Honda Club Wałbrzych
http://honda-walbrzych.pl/

Problemy z ogrzewaniem
http://honda-walbrzych.pl/viewtopic.php?f=15&t=3211
Strona 1 z 1

Autor:  dawid92wr [ Cz, 03 mar 2016; 06:32:36 ]
Tytuł:  Problemy z ogrzewaniem

Witam,

jestem posiadaczem Hondy CIvic VIII 1.8 140KM Type S.

Mam problemy z ogrzewaniem.

Silnik bardzo szybo nagrzewa się do ok 40% wskaźnika, potem długo tak stoi, ale nagrzewanie dalej nie chodzi, czasem się właczy po jakimś czasie ale powietrze nie jest bardzo gorące.

Dzisiaj zauważyłem, że po pewnym czasie bez używania nawiewu wskazówka temp. silnika dosyć szybko szła w górę nawet do 80, 90%, więc właczyłem ogrzewanie i temp spadła do tych 40%.

To było po drodze do mechanika, który uważa, że jest to najprawdopodobniej termostat, przez chwilę postraszył mnie uszczelką pod głowicą, ale potem się z tego wycofał.

Jak wracałem od mechanika temp ciągle stała w miejscu na tych 40%, niezależnie czy używałem nawiewu chłodzenia, klimy czy bez żadnego nawiewu.

Czy ktoś z Was miał podobny problem?

Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

Autor:  m26 [ Cz, 03 mar 2016; 09:01:09 ]
Tytuł:  Re: Problemy z ogrzewaniem

Termostat jest do wymiany na 100%.
Możesz to zrobić sam,potrzebujesz klucza 10 ,najlepiej na kiju,jakiejś miski pod kranik w chłodnicy i oczywiście nowego termostatu.Nie potrzeba kanału ,warsztatu ani mechanika,jak masz glebę,to staniesz jedną stroną na chodniku zeby miska pod auto wlazla i czas start.

Autor:  dawid92wr [ Pt, 04 mar 2016; 08:53:57 ]
Tytuł:  Re: Problemy z ogrzewaniem

Dzięki wielkie za pomoc :) mogę normalnie nim jeździć czy raczej powinienem go "oszczędzać"? W ponidziałek umówiłem się na wymianę.

Autor:  m26 [ Pt, 04 mar 2016; 10:03:01 ]
Tytuł:  Re: Problemy z ogrzewaniem

Auto chodzi na wydłużonym czasie wtrysku,co daje większe spalanie,spłukiwanie oleju z gładzi cylindra i rozrzedznie oleju w misce.Elementy niedogrzanego silnika nie osiągają swoich wymiarów,a co za tym idzie odpowiedniego luzu roboczego.Sczególnie po dupie dostaje zespół tłok -cylinder,gdzie występuje duża różnica średnici i mała powierzchnia styku bocznego,nie potrafiąca bez porysowania przenieść dużego obciążenia.Wzystkie luzy kasują się w miarę nagrzewania,zaworuwe też.
Silnik nie zniszczy się od razu,ale jak będziesz go pałował albo jeździł dłużej,to skrócisz mu czas do remontu.

Autor:  dawid92wr [ Pt, 04 mar 2016; 10:20:44 ]
Tytuł:  Re: Problemy z ogrzewaniem

Trochę groźnie to zabrzmiało. A co oznacza dokładnie duże obciążenie? Niedawno go kupiłem i troche go testowałem przez pare dni, ale raczej na spokojnie, zazwyczaj do 4k, obrotów czasem do 5, może raz czy dwa mi sie zdarzyło koło 6k. Czy spokojna jazda przez te 2,3 dni coś może zmienić? Lepiej się przesiąść na stare auto, czy mogę jeżdzić tym?

Autor:  m26 [ Pt, 04 mar 2016; 02:16:35 ]
Tytuł:  Re: Problemy z ogrzewaniem

Obciażenie to niekoniecznie obroty,najwiecej aut zajeżdzają dziadki i baby.
Obciążenie jest proporcjonalne do ilosci zasysanego powietrza,a to z kolei jest scisle powiazane z tym co robisz prawą nogą.Jeździleś na pewno rowerem z przezutkami,to jest porownywalne,mozesz jechać powoli a jednak sie natargać jak glupi jak na pedaly bedziesz musiał naciskać mocno.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/