Auto-Strefa

Honda Club Wałbrzych

Klub fanów Hondy z Wałbrzycha i okolic




Teraz jest Pn, 20 lis 2017; 11:45:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: D14A4>D16Z6
PostNapisane: Pt, 16 lis 2012; 08:37:40 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2491
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT
Witam wszystkich
Jak w temacie,90 kucy to mało więc pora na coś rozwojowego.
Z racji tego że dawcy jakoś nigdy w rękach nie miałem a swojego jeszcze nie zdążyłem na kawałki rozebrać (co na pewno się zmieni) mam kilka pytań,bo nie chcę obudzić się z ręka w nocniku.
1. będę miał silnik,skrzynkę+ośki,wiązkę silnikową i kabinową,komputer p-28,linkę gazu,jakiś filtr(pewnie OEM) -czy coś jeszcze będzie mi potrzebne?

2. czy wiązki pasują p&p ,a jeżeli nie to na co mam się szykować?

3.czy kod immo jest zapisany w ECU ?

Auto użytkuję na codzień i nie ma mowy o przestojach,dlatego chcę mieć wszystko zorganizowane tak żeby to ogarnąć w jeden dzień bez niespodzianek.
Żeby nie było że idę na łatwiznę i nie szukałem,bo szukałem uczciwie,ale sęk w tym że ile pytań- tyle różnych odpowiedzi.
Ciężko wyłapać kto mówi prawdę a muszę sobie zaklepać z wyprzedzeniem wolne w pracy, jeszcze zanim przyjdą graty .

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: Pt, 16 lis 2012; 09:56:00 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5641
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord Coupe CG4
Silnik wystarczy w zupełności, skrzyni i osiek wymieniać nie trzeba (zależy jeszcze jaka skrzynia bo to ma znaczenie dla osiągów)

Musisz zmienić kolektory tak dolotowy jak i wydechowy, z wiązką silnikową nie problem a z kabinową jeśli przełożysz całą to też dużo roboty, można łatwiej przełożyć część silnik - kabina (do kompa) ale wtedy trochę ingerencji w resztę kabinówki trzeba włożyć.

W VI genie immo nie jest w ECU (sam mam immo i P06) co do jednego dnia na przekładkę silnika to w/g mnie nie da rady, sam blok ostatnio wyciągaliśmy w dwóch przez prawie dzień (od rana do zachodu słońca) a co dopiero włozyć z powrotem i pozapinać wszystko.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: Pt, 16 lis 2012; 10:33:53 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2491
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT
Zapomniałem napisać że będę miał cały zespół wydłubany ze sprawnego auta-silnik uzbrojony
z kompletnym dolotem i resztą osprzętu.Mam zamiar włożyć to razem ze skrzynką w jednym kawałku a w terminie późniejszym poszukać s20.
-mechanicznie dam radę bo będę miał do dyspozycji warsztat i dobre narzędzia,
-kwestia immo rozwiązana
-zawieszenie silnika ponoć to samo
-pozostał temat spięcia elektryki
Jeżeli możesz szerzej opisać co do siebie nie pasuje to będę bardzo wdzięczny.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: So, 17 lis 2012; 03:58:44 
Offline
Administrator techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 13 gru 2008; 05:22:47
Posty: 460
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Imię: Paweł
Honda:: Była Civic EG8 D15xx
Mogę się założyć, że żadne wtyczki między wiązką 5-gena i 6-gena nie będą do siebie pasowały od razu. W 6-genie wszystko zrobili mniejsze i cieńsze ;)

@Grzesiek: Myśmy u siebie przystosowali wiązkę silnikową z 6-gena do obsługi starego kolektora i starych wtrysków, prawda? A wtyczki kompa odciąłem i przelutowałem na OBD1? Bo już nawet nie pamiętam.

_________________
Moja Ex Honda | Mój Blog | MotionSystems.eu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: So, 17 lis 2012; 04:23:14 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2491
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT
Wtyczki w takim razie powycinam i polutuję,chodzi generalnie o jakieś niespodzianki na które trzeba marnować czas a można się przed nimi wcześniej zabezpieczyć.
Każdy swap ma coś takiego co spowolni robotę a można z powodzeniem skorzystać z czyjegoś doświadczenia,można coś zrobić szybciej bez powielania cudzych błędów.
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi (te jeszcze nieudzielone też)
P.

Naprawdę mam zamiar zrobić to w jeden dzień ;)
pewnie nie uda mi się wszystkiego od razu dopracować na gotowo,ale chcę na wieczór pojechać tym
do domu.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: So, 17 lis 2012; 04:46:44 
Offline
Administrator techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 13 gru 2008; 05:22:47
Posty: 460
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Imię: Paweł
Honda:: Była Civic EG8 D15xx
Jeśli silnik będzie w 100% sprawny (a nie podobno sprawny) i do tego będziesz miał dobra wyciągarkę do silnika, to wg mnie da się to zrobić w jeden dzień jeśli dzień zaczyna się o 8:00 a nie jak u niektórych o 12:00 ;). W sumie to nic skomplikowanego. Oczywiście zakładając, że:
1) nic się po drodze nie zepsuje (np. urwane śruby)
2) nie będzie brakować żadnych części i silnik będzie kompletny a nie podobno kompletny
3) wszystko będzie pasować (np. łapy, mocowanie wspomagania kierownicy, mocowanie klimy sprężarki)
4) sprawnie obchodzisz się z lutownicą i schematami elektrycznymi

_________________
Moja Ex Honda | Mój Blog | MotionSystems.eu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: So, 17 lis 2012; 04:59:06 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 21 wrz 2008; 09:53:55
Posty: 975
Lokalizacja: Wałbrzych
Imię: Andrzej
Honda:: EK4 B16A2
m26 napisał(a):
1. będę miał silnik,skrzynkę+ośki,wiązkę silnikową i kabinową,komputer p-28,linkę gazu,jakiś filtr(pewnie OEM) -czy coś jeszcze będzie mi potrzebne?

Sonda lambda 4 żyłowa chyba że masz swap z kolektorami i jest sonda

_________________
Obrazek

Obrazek
Jada chłopaki w japońcach , nikt ich nie dogoni bo kręcą do końca....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: So, 17 lis 2012; 05:28:49 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2491
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT
Będę miał całą komorę ,to pewnie sondę też,chyba ze z ori się nie odkręci-kolektor zostawiam ten co mam 4-2-1 jebajowy.
p.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: So, 17 lis 2012; 05:53:40 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5641
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord Coupe CG4
U mnie wyciągnęliśmy okablowanie z EG całe i przystosowaliśmy do VI gena z tym że część wtyczek (jak alternator) były przelutowane. A i tu pewnie będzie podobnie bo D16Z6 jest z V gena i ma inne wtyczki niż w VI genie. I o ile kolektor dolotowy wraz z map sensorem ,krokowym itd. będzie pasował pod wtyczki z wiązki V generacji to już to co zostanie w budzie będzie wymagało cięcia i podmianki (wtyczki oczywiście).

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: So, 17 lis 2012; 06:37:13 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2491
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT
Wiązkę silnikową planuję zaszczepić razem z silnikiem ,alternator może zostawię swój więc ta kostka będzie do obcięcia (o ile będzie inna niż w 6g)

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Wordpress theme made by Sorel for Vladinho
phpBB3 theme made by Shadow_One, Wedytowane przez Free dla HondaClub
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL