Auto-Strefa

Honda Club Wałbrzych

Klub fanów Hondy z Wałbrzycha i okolic




Teraz jest Pt, 24 lis 2017; 09:17:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: How to - Swap hebli
PostNapisane: Śr, 03 mar 2010; 10:44:59 
Offline
Uzytkownik zweryfikowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 04 wrz 2008; 10:48:58
Posty: 1804
Jak większość wie szykuje się do przeszczepu hebli z EG6. Dalej zbieram graty tylko mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tej "małej konwersji".

Posiadam mianowicie cały swap z EG6 (wahacze wzdłużne, zwrotnice, zaciski, jarzma, piasty, większa pompa z serwem, linki ręcznego, tarcze i klocki kupie w tym miechu). Teraz jeszcze do mnie wędrują przewody hamulcowe od EG6. Do wahaczy to trzeba będzie jeszcze kupić tuleje (cukierki na bank, a resztę przy okazji chyba wymienię).

I tu moje pytanie, orientujecie się może czy trzeba jeszcze coś zmienić? Nie chce oddać auta na warsztat i w połowie roboty okaże się, że czegoś brakuje :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: How to - Swap hebli
PostNapisane: Śr, 15 wrz 2010; 02:46:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5642
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord Coupe CG4
A więc wychodząc na przeciw zapytaniom o swap hamulców w V generacji hondy civic na hamulce z EG6 (ewentualnie EG2) kilka odpowiedzi.
1. Do tej operacji potrzeba nam w przypadku wymiany przodu:
a: Pacjent Obrazek (ewentualnie pacjenci) Obrazek
b: Zwrotnice i tu niespodzianka, nie muszą być z EG6 czy EG2 (del sol) mogą to być zwrotnice z EJ9 czy każdej VI generacji zaopatrzonej w ABS ,także budy MB (różnica jest tylko w zaciskach) Obrazek
c: Tarcze 262mm Obrazek
d: Klocki odpowiednie do posiadanych zacisków Obrazek
e: Zaciski Obrazek
f: Zestaw naprawczy do zacisków (jeśli ktoś chce ,Maxoff wymienił ja nie) Obrazek
g: Warsztat,pogoda,odpowiednie nastawienie,cierpliwość,opcjonalnie drugi samochód żeby po narzędzia jeździć :) no i odpowiednie narzędzia (dokładnie jakie w dalszej części)

A więc zabieramy się do pracy:
Musimy zdemontować starą zwrotnicę z zaciskiem ,w tym celu trzeba odkręcić nakrętkę piasty koła Obrazek niestety ta metoda jest nieskuteczna a więc trzeba założyć koło zapasowe (lub zimówkę) i dopiero wtedy odkręcać Obrazek
W niektórych przypadkach nawet trzeba do tego użyć klucza z 2,5 metrowym ramieniem bo inaczej nici z tego.
Jeśli już uporaliśmy się z nakrętką 32 ściągamy zawleczki i odkręcamy nakrętkę górnego wahacza Obrazek dolnego wahacza Obrazek oraz drążka kierowniczego Obrazek
Teraz pozostaje zdjąć sworznie śrub i tu występują dwie metody, jedni ściągają młotkiem inni przy pomocy ściągacza Obrazek tak czy owak wybijamy sworznie.
Jeśli jesteśmy już na tym etapie a nowe zwrotnice zostały już złożone w całość, zaciski wyczyszczone Obrazek , pomalowane i przygotowane do założenia Obrazek odkręcamy mocowanie przewodu hamulcowego Obrazek a stary zacisk odkręcamy od starej zwrotnicy.
Teraz wyciągamy zwrotnicę z mocowań trzymając jednocześnie przegub żeby nie "wyszedł" razem ze zwrotnicą. Po tym zabiegu ukazuje się nam taki widok Obrazek Teraz w miejsce starej zakładamy przygotowana nową zwrotnicę i mocujemy nakrętkami. Następnie odkręcamy przewód hamulcowy od starego zacisku Obrazek i zakładamy w nowym zacisku.
Po złożeniu wygląda to tak:
Pacjent pierwszy Obrazek i drugi Obrazek
Dla pełnego profesjonalizmu należy złożyć wszystko używając klucza dynamometrycznego i odpowiednich momentów.
Aby hamulce działały jak trzeba należało by jeszcze wymienić pompę hamulcową na większą (posiadamy pompy 13/15") a więc 7/8" ,15/16" czy nawet 1" i efekt jest piorunujący. Tu wymiana na 15/16" Obrazek wraz z serwem Obrazek i zbiorniczkiem Obrazek Tego jak wymienić pompę nie zdradzę, łatwe to nie jest, ale jeśli się ma pomoc znawcy to idzie szybko.
Na koniec odpowietrzamy hamulce rozpoczynając od odpowietrzenia przy pompie, następnie tylny prawy odpowietrznik, przedni lewy (po stronie kierowcy) tylny lewy i przedni prawy. po skończonej wymianie myjemy rączki Obrazek i wyruszamy cieszyć się swoimi nowymi hamulcami Obrazek - tylko uwaga na kota :)
Powodzenia

ps: Zdjęcia pochodzą z dwóch różnych swapów robionych w różnych miejscach z 3 tygodniową różnica czasową.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: How to - Swap hebli
PostNapisane: Śr, 15 wrz 2010; 05:22:27 
Offline
Administrator techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 13 gru 2008; 05:22:47
Posty: 460
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Imię: Paweł
Honda:: Była Civic EG8 D15xx
Muzyk-Grzes napisał(a):
W niektórych przypadkach nawet trzeba do tego użyć klucza z 2,5 metrowym ramieniem bo inaczej nici z tego.

Z tym kluczem to nie żart. I do tego musi być wytrzymały. Na jednej śrubie rozwaliliśmy klucz. Dopiero kluczem 3/4 cala z nasadką i nałożoną dwumetrową rurą (Andrzej dzięki za rurkę :) ) poszło. Tak więc nic na siłę, po prostu dłuższe ramię :D

_________________
Moja Ex Honda | Mój Blog | MotionSystems.eu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: How to - Swap hebli
PostNapisane: Śr, 15 wrz 2010; 05:45:04 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 21 wrz 2008; 09:53:55
Posty: 975
Lokalizacja: Wałbrzych
Imię: Andrzej
Honda:: EK4 B16A2
Maxoff napisał(a):
(Andrzej dzięki za rurkę :)

Ta rura ma już swoją historie związaną ze śrubami od piasty :lol:

_________________
Obrazek

Obrazek
Jada chłopaki w japońcach , nikt ich nie dogoni bo kręcą do końca....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: How to - Swap hebli
PostNapisane: Śr, 15 wrz 2010; 11:08:28 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 14 wrz 2008; 04:48:46
Posty: 1121
Lokalizacja: Wałbrzych / Biały kamień
Imię: Irek
Honda:: Civic 6 gen Ej9
And84 napisał(a):
Maxoff napisał(a):
(Andrzej dzięki za rurkę :)

Ta rura ma już swoją historie związaną ze śrubami od piasty :lol:

Ta i pewnie nie jedna laska z k10 na niej wywijała u Ciebie hehe

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: How to - Swap hebli
PostNapisane: Cz, 16 wrz 2010; 05:42:20 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 21 wrz 2008; 09:53:55
Posty: 975
Lokalizacja: Wałbrzych
Imię: Andrzej
Honda:: EK4 B16A2
Szkoda na nie tej rury bo to nie na każdą kieszeń ;) dobra bez OT !

_________________
Obrazek

Obrazek
Jada chłopaki w japońcach , nikt ich nie dogoni bo kręcą do końca....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: How to - Swap hebli
PostNapisane: So, 08 gru 2012; 03:40:15 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2491
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT
Zmajstrowałem dziś taki hebel,ale zostawiłem pompę i serwo.
Pedał jest wysoki na oem pompie,więc chyba bez sera jest ją wymieniać bo
mniejsza pompa=większe ciśnienie,mam tylko wątpliwości co do serwa.
Moje jest większe,teoretycznie powinno lepiej napierać,ale to ze swapu wygląda na takie z podwójną membraną.Wie ktoś coś na ten temat?Uprzedzam pytanie-nie wiem od czego mam graty więc nie powiem :) Chodzi o to czy w ogóle gdzieś przy tarczy 262 było podwójne serwo.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: How to - Swap hebli
PostNapisane: So, 08 gru 2012; 04:15:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5642
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord Coupe CG4
Serwa od pompy 15/16" wzwyż są podwójne, co do 7/8" bywało różnie bo widziałem z małym i dużym serwem.
Nie rozumiem tylko czemu mniejsza pompa ma dać większe ciśnienie?
ps: Swap tylnych hebelków w tym temacie http://pawel000.blogspot.com/2012/05/ea ... d-way.html

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: How to - Swap hebli
PostNapisane: So, 08 gru 2012; 04:22:08 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2491
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT
Im większa różnica średnic między pompom a siłownikiem, tym większe przełożenie.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: How to - Swap hebli
PostNapisane: So, 08 gru 2012; 04:46:23 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2491
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT
Grześ,ja zrobiłem sam przód więc pompa o takiej wydajności wystarczy,ale serwo wymienię
jak się ociepli.Teraz się nie zapiernicza ,ale na suchym przyda się lepszy hebelek ;)

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Wordpress theme made by Sorel for Vladinho
phpBB3 theme made by Shadow_One, Wedytowane przez Free dla HondaClub
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL