Honda Club Wałbrzych
http://honda-walbrzych.pl/

How-to: Światła pozycyjne w przednich kierunkowskazach
http://honda-walbrzych.pl/viewtopic.php?f=64&t=489
Strona 1 z 1

Autor:  Kuba [ N, 12 kwi 2009; 09:32:36 ]
Tytuł:  How-to: Światła pozycyjne w przednich kierunkowskazach

Co będzie nam potrzebne:
- 2x oprawka dwuwłóknowa
- taśma izolacyjna i / lub osłonki termokurczliwe *
- nożyk do tapet lub ostry scyzoryk
- lutownica *
- śrubokręt krzyżakowy

dodatkowo do WERSJI A:
- min. 70 cm kabla
- 2x szybkozłączka * (jeżeli chcemy mieć możliwość szybkiego odłączenia świateł pozycyjnych w kierunkowskazach)

dodatkowo do WERSJI B:
- min 4 m kabla
- przełącznik dwu lub trójpozycyjny

WERSJA A (na szybkozłączkach)
1. Odkręcamy (1 śruba) i wyciągamy kierunkowskaz, odpinamy kostkę przy oprawce, wyciągamy oprawkę z klosza, ucinamy mocowanie kostki.
Obrazek

2. W otworze klosza wycinamy za pomocą nożyka otwory tak, żeby pasowały do wypustek na oprawce dwuwłóknowej. Po tej operacji oprawkę po włóżeniu przekręcamy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (czyli odwrotnie niż oryginalnie)
Obrazek

3. Kable zielono-żółty i czarny z oprawki dwuwłóknowej łączymy z takimi samymi kolorami przy uciętym mocowaniu kostki za kloszem.
Obrazek

4. do kabla czerwono-czarnego z oprawki dwuwłóknowej dokładamy ok. 25 cm kabla (u mnie czerwony) i na końcu mocyjemy szybkozłączkę. (jeśli nie będziemy mocować szybkozłączek dokładamy ok. 35cm).

5. Przeciągamy dołożony kabelek do komory silnika.
Obrazek

6. Na końcu kolejnego, ok. 10 cm odcinka kabelka mocujemy drugą część szybkozłączki a drugi koniec (lub jeśli nie używamy szybkozłączek: koniec czerwonego kabla który wcześniej mocowaliśmy przy oprawce) mocujemy do czerwono-czarnego kabla prowadzącego do oryginalnego światła pozycyjnego.
Obrazek Obrazek

7. Sprawdzamy czy żarówka świeci prawidłowo i składamy wszystko w całość :)
Obrazek



WERSJA B (z przełącznikiem):
pierwsze 3 kroki takie jak w WERSJI A:

4. Ściągamy osłonę pod kierownicą, tą na której jest klapka od bezpieczników (mocowaną na 3 śruby)

5. Wyciągamy zieloną kostkę znajdującą się zaraz nad bezpiecznikami
Obrazek

6. Podłączamy dodatkowy przewód pod niebiesko-biały przewód z kostki i drugi pod czerwono-czarny (jeżeli chcemy mieć możliwość włączania świateł automatycznie z pozycyjnymi). Ich położenie jest zaznaczone poniżej:
Obrazek

7. Podłączamy nasze dodatkowe przewody z kostki do przełącznika. U mnie wyglądało to tak, w innym przełączniku musimy sprawdzić czy podłączenie jest takie samo:
Obrazek

8. Czarny kabel przeciągamy do komory silnika i łączymy z czerwono-czarnymi przewodami z oprawek dwuwłóknowych. Ja kabel między światłami przeciągnąłem w profilu zamkniętym w pasie przednim.
Obrazek

Po takim podłączeniu, po przełączeniu przycisku w położenie "I" pozycyjne w kierunkowskazach włączają się razem ze zwykłymi pozycyjnymi po przekręceniu przełącznika przy kierownicy. Po przełączeniu przycisku w położenie "II" po
zycyjne w kierunkowskazach świecą cały czas.

Autor:  Muzyk-Grzes [ Pt, 25 cze 2010; 09:03:47 ]
Tytuł:  Re: How-to: Światła pozycyjne w przednich kierunkowskazach

Czyli kabel czarno czerwony w kostce, mam rozumieć daje stały plus bez potrzeby wkładania kluczyka i ma odpowiednie zabezpieczenie dla 2x 21W?

ps: I technicznie na rysunku w punkcie 8 jest przewód z oprawki w kolorze niebiesko białym (takiego nie ma, a na zdjęciu punkt 3 widać wyraźnie kolor czarny). Przewody z oprawki dwu włóknowej są czarny- masa
zielony- plus kierunkowskazu (podłączany do istniejących kabli)
czerwono/czarny- plus światła pozycyjne w kierunkowskazach

Autor:  Free [ So, 26 cze 2010; 01:08:36 ]
Tytuł:  Re: How-to: Światła pozycyjne w przednich kierunkowskazach

jak widzeostatnie zdjęcie to sie łezka w oku kręci :mrgreen: :(

Autor:  Muzyk-Grzes [ So, 26 cze 2010; 09:03:21 ]
Tytuł:  Re: How-to: Światła pozycyjne w przednich kierunkowskazach

Mały edit: na zdjęciu w punkt 5 widać 5 płaskich konektorów poniżej kostki opisanej przez Kubę. Pierwszy od lewej (powyżej bezpiecznika 20A) jest to stały plus (kabel czarno/czerwony rysunek punkt 6) a kolejny (pomiędzy bezpiecznikami 10 A a 7,5 A) to plus po zapaleniu pozycyjnych (kabel niebiesko/biały rysunek punkt 6)

Autor:  Kuba [ So, 26 cze 2010; 11:18:15 ]
Tytuł:  Re: How-to: Światła pozycyjne w przednich kierunkowskazach

Muzyk-Grzes napisał(a):
Czyli kabel czarno czerwony w kostce, mam rozumieć daje stały plus bez potrzeby wkładania kluczyka i ma odpowiednie zabezpieczenie dla 2x 21W?


Nie i tak.

Stały plus jest na kablu niebiesko-białym. Kabel odpowiada za zasilanie zegarka i radia, zabezpieczenie 7,5A (ok) w skrzynce pod maską

Plus włączany wraz z pozycyjnymi jest na kablu czerwono-czarnym, zabezpieczenie 10A w skrzynce pod deską rozdzielczą.

Po drugie nie 2x21 tylko 2x5W bo dodatkowe kable ciągniemy do pozycyjnych a nie kierunkowskazów.
2x5W przy 12V DC daje nam 0,83A więc bezpiecznik powinien mieć min 1,25A (takich oczywiście nie ma ;) )
Przekrój przewodu może być nawet 0,5mm2 (do 1,47A przy długości do 10m).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/