Honda Club Wałbrzych
http://honda-walbrzych.pl/

D13B2 + gaźniki CBR 900
http://honda-walbrzych.pl/viewtopic.php?f=8&t=2366
Strona 3 z 5

Autor:  m26 [ Śr, 28 lis 2012; 10:18:17 ]
Tytuł:  Re: D13B2 + gaźniki CBR 900

Najprawdopodobniej na wiosnę będę odchudzał.

Autor:  orzech [ Cz, 29 lis 2012; 09:59:36 ]
Tytuł:  Re: D13B2 + gaźniki CBR 900

Turbosprężarka jest sprężarką o napędzie turbinowym, wykorzystującą energię spalin opuszczających silnik. Podobnie jak mechaniczne sprężarki doładowania, instalowana jest na kolektorze dolotowym do silnika i znacznie zwiększa sprawność napełniania silnika, ponad poziom osiągany przez silniki wolnossące. Sprężarka i turbina napędzana gazami spalinowymi montowane są na wspólnym wale, podobnie jak w silnikach turboodrzutowych i turbinach gazowych.

Zadanie turbosprężarki to zwiększenie ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym co jednocześnie zwiększa ilość powietrza (i tlenu) wpływającego do komory spalania w danym czasie. Aby utrzymać ten sam skład mieszanki paliwowo-powietrznej, konieczne jest również zwiększenie dawki paliwa. Powoduje to poprawienie sprawności napełniania cylindra a więc zwiększenie jego mocy. Zmianę ilości dostarczanego paliwa osiąga się przez tuning gaźnika lub wtryskiwaczy. :twisted: ;)

Turbina pozwala nawet uzyskać moc +100%... Ale to tylko Japońskie sztuczki i części w japońskich samochodach... HEHEHE :P :twisted:

Autor:  Muzyk-Grzes [ Cz, 29 lis 2012; 05:58:08 ]
Tytuł:  Re: D13B2 + gaźniki CBR 900

ozeh napisał(a):
Zmianę ilości dostarczanego paliwa osiąga się przez tuning gaźnika lub wtryskiwaczy. :twisted: ;)

Taaa ,tyle teorii ,ale paliwo przez gaźnik podawane jest liniowo, jak zwiększysz jego przepustowość to na 99,9% przy wolnych obrotach zaleje ci gaźnik paliwem.

Autor:  orzech [ Cz, 29 lis 2012; 07:17:13 ]
Tytuł:  Re: D13B2 + gaźniki CBR 900

Nie zaleje ponieważ w tych gaźnikach inna dysza odpowiada za wolne obroty a inna za dostarczenie paliwa przy otwieraniu przepustnic :P

Autor:  m26 [ Cz, 29 lis 2012; 07:33:44 ]
Tytuł:  Re: D13B2 + gaźniki CBR 900

ozeh napisał(a):
Nie zaleje ponieważ w tych gaźnikach inna dysza odpowiada za wolne obroty a inna za dostarczenie paliwa przy otwieraniu przepustnic :P


Przepustnica obrotowa+przepustnica sterowana podciśnieniowo z iglicą
problem w Hondzie stanowi ta druga bo ponoć po dmuchaniu opada,ale to tylko zasłyszane,
więc nie koniecznie tak jest.
Życzę powodzenia bo mało teraz jest takich co grzebią w gaźnikach :idea: ;)

Autor:  Muzyk-Grzes [ Cz, 29 lis 2012; 07:40:49 ]
Tytuł:  Re: D13B2 + gaźniki CBR 900

Tu akurat 4 gaźniki z CBR-y ,ale nie wiem jak są sterowane a co do gaźników (w Hondzie) to nie taki diabeł straszny...

Autor:  m26 [ Cz, 29 lis 2012; 07:46:57 ]
Tytuł:  Re: D13B2 + gaźniki CBR 900

Pewnie że nie,ja lubię gaźniki i mam do nich sentyment :)
A że najbardziej lubię te najprostrze to inna sprawa :D

Autor:  orzech [ Cz, 29 lis 2012; 08:33:20 ]
Tytuł:  Re: D13B2 + gaźniki CBR 900

teoretycznie D13B2 miało nie działać na tym zestawie
1 działa
2 w motocyklu powietrze jest wtłaczane wloty powietrza są z przodu im szybciej jedziesz tym masz wieksze cisnienie w układzie ;)
3 najważniejsze ŁAMAĆ ZASADY DZIAŁANIA

Autor:  m26 [ Cz, 29 lis 2012; 09:13:32 ]
Tytuł:  Re: D13B2 + gaźniki CBR 900

A dlaczego miało to nie działać (teoretycznie)?

Autor:  orzech [ Cz, 29 lis 2012; 09:18:04 ]
Tytuł:  Re: D13B2 + gaźniki CBR 900

jeden taki twierdził że nie poloto na tym i przegrał kratę wódy :twisted:

Strona 3 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/