Auto-Strefa

Honda Club Wałbrzych

Klub fanów Hondy z Wałbrzycha i okolic




Teraz jest Cz, 28 mar 2024; 12:16:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Komunikacja przez złącze diagnostyczne.
PostNapisane: N, 22 lis 2015; 04:02:23 
Offline
Zarejestrowany uzytkownik

Dołączył(a): Pt, 20 lis 2015; 11:09:26
Posty: 2
Imię: Robert
Honda:: EJ6
Witam Wszystkich. Czy mógłbym Was prosić o radę? Przejściówka do Hondy z 3 pinów na gniazdo OBD2
zadziała z opisywanym programem z ruskiej strony? przejściówkę można kupić na aledrogo jej oznaczenia są takie

linia diagnostyczna >oznaczenie pinu we wtyku > OBDII żeńska
K > 1 > 7,14
GND > 3 > 4
12V > 2 > 16


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Komunikacja przez złącze diagnostyczne.
PostNapisane: N, 22 lis 2015; 07:48:57 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
Zadziała,a przynajmniej powinna,ale jest jedno ale ;)
Z tego co wiem ,to chcesdz to zrobić przy użyciu skanera obd (elm) ,otóż on się do tego nie nadaje,bo ten skaner korzysta z sieci CAN,czyli czegoś co weszło w auta dużo później :P .
Jeśli chcesz bardziej uniwersalnego ustrojstwa do tego typu rzeczy,to nie inwestuj w przejściówki,tylko zapraw wspomniane trzy żyły i podpinaj bezpośrednio odpowiednie piny.
Jeśli chcesz,to mam odpowiednie końcówki i wzorzec,podjedź kiedyć ,to Ci sprezentuję ;)

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Komunikacja przez złącze diagnostyczne.
PostNapisane: N, 22 lis 2015; 08:47:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5680
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord CS12
Oprócz rosyjskiego programu jest też stary już Datalogger http://sourceforge.net/projects/freelog/

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Komunikacja przez złącze diagnostyczne.
PostNapisane: N, 22 lis 2015; 11:50:43 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
Grzegorz,on nie chce rozbierać kompa,poza tym to nie działa na nieprzerobionym.
Ma Staga w tym aucie jeszcze (tu się powinniście dogadać) i Mazdę.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Komunikacja przez złącze diagnostyczne.
PostNapisane: Pn, 23 lis 2015; 06:48:58 
Offline
Zarejestrowany uzytkownik

Dołączył(a): Pt, 20 lis 2015; 11:09:26
Posty: 2
Imię: Robert
Honda:: EJ6
Dzięki za odp. co do przejściówek to i tak wcześniej zamówiłem i zrobię testy.
Mirek Będzie jeszcze wtyczka VAG obd2 >USB, jest szansa że to zadziała?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Komunikacja przez złącze diagnostyczne.
PostNapisane: Pn, 23 lis 2015; 10:04:48 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
Po pierwsze ,to musi to być interfejs vaga na jedną linię K.
Po drugie primo ,to taka ilość przejściówek ,nawet pasujących,może być kompletną klapą.
Po 3. to wtyki obd2 z siecią ,są z wyglądu podobne ,ale nie działają i nie mają wycięcia,właśnie po to żebyś nie wpinał.

EDIT: chyba gafę strzeliłem , masz komp p2e ?
jeśli tak ,to muszę poszperać,bo nie wiem co i jak on tam dokładnie ma.

EDIT 2: Poszperałem i wygląda na to że lepiej nie podłączać tego ,zanim się nie przemierzy dokladnie dla pewności.Z tego co mi podałeś na PW to nie wynika nic dobrego:
------------
linia diagnostyczna oznaczenie pinu we wtyku OBDII żeńska
K 1 7,14
GND 3 4
12V 2 16
------------
nie można sobie mostkować pinów
nie powinno się pobierać masy z budy
nie ma konkretu które K jest podłączone,a może być nie to

Znalazlem przez przypadek coś takiego:
http://www.aliexpress.com/item/Latest-O ... 88912.html
to już daje do myślenia :P
Moim zdaniem trzeba się dobrać do tego z miernikiem jeśli już się upierasz przy przejściówkach i podłączyć to w ten sposób zeby pobrać masę sygnałową czyli tą z komputera a nie budy czy baterii ,potem sygnał K z pinu 7 bo tak się podłącza przy transmisji z jednym K,a zasilanie tak jak w przypadku łącza trzypinowego czyli 12v pojazdu
Obrazek

I jeszcze jedno ważne pytanie,bo tego nie wiem: czy Twoje auto posiada to złącze 3 pinowe czy tylko 16-sto.Bo jesli nie masz tego pierwszego ,to przejściówka na trzy piny jest zbędna i nie do wykorzystania w tym aucie.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Wordpress theme made by Sorel for Vladinho
phpBB3 theme made by Shadow_One, Wedytowane przez Free dla HondaClub
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL