Auto-Strefa

Honda Club Wałbrzych

Klub fanów Hondy z Wałbrzycha i okolic




Teraz jest Cz, 28 mar 2024; 10:59:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: maglownica
PostNapisane: Wt, 10 lis 2015; 12:54:07 
Offline
Zarejestrowany uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 21 maja 2015; 06:54:18
Posty: 44
Lokalizacja: Wałbrzych
Imię: Mariusz
Honda:: EJ9 PODTLENEK LPG
Witam. Moze mi ktos powiedzieć jakie są typowe objawy dla walniętej, albo kończącej się maglownicy? Dodam ze mam z niej wyciek..

Końcówki, przeguby, sworznie, łączniki stabilizatora, zbieżność BYLO ROBIONE.. A nadal czuję, że coś jest nie tak poniewaz:
- gdy auto stoi w miejscu przy ruchach kiera w lewo i prawo są dziwne stuki
- jadac szutrowa droga i dziurawa drogą wali z przodu jak wywalone amory
- przy wysokich prędkościach czuje, ze auto jest nadsterowne
- na koleinach kierownica zyje wlasnym zyciem i cos nie za bardzo moje ruchy kierownica przekladaja sie na uklad kierowniczy

Jakies pomysly???

// dz0919

_________________
kto ma japońca jeździ do końca..


Ostatnio edytowano Wt, 10 lis 2015; 02:56:40 przez Maaaju, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: maglownica
PostNapisane: Wt, 10 lis 2015; 01:21:31 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 09 maja 2011; 06:55:55
Posty: 846
Lokalizacja: Wałbrzych a aktualnie Hamburg
Imię: Tomek
Honda:: Accord CW3
Przeguby Panie!! ;)

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: maglownica
PostNapisane: Wt, 10 lis 2015; 01:54:36 
Offline
Zarejestrowany uzytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 21 maja 2015; 06:54:18
Posty: 44
Lokalizacja: Wałbrzych
Imię: Mariusz
Honda:: EJ9 PODTLENEK LPG
Robione..

_________________
kto ma japońca jeździ do końca..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: maglownica
PostNapisane: Wt, 10 lis 2015; 04:00:17 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 09 maja 2011; 06:55:55
Posty: 846
Lokalizacja: Wałbrzych a aktualnie Hamburg
Imię: Tomek
Honda:: Accord CW3
Magiel chyba nie. Jak mój się kończył to przy pełnym skręcie się pocił i był lekki luz na kierownicy a poza tym żadnych innych objawów. Pewnie jak Mirosław się zaloguje to zaraz będziemy znali diagnozę ;)

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: maglownica
PostNapisane: Wt, 10 lis 2015; 06:09:11 
Offline
Uzytkownik zweryfikowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 13 maja 2011; 12:15:05
Posty: 1943
Lokalizacja: Strzegom
Imię: Marcin
Honda:: EG8 / S3 8L
Moze cos sie stalo z krzyzakiem na kolumnie kierowniczej? Czesto stukaja.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: maglownica
PostNapisane: Wt, 10 lis 2015; 11:04:14 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
NouT napisał(a):
Moze cos sie stalo z krzyzakiem na kolumnie kierowniczej? Czesto stukaja.

Tak,ale nie w Hondzie,a jśli już stukają to luz nie wpływa na trakcję.
Stawiam na docisk listwy-trakcja
prawa prowadnica,najwięszy hałas.
EDIT: pszeszedem z telewizora na lapka -mogę teraz pisać normalnie.
No więc reasumując:
listwa jest ułożyskowa z prawej strony na tulei z tworzywa,jeśliu to sie wytrze to stuka niemilosiernie nawet jeśli luz jest nieznaczny,wymoiana tego cosia jest prosta i szybka,nie wymaga rozbierania przekładni i da się to zrobić na aucie.

Z lewej strony jest podparta dociskiem kasujacym luz miedzy "trybką" atakującą a zębami na listwie.Luz powstaje w wyniku wycierania się tego docisku/ślizgu,albo wycierania się listwy w miejscu gdzie najwięcej pracuje:czyli na środku.

w celu zweryfikowania luzu na prawym ułożyskowaniu ,robisz pełny skręt w lewo,wtedy listwa wysunie sie z prawej mańki do końca,następnie chwytasz ręką to co się wysunęło (przez gumę) i szarpiesz na boki,jeśli puka to jest to do wymiany.

Luz na docisku sprawdza się analogicznie do strony prawej: robisz skręt w prawo,łapiesz za koniec listwy i badasz luz.
Jeśli luz jest wyczuwalny,to można go zmniejszyć przez regulację docisku.
Od spodu przekładni jest zakontrowana śruba docisku,można ja minimalnie dokrecić i skasować luz,ale jest jeden haczyk.
Z racji tego że przekładnia wyrabia sie najbardziej w pozycji na wprost ,nie można skrecić tego zbyt mocno ,trzeba kontrolować czy nie dochodzi do blokowania się w pełnym skręcie.Jeśli będzie się blokowało,to należy popuścić trochę i przyzwuczaić się do pukania lub wymienić przekładnię.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... TKdFWYPqFp

http://s30.postimg.org/wh5gubfch/i_laub ... ganiem.jpg
Na czerwono jest docisk loistwy do ataku

Jeśli chodzi o ułożyskowanie listwy z prawej strony,to Jarko Civic z Civic6g pl niedawno kupował gdzieś nowe,napisz do niego a da Ci namiary.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Wordpress theme made by Sorel for Vladinho
phpBB3 theme made by Shadow_One, Wedytowane przez Free dla HondaClub
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL