Honda Club Wałbrzych
http://honda-walbrzych.pl/

How to - Swap hebli
http://honda-walbrzych.pl/viewtopic.php?f=64&t=1050
Strona 1 z 2

Autor:  Free [ Śr, 03 mar 2010; 10:44:59 ]
Tytuł:  How to - Swap hebli

Jak większość wie szykuje się do przeszczepu hebli z EG6. Dalej zbieram graty tylko mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tej "małej konwersji".

Posiadam mianowicie cały swap z EG6 (wahacze wzdłużne, zwrotnice, zaciski, jarzma, piasty, większa pompa z serwem, linki ręcznego, tarcze i klocki kupie w tym miechu). Teraz jeszcze do mnie wędrują przewody hamulcowe od EG6. Do wahaczy to trzeba będzie jeszcze kupić tuleje (cukierki na bank, a resztę przy okazji chyba wymienię).

I tu moje pytanie, orientujecie się może czy trzeba jeszcze coś zmienić? Nie chce oddać auta na warsztat i w połowie roboty okaże się, że czegoś brakuje :D

Autor:  Muzyk-Grzes [ Śr, 15 wrz 2010; 02:46:45 ]
Tytuł:  Re: How to - Swap hebli

A więc wychodząc na przeciw zapytaniom o swap hamulców w V generacji hondy civic na hamulce z EG6 (ewentualnie EG2) kilka odpowiedzi.
1. Do tej operacji potrzeba nam w przypadku wymiany przodu:
a: Pacjent Obrazek (ewentualnie pacjenci) Obrazek
b: Zwrotnice i tu niespodzianka, nie muszą być z EG6 czy EG2 (del sol) mogą to być zwrotnice z EJ9 czy każdej VI generacji zaopatrzonej w ABS ,także budy MB (różnica jest tylko w zaciskach) Obrazek
c: Tarcze 262mm Obrazek
d: Klocki odpowiednie do posiadanych zacisków Obrazek
e: Zaciski Obrazek
f: Zestaw naprawczy do zacisków (jeśli ktoś chce ,Maxoff wymienił ja nie) Obrazek
g: Warsztat,pogoda,odpowiednie nastawienie,cierpliwość,opcjonalnie drugi samochód żeby po narzędzia jeździć :) no i odpowiednie narzędzia (dokładnie jakie w dalszej części)

A więc zabieramy się do pracy:
Musimy zdemontować starą zwrotnicę z zaciskiem ,w tym celu trzeba odkręcić nakrętkę piasty koła Obrazek niestety ta metoda jest nieskuteczna a więc trzeba założyć koło zapasowe (lub zimówkę) i dopiero wtedy odkręcać Obrazek
W niektórych przypadkach nawet trzeba do tego użyć klucza z 2,5 metrowym ramieniem bo inaczej nici z tego.
Jeśli już uporaliśmy się z nakrętką 32 ściągamy zawleczki i odkręcamy nakrętkę górnego wahacza Obrazek dolnego wahacza Obrazek oraz drążka kierowniczego Obrazek
Teraz pozostaje zdjąć sworznie śrub i tu występują dwie metody, jedni ściągają młotkiem inni przy pomocy ściągacza Obrazek tak czy owak wybijamy sworznie.
Jeśli jesteśmy już na tym etapie a nowe zwrotnice zostały już złożone w całość, zaciski wyczyszczone Obrazek , pomalowane i przygotowane do założenia Obrazek odkręcamy mocowanie przewodu hamulcowego Obrazek a stary zacisk odkręcamy od starej zwrotnicy.
Teraz wyciągamy zwrotnicę z mocowań trzymając jednocześnie przegub żeby nie "wyszedł" razem ze zwrotnicą. Po tym zabiegu ukazuje się nam taki widok Obrazek Teraz w miejsce starej zakładamy przygotowana nową zwrotnicę i mocujemy nakrętkami. Następnie odkręcamy przewód hamulcowy od starego zacisku Obrazek i zakładamy w nowym zacisku.
Po złożeniu wygląda to tak:
Pacjent pierwszy Obrazek i drugi Obrazek
Dla pełnego profesjonalizmu należy złożyć wszystko używając klucza dynamometrycznego i odpowiednich momentów.
Aby hamulce działały jak trzeba należało by jeszcze wymienić pompę hamulcową na większą (posiadamy pompy 13/15") a więc 7/8" ,15/16" czy nawet 1" i efekt jest piorunujący. Tu wymiana na 15/16" Obrazek wraz z serwem Obrazek i zbiorniczkiem Obrazek Tego jak wymienić pompę nie zdradzę, łatwe to nie jest, ale jeśli się ma pomoc znawcy to idzie szybko.
Na koniec odpowietrzamy hamulce rozpoczynając od odpowietrzenia przy pompie, następnie tylny prawy odpowietrznik, przedni lewy (po stronie kierowcy) tylny lewy i przedni prawy. po skończonej wymianie myjemy rączki Obrazek i wyruszamy cieszyć się swoimi nowymi hamulcami Obrazek - tylko uwaga na kota :)
Powodzenia

