Honda Club Wałbrzych
http://honda-walbrzych.pl/

How to - Swap hebli
http://honda-walbrzych.pl/viewtopic.php?f=64&t=1050
Strona 2 z 2

Autor:  Muzyk-Grzes [ So, 08 gru 2012; 05:30:27 ]
Tytuł:  Re: How to - Swap hebli

Nadal nie rozumiem, duża pompa daje większe ciśnienie i tak też idzie na tłoki że hamują z większą siłą.

Autor:  m26 [ So, 08 gru 2012; 05:52:23 ]
Tytuł:  Re: How to - Swap hebli

1atm=1kg/1cmkwadr. teraz odwróć działanie to wyjdzie wzór dla pompy tłokowej

Jeżeli dysponujesz ciśnieniem x wywartym na powierzchnię y dostajesz siłę Z
xy=z

odwracając
wywierając nacisk z siłą Z na plyn polem powierzchni Y otrzymujesz ciśnienie X
z/y=x
załóżmy że zwiększysz pole tłoka pompy dwukrotnie przy takiej samej sile,to otrzymasz
z/2y=1/2X
reasumując
mniejsza pompa (średnica) przy tej samej nodze to większe ciśnienie a mniejsza wydajność,
czyli skok jałowy pedału teoretycznie się powinien zwiększyć ,ale ogólnie hamowanie jest lepsze.

ps jak w lewarku -małym tłoczkiem dymasz duży ,im większa różnica średnic,tym więcej dymasz,ale masz większą parę na siłowniku.Wyliczenie przełożenia jak na zębach,ale zamiast ilości zębów podstawiasz pole tłoków pompy i jednego zacisku.

Autor:  Maxoff [ So, 08 gru 2012; 06:52:19 ]
Tytuł:  Re: How to - Swap hebli

Wydaje mi się, że jest to uproszczone przedstawienie sprawy.

Pamiętaj, że liczy się to co jest na cylinderku przy zacisku. Do tego jakoś nikt nie wymienia pompy na mniejszą aby zwiększyć skuteczność hamowania.

Większa pompa przy takim samym skoku pedału (nie sile) jest wstanie przesunąć większą objętość płynu a to automatycznie bardziej wciśnie tłoczek hamulca. Czyli na większej pompie pedał powinien łapać dużo wyżej (wystarczy lekko wcisnąć), ale przy takim samym nacisku (w sensie położenie, nie siła nacisku) większa pompa zahamuje mocniej. Oczywiście to czy łatwiej czy ciężej będzie się pedał wciskało zależy od mocy serwa.

Do większej pompy potrzebujesz większej siły, ale po to jest mocniejsze serwo. Ogólnie wszystkie elementy muszą być dobrze dobrane aby z jednej strony nie blokować kół za wcześnie a z drugiej nie wymagać za dużej pary w nodze.

Za duża pompa źle, za mała też źle. Trzeba dobrze dobrać cały zestaw, najlepiej potestować kilka różnych wariantów i wybrać ten który jest najlepiej wyczuwalny pod nogą.

Autor:  m26 [ So, 08 gru 2012; 07:13:17 ]
Tytuł:  Re: How to - Swap hebli

Dokładnie tak jak piszesz.Na razie jednak zostawię to co jest,bo pedał łapie idealnie w tym miejscu co powinien,dobrze się zgrał z gazem.Serwo wymienię wiosną i wtedy zobaczę co będzie,jeżeli hamulec okaże się za ostry to wymienię pompę na większą .
Chyba że do tego czasu pedał poleci za bardzo w dół to wymienię wcześniej,
może opaść trochę bo jak składałem tył (bęben) to samoregulatory odkręciłem prawie na ciasno.Nie wiem jak w tych autach działa samoregulacja,czy zostawia duży luz zanim przeskoczy zapadka i o ile zwiększa się wtedy skok jałowy (poprzednia honda 3gen,tam było miodzio)

Autor:  Muzyk-Grzes [ So, 08 gru 2012; 08:23:07 ]
Tytuł:  Re: How to - Swap hebli

Czyli teoretycznie masz rację ,ale jak Paweł napisał większa pompa/objętość płynu - większa siła hamowania. Co do tego setup'u to polecił bym ci pompę 15/16" na pojedynczym serwie lub 7/8" na podwójnym.

Autor:  m26 [ So, 08 gru 2012; 08:28:23 ]
Tytuł:  Re: How to - Swap hebli

Nie siła -wcześniejsza,ostrzejsza reakcja.
A nie masz czasem pojęcia co ja mogę mieć za pompę teraz, jest na bank nie zmieniana od nowego,abs-u nie mam.

Autor:  Muzyk-Grzes [ So, 08 gru 2012; 09:11:57 ]
Tytuł:  Re: How to - Swap hebli

V gen miał 13/15" (oprócz EG6 i VTi), w VI genie były już 15/16" ,7/8" i jedno calowe. Kwestia serwa jak pisałeś.
ps: Serwa mają też "zasilanie" podciśnieniem / ciśnieniem i część z nich ma reduktor na wężu szczerze to nie wiem jak to dokładnie działa ,ale jest różnica bo moja 15/16" nie miała reduktora i hamowało lepiej niż ta obecna z reduktorem (a może to tylko jakiś zawór zwrotny?)

Autor:  m26 [ So, 08 gru 2012; 09:25:10 ]
Tytuł:  Re: How to - Swap hebli

Kurdę nie spotkałem sie jeszcze z takim rozwiązaniem (reduktor) chętnie zobaczę coś takiego,co do zaworu to każde dzisiejsze auto ma zawór i 99% starszych miało,część na przewodzie,lub wewnątrz -praktykowane przez japańców,koreańców i innych ców a reszta świata bezpośrednio na puszce.Ja nie mam chyba zaworu zwrotnego,nie zwróciłem uwagi,ale jak go nie ma to założę ,bo już kiedyś jechałem do lasu :lol:
Wyczytałem że ponoć gdzieś na pompie jest rozmiar wybity zobaczę rano co mam.

ps oblatany jesteś w Hondzie :shock:

Autor:  Muzyk-Grzes [ So, 08 gru 2012; 11:00:06 ]
Tytuł:  Re: How to - Swap hebli

m26 napisał(a):
ps oblatany jesteś w Hondzie :shock:

Przerabiałem temat dwukrotnie, poza tym to wiadomości podstawowe. Znam naprawdę oblatanych w temacie :shock:

Autor:  m26 [ N, 09 gru 2012; 10:09:53 ]
Tytuł:  Re: How to - Swap hebli

Do żadnej numerologii nie mam pamięci,jak mnie zapytasz o nr tel. to tez Ci nie powiem :)
Pamiętam adres i nr broni z wojska -reszta jakoś mi się nie utrwala ;)

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/