Honda Club Wałbrzych http://honda-walbrzych.pl/ |
|
Silnik F20B3 zgasł i nie chce odpalić http://honda-walbrzych.pl/viewtopic.php?f=15&t=2764 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | orzech [ Pt, 10 sty 2014; 11:56:02 ] |
Tytuł: | Re: Silnik F20B3 zgasł i nie chce odpalić |
do wymiany uszczelka pod dekiel komplet razem z tymi małymi okrągłymi, to raz, nie może być oleju w aparacie ma być suchy jak pieprz. poszukaj uszkodzenia lub rozszczelnienia na aparacie |
Autor: | m26 [ Pt, 10 sty 2014; 06:51:52 ] |
Tytuł: | Re: Silnik F20B3 zgasł i nie chce odpalić |
Odkręć ten aparat od silnika podłącz wtyczkę i przewody do świec,potem daj na zapłon i dotykając obudową aparatu do głowicy(żeby masa była) pokręć ośką i posłuchaj czy wtryskiwacze pracują (najprawdopodobniej tak ,skoro śmierdzi paliwo) jeżeli usłyszysz te wtryski ,to już jest połowa sukcesu i zabierz się za następny krok: -zdejmij jedną fajkę ,włóż do niej coś metalowego zamiast świecy i połóż na jakiejś masie w taki sposób zeby zostało ok. 5mm przerwy na iskrę,potem pokręć aparatem,iskra ma być wyraźna i niebieska. Przy każdym ruchu aparatem powinno nastapić chwilowe załączenie się pompy paliwa,poprzedzone bardzo wyraźnie słyszalnym kliknięciem przekaźnika. Jeżeli na ośce aparatu jest luz to sprawdź czy koła impulsowe nie ocierały o czujniki. Zrób tez tak jak pisze Ozech,bo choc olej nie ma żadnego wpływu na iskrę to jednak ma duży na wszelkie izolacje. Pamietaj że nie wolno krecic silnikiem na zdjętych przewodach zapłonowych. Silnik żeby zadziałał musi mieć trzy rzeczy: paliwo,ciśnienie i iskrę w odpowiednim momencie,dalej wiec się upieram przy sprawdzeniu rozrządu, Kamil,masz znak na dolnym kole pasowym,widać go jak byk w momencie kiedy tłok na pierwszym lub czwartym garnku jest na górze,nie trzeba niczego więcej rozbierać!!! Powodzenia. |
Autor: | kamil3100 [ Pt, 10 sty 2014; 06:59:08 ] |
Tytuł: | Re: Silnik F20B3 zgasł i nie chce odpalić |
A więc kopułka i palec wyczyszczone. Aparat nie wygląda na uszkodzony i ten bolec/wałek na który się zakłada palec jest stabilny i nie lata na boki. Auto dalej nie odpala. Pompa słychać że chodzi. Gdy kręcę rozrusznikiem to nie zawsze gasnie kontrolka z akumulatorem a tak to reszt ok. Już ni wiem co robić a w niedzielę msm jechać do Polski... |
Autor: | Muzyk-Grzes [ Pt, 10 sty 2014; 09:30:56 ] |
Tytuł: | Re: Silnik F20B3 zgasł i nie chce odpalić |
Jeśli pompa paliwa chodzi ,a awaria była na gazie i jest iskra to możliwe że uszkodzeniu uległ jeden ze zwojów cewki zapłonowej lub moduł. Co ciekawe a pisał już o tym Mirek to możliwe że któryś z czujników w aparacie (a są trzy) uległ awarii ,więc jeśli masz dwie wtyczki z aparatu jedna 2 pinowa a druga 7 pinowa to czas sprawdzić czujniki halla. Instrukcja: Weź kostkę 7 pinową i tam są piny w dwóch rzędach w pierwszym jest 4 wtyki a w drugim rzędzie 3 (lub odwrotnie) .Jeśli je zlokalizowałeś to teraz czas sprawdzić poszczególne czujniki. Bierzemy miernik i sprawdzamy oporność pomiędzy 1 pinem górnego i 1 pinem dolnego rzędu jeśli jest opór to uznajemy czujnik za sprawny potem 2 pin dolnego i górnego rzędu i 3 jak poprzednio. Ostatni pin to sterowanie modułu ,więc za wiele się z niego nie dowiesz. Druga wtyczka to zasilanie (kabel żółto/czarny) oraz impulsy obrotomierza (niebieski kabel) Na zasilaniu powinno być napięcie (przy pozycji IG2) a impulsy obrotomierza nas nie interesują. Jeśli jednak miałeś jakieś problemy ostatnio ze wskazaniem obrotów (wskazówka źle działała) to można podejrzewać moduł zapłonowy - wtedy jednak nie powinno być iskry. ps: Jeśli aparat bedzie sprawny a auto nadal nie będzie chciało odpalić to spróbuj odpalać z wciskaniem gazu (jak w gaźnikowych) u mnie raz był taki przypadek że FITV się zwiesił (przy mrozach) i bez butowania auto nie ruszyło. A z tego co pisałeś miałeś ostatnio problemy z obrotami bo falowały. |