ps: Zdjęcia pochodzą z dwóch różnych swapów robionych w różnych miejscach z 3 tygodniową różnica czasową.

Autor:  Maxoff [ Śr, 15 wrz 2010; 05:22:27 ]
Tytuł:  Re: How to - Swap hebli

Muzyk-Grzes napisał(a):
W niektórych przypadkach nawet trzeba do tego użyć klucza z 2,5 metrowym ramieniem bo inaczej nici z tego.

Z tym kluczem to nie żart. I do tego musi być wytrzymały. Na jednej śrubie rozwaliliśmy klucz. Dopiero kluczem 3/4 cala z nasadką i nałożoną dwumetrową rurą (Andrzej dzięki za rurkę :) ) poszło. Tak więc nic na siłę, po prostu dłuższe ramię :D

Autor:  And84 [ Śr, 15 wrz 2010; 05:45:04 ]
Tytuł:  Re: How to - Swap hebli

Maxoff napisał(a):
(Andrzej dzięki za rurkę :)

Ta rura ma już swoją historie związaną ze śrubami od piasty :lol:

Autor:  Iras [ Śr, 15 wrz 2010; 11:08:28 ]
Tytuł:  Re: How to - Swap hebli

And84 napisał(a):
Maxoff napisał(a):
(Andrzej dzięki za rurkę :)

Ta rura ma już swoją historie związaną ze śrubami od piasty :lol:

Ta i pewnie nie jedna laska z k10 na niej wywijała u Ciebie hehe

Autor:  And84 [ Cz, 16 wrz 2010; 05:42:20 ]
Tytuł:  Re: How to - Swap hebli

Szkoda na nie tej rury bo to nie na każdą kieszeń ;) dobra bez OT !

Autor:  m26 [ So, 08 gru 2012; 03:40:15 ]
Tytuł:  Re: How to - Swap hebli

Zmajstrowałem dziś taki hebel,ale zostawiłem pompę i serwo.
Pedał jest wysoki na oem pompie,więc chyba bez sera jest ją wymieniać bo
mniejsza pompa=większe ciśnienie,mam tylko wątpliwości co do serwa.
Moje jest większe,teoretycznie powinno lepiej napierać,ale to ze swapu wygląda na takie z podwójną membraną.Wie ktoś coś na ten temat?Uprzedzam pytanie-nie wiem od czego mam graty więc nie powiem :) Chodzi o to czy w ogóle gdzieś przy tarczy 262 było podwójne serwo.

Autor:  Muzyk-Grzes [ So, 08 gru 2012; 04:15:46 ]
Tytuł:  Re: How to - Swap hebli

Serwa od pompy 15/16" wzwyż są podwójne, co do 7/8" bywało różnie bo widziałem z małym i dużym serwem.
Nie rozumiem tylko czemu mniejsza pompa ma dać większe ciśnienie?
ps: Swap tylnych hebelków w tym temacie http://pawel000.blogspot.com/2012/05/ea ... d-way.html

Autor:  m26 [ So, 08 gru 2012; 04:22:08 ]
Tytuł:  Re: How to - Swap hebli

Im większa różnica średnic między pompom a siłownikiem, tym większe przełożenie.

Autor:  m26 [ So, 08 gru 2012; 04:46:23 ]
Tytuł:  Re: How to - Swap hebli

Grześ,ja zrobiłem sam przód więc pompa o takiej wydajności wystarczy,ale serwo wymienię
jak się ociepli.Teraz się nie zapiernicza ,ale na suchym przyda się lepszy hebelek ;)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/