zmienisz to trzeba usterkę pomierzyć :P
Drugi błąd jest pewnie,efektem wystąpienia pierwszego.
Pierwsza cyfra (1) w kodzie oznacza że jest to usterka przypisana do konkretnej marki/modelu,czym robiliście diagnozę,bo z takimi kodami trzeba ostrożnie :P

Autor:  Kuba [ Pn, 28 paź 2013; 07:40:07 ]
Tytuł:  Re: Kody błędów P1166 i P1167

ELM327 + Torque
Opisy błędów są stąd (P1166-P1167)

Autor:  m26 [ Pn, 28 paź 2013; 09:28:59 ]
Tytuł:  Re: Kody błędów P1166 i P1167

No widzisz :( skorzystałem z innej literatury i zonk.Niestety po tym kodzie nic nie wydumam,ale jeżeli masz tester to popatrz co pokazuje czujnik temperatury płynu.

Autor:  Kuba [ Pn, 28 paź 2013; 09:37:48 ]
Tytuł:  Re: Kody błędów P1166 i P1167

Rozumiem, że sam pomiar temperatury cieczy z OBD nic ci nie da?

Autor:  m26 [ Pn, 28 paź 2013; 09:40:20 ]
Tytuł:  Re: Kody błędów P1166 i P1167

Właśnie o ten chodzi,dokładnie o to samo co "widzi" komputer.

Autor:  Kuba [ Pn, 28 paź 2013; 09:51:26 ]
Tytuł:  Re: Kody błędów P1166 i P1167

To nie ma sprawy. W jakichś konkretnych warunkach to potrzebujesz? Pod obciążeniem czy coś?

Autor:  m26 [ Pn, 28 paź 2013; 09:58:48 ]
Tytuł:  Re: Kody błędów P1166 i P1167

Odpal auto i patrz czy wskazanie jest mniej więcej adekwatne do odczuwalnej ręką temperatury ,pozaglądaj tam przy okazji co robi sonda na wolnych obrotach.

Autor:  Kuba [ Wt, 29 paź 2013; 01:23:09 ]
Tytuł:  Re: Kody błędów P1166 i P1167

Mały log z rana. Krótka jazda po mieście, silnik całkowicie zimny po nocy: klik
Zawartość:
- surowe dane
- Wykres 1 - wszystkie zapisane dane, RPM jest podany procentowo gdzie 7000 to 100%.
- Wykres 2 - tutaj tylko RPM (x 1000) i dane z 2 sensorów O2
(Wykresy pojawią się po ściągnięciu dokumentu na dysk.)

Nie wiem czemu ale nie odbieram danych z 4 sensorów które według czytnika są dostępne:
Fuel trim bank 1 sensor 1(%) - Korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 sonda lambda 1
Fuel trim bank 1 sensor 2(%) - Korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 sonda lambda 2
Fuel Trim Bank 1 Short Term(%) - Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa
Fuel Trim Bank 1 Long Term(%) - Długoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa

Jeśli chcesz to mogę zrobić log po odpaleniu zimnego silnika i trzymaniu go na jałowych obrotach. Zobaczysz jak zmienia się napięcie w stosunku do obrotów i rosnącej temperatury cieczy.

Autor:  m26 [ Wt, 29 paź 2013; 08:12:48 ]
Tytuł:  Re: Kody błędów P1166 i P1167

Uwalona pierwsza sonda,wartości na wykresie i logu trochę się nie pokrywają,ale zakładam że to dwa przebiegi.Według wykresu biały przewód w sondzie ma przerwę a potem zwarcie do masy(albo na odwrót,nie wiem co było najpierw,log czy wykres)
Przy 50st.c ruszył się katalizator,nawet sprawny jest (jescze go masz? :lol: )
Sprawdź dla pewności woltomierzem przy samej sondzie,wepnij się między biały i szary(wciśnij pod gumki spinacze biurowe) rób to na wolnych obrotach,zakres na mierniku ustaw na 20v DC

Strona 1 z 7 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/