Auto-Strefa

Honda Club Wałbrzych

Klub fanów Hondy z Wałbrzycha i okolic




Teraz jest Cz, 19 paź 2017; 02:31:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: How to - Swap hebli
PostNapisane: So, 08 gru 2012; 05:30:27 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5640
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord Coupe CG4
Nadal nie rozumiem, duża pompa daje większe ciśnienie i tak też idzie na tłoki że hamują z większą siłą.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: How to - Swap hebli
PostNapisane: So, 08 gru 2012; 05:52:23 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2488
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT
1atm=1kg/1cmkwadr. teraz odwróć działanie to wyjdzie wzór dla pompy tłokowej

Jeżeli dysponujesz ciśnieniem x wywartym na powierzchnię y dostajesz siłę Z
xy=z

odwracając
wywierając nacisk z siłą Z na plyn polem powierzchni Y otrzymujesz ciśnienie X
z/y=x
załóżmy że zwiększysz pole tłoka pompy dwukrotnie przy takiej samej sile,to otrzymasz
z/2y=1/2X
reasumując
mniejsza pompa (średnica) przy tej samej nodze to większe ciśnienie a mniejsza wydajność,
czyli skok jałowy pedału teoretycznie się powinien zwiększyć ,ale ogólnie hamowanie jest lepsze.

ps jak w lewarku -małym tłoczkiem dymasz duży ,im większa różnica średnic,tym więcej dymasz,ale masz większą parę na siłowniku.Wyliczenie przełożenia jak na zębach,ale zamiast ilości zębów podstawiasz pole tłoków pompy i jednego zacisku.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: How to - Swap hebli
PostNapisane: So, 08 gru 2012; 06:52:19 
Offline
Administrator techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 13 gru 2008; 05:22:47
Posty: 460
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Imię: Paweł
Honda:: Była Civic EG8 D15xx
Wydaje mi się, że jest to uproszczone przedstawienie sprawy.

Pamiętaj, że liczy się to co jest na cylinderku przy zacisku. Do tego jakoś nikt nie wymienia pompy na mniejszą aby zwiększyć skuteczność hamowania.

Większa pompa przy takim samym skoku pedału (nie sile) jest wstanie przesunąć większą objętość płynu a to automatycznie bardziej wciśnie tłoczek hamulca. Czyli na większej pompie pedał powinien łapać dużo wyżej (wystarczy lekko wcisnąć), ale przy takim samym nacisku (w sensie położenie, nie siła nacisku) większa pompa zahamuje mocniej. Oczywiście to czy łatwiej czy ciężej będzie się pedał wciskało zależy od mocy serwa.

Do większej pompy potrzebujesz większej siły, ale po to jest mocniejsze serwo. Ogólnie wszystkie elementy muszą być dobrze dobrane aby z jednej strony nie blokować kół za wcześnie a z drugiej nie wymagać za dużej pary w nodze.

Za duża pompa źle, za mała też źle. Trzeba dobrze dobrać cały zestaw, najlepiej potestować kilka różnych wariantów i wybrać ten który jest najlepiej wyczuwalny pod nogą.

_________________
Moja Ex Honda | Mój Blog | MotionSystems.eu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: How to - Swap hebli
PostNapisane: So, 08 gru 2012; 07:13:17 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2488
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT
Dokładnie tak jak piszesz.Na razie jednak zostawię to co jest,bo pedał łapie idealnie w tym miejscu co powinien,dobrze się zgrał z gazem.Serwo wymienię wiosną i wtedy zobaczę co będzie,jeżeli hamulec okaże się za ostry to wymienię pompę na większą .
Chyba że do tego czasu pedał poleci za bardzo w dół to wymienię wcześniej,
może opaść trochę bo jak składałem tył (bęben) to samoregulatory odkręciłem prawie na ciasno.Nie wiem jak w tych autach działa samoregulacja,czy zostawia duży luz zanim przeskoczy zapadka i o ile zwiększa się wtedy skok jałowy (poprzednia honda 3gen,tam było miodzio)

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: How to - Swap hebli
PostNapisane: So, 08 gru 2012; 08:23:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5640
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord Coupe CG4
Czyli teoretycznie masz rację ,ale jak Paweł napisał większa pompa/objętość płynu - większa siła hamowania. Co do tego setup'u to polecił bym ci pompę 15/16" na pojedynczym serwie lub 7/8" na podwójnym.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: How to - Swap hebli
PostNapisane: So, 08 gru 2012; 08:28:23 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2488
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT
Nie siła -wcześniejsza,ostrzejsza reakcja.
A nie masz czasem pojęcia co ja mogę mieć za pompę teraz, jest na bank nie zmieniana od nowego,abs-u nie mam.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: How to - Swap hebli
PostNapisane: So, 08 gru 2012; 09:11:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5640
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord Coupe CG4
V gen miał 13/15" (oprócz EG6 i VTi), w VI genie były już 15/16" ,7/8" i jedno calowe. Kwestia serwa jak pisałeś.
ps: Serwa mają też "zasilanie" podciśnieniem / ciśnieniem i część z nich ma reduktor na wężu szczerze to nie wiem jak to dokładnie działa ,ale jest różnica bo moja 15/16" nie miała reduktora i hamowało lepiej niż ta obecna z reduktorem (a może to tylko jakiś zawór zwrotny?)

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: How to - Swap hebli
PostNapisane: So, 08 gru 2012; 09:25:10 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2488
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT
Kurdę nie spotkałem sie jeszcze z takim rozwiązaniem (reduktor) chętnie zobaczę coś takiego,co do zaworu to każde dzisiejsze auto ma zawór i 99% starszych miało,część na przewodzie,lub wewnątrz -praktykowane przez japańców,koreańców i innych ców a reszta świata bezpośrednio na puszce.Ja nie mam chyba zaworu zwrotnego,nie zwróciłem uwagi,ale jak go nie ma to założę ,bo już kiedyś jechałem do lasu :lol:
Wyczytałem że ponoć gdzieś na pompie jest rozmiar wybity zobaczę rano co mam.

ps oblatany jesteś w Hondzie :shock:

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: How to - Swap hebli
PostNapisane: So, 08 gru 2012; 11:00:06 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5640
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord Coupe CG4
m26 napisał(a):
ps oblatany jesteś w Hondzie :shock:

Przerabiałem temat dwukrotnie, poza tym to wiadomości podstawowe. Znam naprawdę oblatanych w temacie :shock:

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: How to - Swap hebli
PostNapisane: N, 09 gru 2012; 10:09:53 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2488
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT
Do żadnej numerologii nie mam pamięci,jak mnie zapytasz o nr tel. to tez Ci nie powiem :)
Pamiętam adres i nr broni z wojska -reszta jakoś mi się nie utrwala ;)

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Wordpress theme made by Sorel for Vladinho
phpBB3 theme made by Shadow_One, Wedytowane przez Free dla HondaClub
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL