Auto-Strefa

Honda Club Wałbrzych

Klub fanów Hondy z Wałbrzycha i okolic




Teraz jest Cz, 28 mar 2024; 05:37:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: Śr, 06 lut 2013; 02:21:20 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
Wpadłem na pomysł ciekawy dzisiaj,zrobię tak :D16Z6>D14A4. :D
Parę pytań teraz mam odnośnie tego "postępku"
-czy aparat pasuje do głowicy ?
-jak wygląda obsługa tego silnika przez p28,nie liczac wyłączenia vtec-a lub czujnika c.oleju ?
-czy są jakieś mapki gotowce do takiej kombinacji
jak takie coś podziała na dużej przepustnicy
-czy wtryski od d16 nie bedą za nadto bo chcę zostawić kolektor dolotowy z d16 ?
-czy sprzęgło od d16 podejdzie w całości z kołem ?

Z racji tego że mój "nowy" silnik wymaga zdjęcia głowicy ,muszę sobie zapewnić czas na inne ewentualne operacje.Jedynym słusznym posunięciem w tej sytuacji jest wsadzenie słupa od
d14 ,który nie sprawiał żadnych problemów i jest w stanie idealnym .Jeżeli zrobię takiego swapa i okaże się że dobrze to jedzie,to jestem skory nawet zastanowić się nad zostawieniem
tego silnika na stałe,tym bardziej że palił naprawdę niewiele bo 10l LPG

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: Śr, 06 lut 2013; 07:16:55 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5680
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord CS12
Zmartwie cię żeby to zadziałało to i tak musi być głowica z D16Z6 dół może być jakikolwiek. Bo musisz gdzieś podłączyć zawór VTEC. Teoretycznie możesz przełożyć sam słupek D14 z głowicą ,ale wtedy musiał być wyłączyć VTEC w kompie i ustawić mapy dla pojemności 1,4 (przeskalować trzeba) a do tego potrzebujesz komp P06 lub P28 z podstawka pod Eeprom.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: Śr, 06 lut 2013; 07:25:32 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
Wiem że trzeba przerobić,przecież i tak mój komp idzie pod nóż, więc ta kwestia jest rozwiązana.Grześ przeczytaj jeszcze raz -wyłączyć vtec lub ewentualnie zawór zastąpić a czujnik skonfigurować tak jak u Ciebie.
Nie wiem jak sprzęgło,aparat,wtryski i przepustka
Jak mnie to wk...wi już porządnie, to spasuję kolektor z Lanosa i zamiast vtec podłączę zawór sterujący zmienną długością kolektora(narażę się wielu Hondziarzom :D )

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: Śr, 06 lut 2013; 07:29:52 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 06 gru 2011; 01:45:41
Posty: 545
Lokalizacja: Wałbrzych
Imię: Mateusz
Honda:: ED6 D13Z2+
Mirek ale z Twojego kompa z D14 to nic nie bedzie chyba

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: Śr, 06 lut 2013; 07:34:16 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
Przecież napisałem że wiązki,komp zostają i kolektor dolotowy,a żeby było lepiej to wlutuję eprom do kompa,którego kupię od Ciebie,on nie ma vtec-a

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Ostatnio edytowano Śr, 06 lut 2013; 07:36:55 przez m26, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: Śr, 06 lut 2013; 07:35:33 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 06 gru 2011; 01:45:41
Posty: 545
Lokalizacja: Wałbrzych
Imię: Mateusz
Honda:: ED6 D13Z2+
m26 napisał(a):
Przecież napisałem że wiązki,komp zostają i kolektor dolotowy

sorki zle popatrzylem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: Śr, 06 lut 2013; 07:38:12 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
jak z resztą?-miało być wyczerpujaco.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: Śr, 06 lut 2013; 07:46:16 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 06 gru 2011; 01:45:41
Posty: 545
Lokalizacja: Wałbrzych
Imię: Mateusz
Honda:: ED6 D13Z2+
Mirek coś tam bedziesz musiał rzezbić z kolektorem ssącym żeby załozyć ten od Z6 no i przerobienie kompa aparat zapłonowy trzeba by było sprawdzić czy bedzie pasował na łapy w głowicy. To tyle co mi przychodzi teraz do głowy. http://www.civicklub.pl/forum/showthrea ... 16Z6+D14a4 tu mmasz linka co do kolektora to poczytaj sobie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: Śr, 06 lut 2013; 07:56:47 
Offline
Administrator techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 13 gru 2008; 05:22:47
Posty: 460
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Imię: Paweł
Honda:: Była Civic EG8 D15xx
Moje dwa grosze:

1) VTEC to nie problem, zwiera się czujnik ciśnienia z zaworem i już komp nie narzeka (tak jest w wersjach bez czujnika ciśnienia). Zawór także można w "powietrzu" podpiąć, przecież nie musi naprawdę puszczać tego oleju.

2) Jeśli chodzi o kompa to piszesz, że paliło Ci to 10l LPG a więc wnoszę, że jeździsz na gazie. Jeśli instalacja LPG działa to wystarczy, że przeskalujesz w kompie od gazu i będzie jeździć. Na czas uporania się z D16Z6 wystarczy ale o wysokich obrotach zapomnij, bo dawki paliwa to jedno ale jeszcze jest mapa kątów i nie wiem jakie są tam różnice między 1.4 a 1.6 (może nie ma a może są znaczące).

Lista łatwo dostępnych map jest tutaj:
http://wikitest.pgmfi.org/twiki/bin/vie ... itionCodes

_________________
Moja Ex Honda | Mój Blog | MotionSystems.eu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: Śr, 06 lut 2013; 07:58:31 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
czy pasuje sprzęgło i aparat?
Mapy zapłonu pewnie będą podobne,jak wszędzie,Vtec to tak jak piszesz zwiesić luzem też można lub nawet zastąpić pierwsza lepszą cewką jakich wiele.W tych mapach które podałeś nie widzę konfiguracji p28-1.4 albo jestem ślepy,zrobiłem juz trochę reprogramingów,ale nigdy nie stroiłem komputerów,więc trzeba będzie się nauczyć :D Ty pewnie umiesz...

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Ostatnio edytowano Śr, 06 lut 2013; 08:16:03 przez m26, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Wordpress theme made by Sorel for Vladinho
phpBB3 theme made by Shadow_One, Wedytowane przez Free dla HondaClub
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL