Honda Club Wałbrzych
http://honda-walbrzych.pl/

Komunikacja przez złącze diagnostyczne.
http://honda-walbrzych.pl/viewtopic.php?f=15&t=3152
Strona 3 z 3

Autor:  Honder [ N, 22 lis 2015; 04:02:23 ]
Tytuł:  Re: Komunikacja przez złącze diagnostyczne.

Witam Wszystkich. Czy mógłbym Was prosić o radę? Przejściówka do Hondy z 3 pinów na gniazdo OBD2
zadziała z opisywanym programem z ruskiej strony? przejściówkę można kupić na aledrogo jej oznaczenia są takie

linia diagnostyczna >oznaczenie pinu we wtyku > OBDII żeńska
K > 1 > 7,14
GND > 3 > 4
12V > 2 > 16

Autor:  m26 [ N, 22 lis 2015; 07:48:57 ]
Tytuł:  Re: Komunikacja przez złącze diagnostyczne.

Zadziała,a przynajmniej powinna,ale jest jedno ale ;)
Z tego co wiem ,to chcesdz to zrobić przy użyciu skanera obd (elm) ,otóż on się do tego nie nadaje,bo ten skaner korzysta z sieci CAN,czyli czegoś co weszło w auta dużo później :P .
Jeśli chcesz bardziej uniwersalnego ustrojstwa do tego typu rzeczy,to nie inwestuj w przejściówki,tylko zapraw wspomniane trzy żyły i podpinaj bezpośrednio odpowiednie piny.
Jeśli chcesz,to mam odpowiednie końcówki i wzorzec,podjedź kiedyć ,to Ci sprezentuję ;)

Autor:  Muzyk-Grzes [ N, 22 lis 2015; 08:47:39 ]
Tytuł:  Re: Komunikacja przez złącze diagnostyczne.

Oprócz rosyjskiego programu jest też stary już Datalogger http://sourceforge.net/projects/freelog/

Autor:  m26 [ N, 22 lis 2015; 11:50:43 ]
Tytuł:  Re: Komunikacja przez złącze diagnostyczne.

Grzegorz,on nie chce rozbierać kompa,poza tym to nie działa na nieprzerobionym.
Ma Staga w tym aucie jeszcze (tu się powinniście dogadać) i Mazdę.

Autor:  Honder [ Pn, 23 lis 2015; 06:48:58 ]
Tytuł:  Re: Komunikacja przez złącze diagnostyczne.

Dzięki za odp. co do przejściówek to i tak wcześniej zamówiłem i zrobię testy.
Mirek Będzie jeszcze wtyczka VAG obd2 >USB, jest szansa że to zadziała?

Autor:  m26 [ Pn, 23 lis 2015; 10:04:48 ]
Tytuł:  Re: Komunikacja przez złącze diagnostyczne.

Po pierwsze ,to musi to być interfejs vaga na jedną linię K.
Po drugie primo ,to taka ilość przejściówek ,nawet pasujących,może być kompletną klapą.
Po 3. to wtyki obd2 z siecią ,są z wyglądu podobne ,ale nie działają i nie mają wycięcia,właśnie po to żebyś nie wpinał.

EDIT: chyba gafę strzeliłem , masz komp p2e ?
jeśli tak ,to muszę poszperać,bo nie wiem co i jak on tam dokładnie ma.

EDIT 2: Poszperałem i wygląda na to że lepiej nie podłączać tego ,zanim się nie przemierzy dokladnie dla pewności.Z tego co mi podałeś na PW to nie wynika nic dobrego:
------------
linia diagnostyczna oznaczenie pinu we wtyku OBDII żeńska
K 1 7,14
GND 3 4
12V 2 16
------------
nie można sobie mostkować pinów
nie powinno się pobierać masy z budy
nie ma konkretu które K jest podłączone,a może być nie to

Znalazlem przez przypadek coś takiego:
http://www.aliexpress.com/item/Latest-O ... 88912.html
to już daje do myślenia :P
Moim zdaniem trzeba się dobrać do tego z miernikiem jeśli już się upierasz przy przejściówkach i podłączyć to w ten sposób zeby pobrać masę sygnałową czyli tą z komputera a nie budy czy baterii ,potem sygnał K z pinu 7 bo tak się podłącza przy transmisji z jednym K,a zasilanie tak jak w przypadku łącza trzypinowego czyli 12v pojazdu
Obrazek

I jeszcze jedno ważne pytanie,bo tego nie wiem: czy Twoje auto posiada to złącze 3 pinowe czy tylko 16-sto.Bo jesli nie masz tego pierwszego ,to przejściówka na trzy piny jest zbędna i nie do wykorzystania w tym aucie.

Strona 3 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/