Autor: | m26 [ Pt, 10 sty 2014; 10:09:30 ] |
Tytuł: | Re: Silnik F20B3 zgasł i nie chce odpalić |
Grześ to nic nie da,bo bedziesz się produkował,a Kamil napisze że kręcił rozrusznikiem , pompa działa i że nie wie co robić Dalej nie sprawdził czy iskra ma kopa,czy nierzad jest na miejscu i czy słychać wtryski. Nie dociera do niego że samo to że wałek się kręci i jest wyczyszczona kopułka to nie wystarczy,że moze wtryski sa otwarte cały czas bo ma coś uwalone,albo że iskra jest słaba i w sprężonych gazach po prostu nie przeskoczy. Trzeba sprawdzać a Kamil nie robi tego. |
Autor: | m26 [ So, 11 sty 2014; 09:58:45 ] |
Tytuł: | Re: Silnik F20B3 zgasł i nie chce odpalić |
Jeżeli masz sprawną kopułkę,toCię nie kopnie,ale lepiej trzymaj za metal,ewentualnie mozesz połączyć obudowe aparatu z silnikiem za pomocą jakiegoś kawałka przewodu(wozisz tam jakieś) -kręć za tą samą część która wchodzi do wałka rozrządu, -nie wolno krecić przy pozdejmowanych fajkach bo iskra wyładuje się wewnatrz cewki viewtopic.php?f=15&t=2696 -kręcenie samym aparatem ma tę zaletę ze nie niszczysz baterii,nie zużywasz rozrusznika,widzisz co sie dzieje pod klapą,słyszysz ,a na dodatek mozesz to wszystko zrobić sam. -możesz też ominąć kopułkę i palec przy testach ,musisz wtedy zdjąć kopułkę a wylot z cewki (ten który trafia w kopułkę) potraktować jak fajkę na swiecę,będziesz miał wtedy 4 razy tyle iskiec co z jednej fajki. -wystarczy zdjąć górną osłonę,tam są bodajże tylko dwie srubki na klucz 10-z bardzo dobrym dostepem. http://img215.imageshack.us/img215/2038/uuuulu.jpg http://www.civic5g.pdg.pl/foty/wym_pas/r2.jpg Bardzo możliwe że przy nagzanej cewce iskry nie było,a teraz jest -silnik może być już zalany i pomimo tego ze wszystko bedzie dobrze ,to i tak nie zapali.Z racji tego że nie jesteś w stanie powykręcać świec (a z Twojego opisu wynika że otwory osadcze w głowicy mogą być tulejowane,albo mieć dwinty naprawcze) proponuję stary sposób "na zaciąg" niestety to nie uleczy auta a jedynie może pomóc w odpaleniu go na chwilę. Pamietaj też że ciągnać można tylko i wyłącznie wtedy jak masz absolutną pewność że rozrząd jest OK. ! |
Autor: | orzech [ So, 11 sty 2014; 10:12:48 ] |
Tytuł: | Re: Silnik F20B3 zgasł i nie chce odpalić |
pokręc silnikiem tak aby koło pasowe ustawić w punkcie na obudowie nierządu jedna kreska na kole równo ze strzałką na obudowie, i zobacz na koło wałka czy UP masz na górze i kreski poziome się zgrywają z płaszczyzną głowicy. |
Autor: | kamil3100 [ N, 12 sty 2014; 03:22:28 ] |
Tytuł: | Re: Silnik F20B3 zgasł i nie chce odpalić |
A więc; świece mokre od oleju i paliwa. Pompa paliwa działa. Aparat zapłonowy zdjęty i były styki zabrudzone oraz olej w kopułce. http://www.youtube.com/watch?v=aKqZ61i32Z8 Cytuj: Jeżeli na ośce aparatu jest luz to sprawdź czy koła impulsowe nie ocierały o czujniki. Nie wiem o jakie koła impulsowe chodzi.Wtryskiwacze pracują. iskra wyraźna i niebieska. Wtyczek 7pin i 2pin nie sprawdziłem ponieważ zastosowałem metodę Mirka z położeniem aparatu na "masie" i wszystko działało tzn; wtryski, pompa i iskra. Dodam że świece kturych nie mogłem wykręcić to 1 i 3 a 2 i 4 odkręcona. Oraz dostałem się do rozrządu...górna osłona rozrządu zdjęta i zaglądam aby zobaczyć te znaki i ustawiłem UP w górę a znaków nie widziałem poza jednym który jest w albumie:https://imageshack.com/a/LLBq/1 Oraz zobaczyłem w głębi jakiś kawałek czegoś i delikatnie się do tego dobierałem drucikiem i ukazał się na widoku poszarpany dolny pasek rozrządu A więc co?? Czeka mnie laweta do PL i wymiana silnika?? |
Autor: | Iras [ N, 12 sty 2014; 04:55:59 ] |
Tytuł: | Re: Silnik F20B3 zgasł i nie chce odpalić |
Ty zmieniałeś w ogóle rozrząd ? czy na starym jeździłeś? |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |