Auto-Strefa

Honda Club Wałbrzych

Klub fanów Hondy z Wałbrzycha i okolic




Teraz jest Cz, 28 mar 2024; 08:09:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: So, 02 lut 2013; 08:37:13 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 06 gru 2011; 01:45:41
Posty: 545
Lokalizacja: Wałbrzych
Imię: Mateusz
Honda:: ED6 D13Z2+
NouT napisał(a):
Muzyk-Grzes napisał(a):
Bo to prawda, zobaczcie na forum 4gen. oraz CRX info bo te silniki były montowane i tu i tu.
BTW taki silnik miał Bernyp (ziomek z HDS) w swoim ED

1.6 SOHC o mocy (w zalezności od rejonu na jaki był produkowany) 125-130KM w IVgenie to D16A9. Poza nimi byly jeszcze 75/90/110/150 i chyba 158KM ale zadko spotykane, no i oczywiście DOHC taki jak w CRX czyli 124KM.

z tego co wiem to te silniki w IVgenie to były non Vtec jak pamiętam to D16A6

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: So, 02 lut 2013; 08:47:48 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5680
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord CS12
Bede miał czas to dokopię sie do tematu Bernypa z HDS on kupił 4 gen w HB z silnikiem nie D16A9 czy D16A6 a D16Z9 ,ostatnio był tez temat o D16Z9 na H3M (honda trójmiasto) w budzie ED a nie EJ.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: So, 02 lut 2013; 08:55:34 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 06 gru 2011; 01:45:41
Posty: 545
Lokalizacja: Wałbrzych
Imię: Mateusz
Honda:: ED6 D13Z2+
Może się mylę. Ale jeśli tak było i były montowane silniki D16Z9 w IVgen to tylko w ostatnich wypustach bo ten silnik był produkowany do Vgena

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: So, 02 lut 2013; 11:04:25 
Offline
Uzytkownik zweryfikowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 13 maja 2011; 12:15:05
Posty: 1943
Lokalizacja: Strzegom
Imię: Marcin
Honda:: EG8 / S3 8L
Muzyk-Grzes napisał(a):
Bede miał czas to dokopię sie do tematu Bernypa z HDS on kupił 4 gen w HB z silnikiem nie D16A9 czy D16A6 a D16Z9 ,ostatnio był tez temat o D16Z9 na H3M (honda trójmiasto) w budzie ED a nie EJ.

Jeśli chodzi Ci o bernyp'a z Chocianowa to on ma D16Z2, czyli identyczną kopię D16A6. Co do Wikipedii, nigdy mnie nie zawiodła.

Temat bernyp'a >>>> http://www.honda-ds.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=1397


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: N, 03 lut 2013; 01:26:55 
Offline
Uzytkownik zweryfikowany

Dołączył(a): Pt, 05 wrz 2008; 12:10:40
Posty: 1332
Imię: Kuba
Service manual do EC, ED mówi tylko o silnikach D16A6 i D16A7. A może Bernyp kupił jakiegoś swapa? Chociaż, nie twierdzę, że nie mógł mieć Z9 bo Honda wypuszczała czasem jakieś dziwne konfiguracje, zwłaszcza w V gen.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: N, 03 lut 2013; 01:37:02 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 06 gru 2011; 01:45:41
Posty: 545
Lokalizacja: Wałbrzych
Imię: Mateusz
Honda:: ED6 D13Z2+
Kuba napisał(a):
Service manual do EC, ED mówi tylko o silnikach D16A6 i D16A7. A może Bernyp kupił jakiegoś swapa? Chociaż, nie twierdzę, że nie mógł mieć Z9 bo Honda wypuszczała czasem jakieś dziwne konfiguracje, zwłaszcza w V gen.

Kuba ale zobacz na jego temat to nie jest Z9 Marcin dał linka

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: N, 03 lut 2013; 02:13:40 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5680
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord CS12
Generalnie skoro Ber napisał że to Z2 to pewnie tak jest ,ale jak kupił to na Krzywej chwalił się że to Z9 (późniejsze Z6) z VTEC.
Co do Viki to są tam różne nieścisłości, bo nie ma słowa o Del Sol a w/g różnych żródeł takie silniki były tam montowane. Może być też tak że to pojedyncze przypadki (swap) choć dziwne żeby ktoś przekładał Z6 na Z9 no chyba że mu Z6 padło, albo wieści niekompletne jak np; wersja sedana (EX SX czy coś takiego) z IV gena z silnikiem B16A2 i zaciskami hamulcowymi pod tarcze 282 (wiem bo mam takie zaciski w domu).

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: N, 03 lut 2013; 06:12:06 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5680
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord CS12
Trzy błędy ,które dziś wynikły po przełożeniu kompów u Mirka to :
20 - Elektroniczny czujnik obciążenia lub jego obwód
21 - Zawór elektromagnetyczny rozdzielacza (w ABS) lub jego obwód
36 - ten akurat błąd należy do błędów własnych mapy mojego kompa, bo to wersja japońska mapy P28 i obejmuje czujnik ,który w europejskich nie występował.

Błąd 21 ,który jest opisany powyżej ,tak naprawdę jest błędem zaworu VTEC i wziął się z różnic między połączeniem w twojej wiązce i mojej (dotyczy czujnika ciśnienia oleju dla zaworu)

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: N, 03 lut 2013; 06:30:42 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
błąd 20 czy Honda jako czujnik obciążenia traktuje MAP sensor?

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D14A4>D16Z6
PostNapisane: N, 03 lut 2013; 07:30:43 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5680
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord CS12
Czujnik obciążenia ma za zadanie podbijać obroty w trudnych warunkach atmosferycznych. Jest to ogólnie głupota która występuje głównie w USDM (chociaż u siebie nie zauważyłem więc może że jest w EJ1 z której pochodzi silnik). Reaguje na obciążenia elektryczne i niby ma podbijać obroty dając sygnał w alternator żeby generował więcej prądu co tez jest durne bo komp się tym zajmuje. Ogólnie ten błąd często ma wiele wspólnego z map sensorem a nawet potencjometrem. Więc pewnie o map chodzi ,może być tak że w kompie map był wyłączony (gdybam bo nie wiem na pewno) a teraz jest i twój komp go nie widzi a mój wywala jego błędy.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Wordpress theme made by Sorel for Vladinho
phpBB3 theme made by Shadow_One, Wedytowane przez Free dla HondaClub
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL