Auto-Strefa

Honda Club Wałbrzych

Klub fanów Hondy z Wałbrzycha i okolic




Teraz jest Cz, 28 mar 2024; 11:18:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Silnik F20B3 zgasł i nie chce odpalić
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014; 11:56:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 04 cze 2012; 03:19:26
Posty: 590
Lokalizacja: Wałbrzych
Imię: Marcin
Honda:: EJ2
do wymiany uszczelka pod dekiel komplet razem z tymi małymi okrągłymi, to raz, nie może być oleju w aparacie ma być suchy jak pieprz. poszukaj uszkodzenia lub rozszczelnienia na aparacie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Silnik F20B3 zgasł i nie chce odpalić
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014; 06:51:52 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
Odkręć ten aparat od silnika podłącz wtyczkę i przewody do świec,potem daj na zapłon i dotykając obudową aparatu do głowicy(żeby masa była) pokręć ośką i posłuchaj czy wtryskiwacze pracują (najprawdopodobniej tak ,skoro śmierdzi paliwo) jeżeli usłyszysz te wtryski ,to już jest połowa sukcesu i zabierz się za następny krok:
-zdejmij jedną fajkę ,włóż do niej coś metalowego zamiast świecy i połóż na jakiejś masie w taki sposób zeby zostało ok. 5mm przerwy na iskrę,potem pokręć aparatem,iskra ma być wyraźna i niebieska.
Przy każdym ruchu aparatem powinno nastapić chwilowe załączenie się pompy paliwa,poprzedzone bardzo wyraźnie słyszalnym kliknięciem przekaźnika.
Jeżeli na ośce aparatu jest luz to sprawdź czy koła impulsowe nie ocierały o czujniki.
Zrób tez tak jak pisze Ozech,bo choc olej nie ma żadnego wpływu na iskrę to jednak ma duży na wszelkie izolacje.
Pamietaj że nie wolno krecic silnikiem na zdjętych przewodach zapłonowych.
Silnik żeby zadziałał musi mieć trzy rzeczy: paliwo,ciśnienie i iskrę w odpowiednim momencie,dalej wiec się upieram przy sprawdzeniu rozrządu,
Kamil,masz znak na dolnym kole pasowym,widać go jak byk w momencie kiedy tłok na pierwszym lub czwartym garnku jest na górze,nie trzeba niczego więcej rozbierać!!!
Powodzenia.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Silnik F20B3 zgasł i nie chce odpalić
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014; 06:59:08 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 18 mar 2009; 12:27:08
Posty: 583
Lokalizacja: Wałbrzych / Sobięcin
Imię: Kamil
A więc kopułka i palec wyczyszczone. Aparat nie wygląda na uszkodzony i ten bolec/wałek na który się zakłada palec jest stabilny i nie lata na boki. Auto dalej nie odpala. Pompa słychać że chodzi. Gdy kręcę rozrusznikiem to nie zawsze gasnie kontrolka z akumulatorem a tak to reszt ok. Już ni wiem co robić a w niedzielę msm jechać do Polski...

_________________
Mój Accordeon

Moje aukcje. Zapraszam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Silnik F20B3 zgasł i nie chce odpalić
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014; 09:30:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5680
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord CS12
Jeśli pompa paliwa chodzi ,a awaria była na gazie i jest iskra to możliwe że uszkodzeniu uległ jeden ze zwojów cewki zapłonowej lub moduł. Co ciekawe a pisał już o tym Mirek to możliwe że któryś z czujników w aparacie (a są trzy) uległ awarii ,więc jeśli masz dwie wtyczki z aparatu jedna 2 pinowa a druga 7 pinowa to czas sprawdzić czujniki halla.

Instrukcja:
Weź kostkę 7 pinową i tam są piny w dwóch rzędach w pierwszym jest 4 wtyki a w drugim rzędzie 3 (lub odwrotnie) .Jeśli je zlokalizowałeś to teraz czas sprawdzić poszczególne czujniki. Bierzemy miernik i sprawdzamy oporność pomiędzy 1 pinem górnego i 1 pinem dolnego rzędu jeśli jest opór to uznajemy czujnik za sprawny potem 2 pin dolnego i górnego rzędu i 3 jak poprzednio. Ostatni pin to sterowanie modułu ,więc za wiele się z niego nie dowiesz.
Druga wtyczka to zasilanie (kabel żółto/czarny) oraz impulsy obrotomierza (niebieski kabel)
Na zasilaniu powinno być napięcie (przy pozycji IG2) a impulsy obrotomierza nas nie interesują.
Jeśli jednak miałeś jakieś problemy ostatnio ze wskazaniem obrotów (wskazówka źle działała) to można podejrzewać moduł zapłonowy - wtedy jednak nie powinno być iskry.

ps: Jeśli aparat bedzie sprawny a auto nadal nie będzie chciało odpalić to spróbuj odpalać z wciskaniem gazu (jak w gaźnikowych) u mnie raz był taki przypadek że FITV się zwiesił (przy mrozach) i bez butowania auto nie ruszyło. A z tego co pisałeś miałeś ostatnio problemy z obrotami bo falowały.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Silnik F20B3 zgasł i nie chce odpalić
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014; 10:09:30 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
Grześ to nic nie da,bo bedziesz się produkował,a Kamil napisze że kręcił rozrusznikiem , pompa działa i że nie wie co robić :P
Dalej nie sprawdził czy iskra ma kopa,czy nierzad jest na miejscu i czy słychać wtryski.
Nie dociera do niego że samo to że wałek się kręci i jest wyczyszczona kopułka to nie wystarczy,że moze wtryski sa otwarte cały czas bo ma coś uwalone,albo że iskra jest słaba i w sprężonych gazach po prostu nie przeskoczy.
Trzeba sprawdzać a Kamil nie robi tego.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Silnik F20B3 zgasł i nie chce odpalić
PostNapisane: So, 11 sty 2014; 04:16:09 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 18 mar 2009; 12:27:08
Posty: 583
Lokalizacja: Wałbrzych / Sobięcin
Imię: Kamil
Dzisiaj jeśli praca mi nie przeszkodzi to biorę się już na porządnie za Acc ponieważ wczoraj szczerze mówiąc łudziłem się że wystarczy wyczyścić kopułkę i palec i auto ożyje... tak więc krok po kroku pytam o wszystko czego nie rozumiem albo chcę mieć pewność że dobrze myśle :D

Na początek

ozeh napisał(a):
Przyczyna już jest, teraz skup sie na aparacie zobacz czy wałek na którym jest palec nie lata na boki. wykręć aparat i obejżyj go dokładnie bo jak łożysko padło i się rozszczelniło to bedziesz mieć tam non stop olej. aparat da się rozebrać na cześci drobne, popatrz dokładnie na obudowę koło łopatki napędowej aparatu czy nie jest uszkodzona.

Na tym wałku nie ma luzu chyba że taki delikatny ale wyczuwalny dopiero gdy się założy na niego palec i wtedy porusza a na samym wałku nic nie czuć.
Obrazek
Jakie łożysko gdzie one jest? Czy to jest to? Czy to jest łopatka napędowa? :Obrazek

m26 napisał(a):
Odkręć ten aparat od silnika podłącz wtyczkę i przewody do świec,potem daj na zapłon i dotykając obudową aparatu do głowicy(żeby masa była) pokręć ośką i posłuchaj czy wtryskiwacze pracują (najprawdopodobniej tak ,skoro śmierdzi paliwo) jeżeli usłyszysz te wtryski ,to już jest połowa sukcesu i zabierz się za następny krok:
-zdejmij jedną fajkę ,włóż do niej coś metalowego zamiast świecy i połóż na jakiejś masie w taki sposób zeby zostało ok. 5mm przerwy na iskrę,potem pokręć aparatem,iskra ma być wyraźna i niebieska.
Przy każdym ruchu aparatem powinno nastapić chwilowe załączenie się pompy paliwa,poprzedzone bardzo wyraźnie słyszalnym kliknięciem przekaźnika.
Jeżeli na ośce aparatu jest luz to sprawdź czy koła impulsowe nie ocierały o czujniki.
Zrób tez tak jak pisze Ozech,bo choc olej nie ma żadnego wpływu na iskrę to jednak ma duży na wszelkie izolacje.
Pamietaj że nie wolno krecic silnikiem na zdjętych przewodach zapłonowych.
Silnik żeby zadziałał musi mieć trzy rzeczy: paliwo,ciśnienie i iskrę w odpowiednim momencie,dalej wiec się upieram przy sprawdzeniu rozrządu,
Kamil,masz znak na dolnym kole pasowym,widać go jak byk w momencie kiedy tłok na pierwszym lub czwartym garnku jest na górze,nie trzeba niczego więcej rozbierać!!!
Powodzenia.


Cytuj:
dotykając obudową aparatu do głowicy(żeby masa była) pokręć ośką
czyli normalnie moge złapać za kopułkę i tym samym za kable WN i przyłożyć do głowicy silnika??
Oraz pokręcić ośką czyli tym co na tym obrazku??Obrazek
I nie porazi mnie prąd ani nic się nie stanie??

Jak już włoże w fajkę kawałek pręta i położę prawdopodobnie na osłonie kolektora wydechowego bo tam będzie masa to za co mam złapać aby
Cytuj:
potem pokręć aparatem
?

Cytuj:
Jeżeli na ośce aparatu jest luz to sprawdź czy koła impulsowe nie ocierały o czujniki
Ośka to która? I gdzie znajdują się "koła impulsowe oraz te czujniki"?

Cytuj:
Pamietaj że nie wolno krecic silnikiem na zdjętych przewodach zapłonowych.

A dlaczego?? Pytam ponieważ jak rozmawiałem z Orzechem przez telefon i miałem ściągniętą pokrywę zaworów to powiedział że mam zakręcić rozrusznikiem aby zobaczyć czy pasek od rozrządu jest cały i czy wałek się kreci.

Cytuj:
dalej wiec się upieram przy sprawdzeniu rozrządu,
Kamil,masz znak na dolnym kole pasowym,widać go jak byk w momencie kiedy tłok na pierwszym lub czwartym garnku jest na górze,nie trzeba niczego więcej rozbierać!!!


No i tego nie rozumiem...mam zdjętą pokrywę zaworów ( i to starczy :?: :?: ) i widzę tylko górne koło rozrządu i nie mam jak ściągnąć osłon rozrządu ponieważ dostęp do śrubek jest fatalny a ja mam za duże klucze...

Muzyk-Grzes napisał(a):
Jeśli pompa paliwa chodzi ,a awaria była na gazie i jest iskra to możliwe że uszkodzeniu uległ jeden ze zwojów cewki zapłonowej lub moduł. Co ciekawe a pisał już o tym Mirek to możliwe że któryś z czujników w aparacie (a są trzy) uległ awarii ,więc jeśli masz dwie wtyczki z aparatu jedna 2 pinowa a druga 7 pinowa to czas sprawdzić czujniki halla.

Instrukcja:
Weź kostkę 7 pinową i tam są piny w dwóch rzędach w pierwszym jest 4 wtyki a w drugim rzędzie 3 (lub odwrotnie) .Jeśli je zlokalizowałeś to teraz czas sprawdzić poszczególne czujniki. Bierzemy miernik i sprawdzamy oporność pomiędzy 1 pinem górnego i 1 pinem dolnego rzędu jeśli jest opór to uznajemy czujnik za sprawny potem 2 pin dolnego i górnego rzędu i 3 jak poprzednio. Ostatni pin to sterowanie modułu ,więc za wiele się z niego nie dowiesz.
Druga wtyczka to zasilanie (kabel żółto/czarny) oraz impulsy obrotomierza (niebieski kabel)
Na zasilaniu powinno być napięcie (przy pozycji IG2) a impulsy obrotomierza nas nie interesują.
Jeśli jednak miałeś jakieś problemy ostatnio ze wskazaniem obrotów (wskazówka źle działała) to można podejrzewać moduł zapłonowy - wtedy jednak nie powinno być iskry.

ps: Jeśli aparat bedzie sprawny a auto nadal nie będzie chciało odpalić to spróbuj odpalać z wciskaniem gazu (jak w gaźnikowych) u mnie raz był taki przypadek że FITV się zwiesił (przy mrozach) i bez butowania auto nie ruszyło. A z tego co pisałeś miałeś ostatnio problemy z obrotami bo falowały.


Cytuj:
dwie wtyczki z aparatu jedna 2 pinowa a druga 7 pinowa to czas sprawdzić czujniki halla.
Sprawdzę to multimetrem?? I jak go ustawić ponieważ pierwszy raz będe z niego korzystał i kupiłem go dzisiaj za 5euro Obrazek :D

Cytuj:
Bierzemy miernik i sprawdzamy oporność pomiędzy 1 pinem górnego i 1 pinem dolnego rzędu jeśli jest opór to uznajemy czujnik za sprawny potem 2 pin dolnego i górnego rzędu i 3 jak poprzednio.
Multimetr(:?:) i ustawiam go na ? " Ω " I jaki opór ma być?

Cytuj:
Na zasilaniu powinno być napięcie (przy pozycji IG2)
Co to za pozycja IG2 ? Oraz to obojętne jak będę wtykał te przewody pomiarowe w te kostki? I te ostki oczywiście rozłączyć i mieć auto na zapłonie czy jak??

Już próbowałem odpalić z wciśniętym pedałem gazu i pompując oraz włączając zapłon i wyłączając kilka razy aby pompa zassała tak porządnie i tak za czwartym razem przekręcałem do odpalenia kluczyk i dalej lipa.

Przepraszam was za tego posta ale mam nadzieje że nie zniechęcę was albo już nie zniechęciłem i mogę na was dalej liczyć...
Wiem wiem jestem ciemny w te sprawy ale chętnie się będę uczył.

_________________
Mój Accordeon

Moje aukcje. Zapraszam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Silnik F20B3 zgasł i nie chce odpalić
PostNapisane: So, 11 sty 2014; 09:58:45 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
Jeżeli masz sprawną kopułkę,toCię nie kopnie,ale lepiej trzymaj za metal,ewentualnie mozesz połączyć obudowe aparatu z silnikiem za pomocą jakiegoś kawałka przewodu(wozisz tam jakieś)
-kręć za tą samą część która wchodzi do wałka rozrządu,
-nie wolno krecić przy pozdejmowanych fajkach bo iskra wyładuje się wewnatrz cewki
viewtopic.php?f=15&t=2696
-kręcenie samym aparatem ma tę zaletę ze nie niszczysz baterii,nie zużywasz rozrusznika,widzisz co sie dzieje pod klapą,słyszysz ,a na dodatek mozesz to wszystko zrobić sam.
-możesz też ominąć kopułkę i palec przy testach ,musisz wtedy zdjąć kopułkę a wylot z cewki
(ten który trafia w kopułkę) potraktować jak fajkę na swiecę,będziesz miał wtedy 4 razy tyle iskiec co z jednej fajki.
-wystarczy zdjąć górną osłonę,tam są bodajże tylko dwie srubki na klucz 10-z bardzo dobrym dostepem.

http://img215.imageshack.us/img215/2038/uuuulu.jpg
http://www.civic5g.pdg.pl/foty/wym_pas/r2.jpg

Bardzo możliwe że przy nagzanej cewce iskry nie było,a teraz jest -silnik może być już zalany i pomimo tego ze wszystko bedzie dobrze ,to i tak nie zapali.Z racji tego że nie jesteś w stanie powykręcać świec (a z Twojego opisu wynika że otwory osadcze w głowicy mogą być tulejowane,albo mieć dwinty naprawcze) proponuję stary sposób "na zaciąg"
niestety to nie uleczy auta a jedynie może pomóc w odpaleniu go na chwilę.
Pamietaj też że ciągnać można tylko i wyłącznie wtedy jak masz absolutną pewność że rozrząd jest OK. !

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Silnik F20B3 zgasł i nie chce odpalić
PostNapisane: So, 11 sty 2014; 10:12:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 04 cze 2012; 03:19:26
Posty: 590
Lokalizacja: Wałbrzych
Imię: Marcin
Honda:: EJ2
pokręc silnikiem tak aby koło pasowe ustawić w punkcie na obudowie nierządu jedna kreska na kole równo ze strzałką na obudowie, i zobacz na koło wałka czy UP masz na górze i kreski poziome się zgrywają z płaszczyzną głowicy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Silnik F20B3 zgasł i nie chce odpalić
PostNapisane: N, 12 sty 2014; 03:22:28 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 18 mar 2009; 12:27:08
Posty: 583
Lokalizacja: Wałbrzych / Sobięcin
Imię: Kamil
A więc;
świece mokre od oleju i paliwa.
Pompa paliwa działa.
Aparat zapłonowy zdjęty i były styki zabrudzone oraz olej w kopułce. http://www.youtube.com/watch?v=aKqZ61i32Z8
Cytuj:
Jeżeli na ośce aparatu jest luz to sprawdź czy koła impulsowe nie ocierały o czujniki.
Nie wiem o jakie koła impulsowe chodzi.
Wtryskiwacze pracują.
iskra wyraźna i niebieska.
Wtyczek 7pin i 2pin nie sprawdziłem ponieważ zastosowałem metodę Mirka z położeniem aparatu na "masie" i wszystko działało tzn; wtryski, pompa i iskra.
Dodam że świece kturych nie mogłem wykręcić to 1 i 3 a 2 i 4 odkręcona.

Oraz dostałem się do rozrządu...górna osłona rozrządu zdjęta i zaglądam aby zobaczyć te znaki i ustawiłem UP w górę a znaków nie widziałem poza jednym który jest w albumie:https://imageshack.com/a/LLBq/1
Oraz zobaczyłem w głębi jakiś kawałek czegoś i delikatnie się do tego dobierałem drucikiem i ukazał się na widoku poszarpany dolny pasek rozrządu :? :shock: :o :(

A więc co?? Czeka mnie laweta do PL i wymiana silnika??

_________________
Mój Accordeon

Moje aukcje. Zapraszam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Silnik F20B3 zgasł i nie chce odpalić
PostNapisane: N, 12 sty 2014; 04:55:59 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 14 wrz 2008; 04:48:46
Posty: 1121
Lokalizacja: Wałbrzych / Biały kamień
Imię: Irek
Honda:: Civic 6 gen Ej9
Ty zmieniałeś w ogóle rozrząd ? czy na starym jeździłeś?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Wordpress theme made by Sorel for Vladinho
phpBB3 theme made by Shadow_One, Wedytowane przez Free dla HondaClub
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL