Honda Club Wałbrzych
http://honda-walbrzych.pl/

Czujnik spalania stukowego
http://honda-walbrzych.pl/viewtopic.php?f=8&t=2434
Strona 2 z 3

Autor:  m26 [ N, 17 lut 2013; 10:51:07 ]
Tytuł:  Re: Czujnik spalania stukowego

W jednym opisie było nawet o analizie widma.O to własnie chodzi żeby wyodrębnić to ,który dźwięk jest oznaką tego spalania.W Corsie np. sterownik rozróżnia stukanie popychaczy zaworów i luzów na sworzniach czy panewkach od detonacji.
Dlatego podsunąłem pomysł z oscyloskopem .

Autor:  Maxoff [ Pn, 18 lut 2013; 07:22:58 ]
Tytuł:  Re: Czujnik spalania stukowego

Wydaje mi się, że spalanie stukowe da się wywołać na siłę, rozstawiając zapłon więc wtedy można sprawdzić jaki to dźwięk.

Autor:  orzech [ Pn, 18 lut 2013; 07:48:18 ]
Tytuł:  Re: Czujnik spalania stukowego

Wystarczy zapłon przekosić :D lub zmienić mieszankę na bardziej ubogą ;)

Autor:  m26 [ Pn, 18 lut 2013; 05:10:45 ]
Tytuł:  Re: Czujnik spalania stukowego

Ale ono jest szkodliwe zanim jeszcze usłyszysz że już jest i nie mam pojęcia od jakiego momentu trzeba zacząć opóźniać.

Autor:  orzech [ Wt, 19 lut 2013; 08:09:18 ]
Tytuł:  Re: Czujnik spalania stukowego

przydatny jest stetoskop :D

Autor:  dz0919 [ Wt, 19 lut 2013; 10:35:24 ]
Tytuł:  Re: Czujnik spalania stukowego

zacznijmy od pewnej kwestii...z tego co wiem to przy LPG trudno jest zrobic spalanie stukowe o ile w ogole jest to mozliwe poniewaz LPG ma LO gdzies miedzy 100-110 (poprawcie mnie jezeli sie myle)..wiec po co Grzesiowi takowy czujnik skoro smiga na LPG?:)

Autor:  m26 [ Wt, 19 lut 2013; 10:45:32 ]
Tytuł:  Re: Czujnik spalania stukowego

Da się zrobić :D Spytaj Grzegorza co się działo w moim silniku jak go testował:lol:

Autor:  Muzyk-Grzes [ Wt, 19 lut 2013; 10:03:37 ]
Tytuł:  Re: Czujnik spalania stukowego

Adaś odpowiedź jest bardzo prosta, o ile LPG ma nawet 110 oktan to kąt wyprzedzenia zapłonu w Hondzie jest nawet do 42,5 stopni wyprzedzany (jest to najwyższa wartość wyprzedzenia zapłonu w mapie zapłonu benzyny a da się ją pewnie zwiększyć) Licząc że w Crome można to prawie dowolnie skonfigurować to można dojść do spalania stukowego nawet na LPG i dlatego jest mi taki "cud" potrzebny.

Autor:  Maxoff [ Śr, 29 maja 2013; 07:52:08 ]
Tytuł:  Re: Czujnik spalania stukowego

Mały odkop :-) Ostatnio trochę w tym siedzę. Jest co najmniej kilka opcji.

A. Zaczynając od gotowca z tej strony http://www.viatrack.ca/. Problem jest tylko taki, że poziom hałasu generowany przez silnik jest zależy od RPM a ten ich moduł nie ma wejścia RPM tak więc wydaje mi się, że i tak będzie potrzebne coś do przetworzenia wyjścia.

B. Tutaj używają jeszcze innego układu, może istnieje podobny układ w jakimś europejskim modelu: http://www.megamanual.com/ms2/knock.htm Jednakże dostajemy tak naprawdę częstotliwość na wyjściu i trzeba to porównać z bazową dla danych RPM (przynajmniej ja tak to rozumiem).

C. Układ zbudowany z kilku elementów:
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... .htm#knock

C. Na zakończenie układ na którym można sobie zbudować knock sensor. Podłączamy wejście, ustawiamy parametry przez SPI a filtrowaniem i wygładzaniem zajmuje się już ten układ. Na koniec oczywiście dostajemy wartość którą musimy przyrównać do bazowego hałasu silnika dla danych RPM (w każdym razie ja to tak rozumiem).
http://pl.farnell.com/texas-instruments ... t=TPIC8101

Dokładniej jest to opisane w instrukcji tuningowania Mitsubishi Evo, zachęcam do zapoznania się jakie fajne pomysły mieli w Evo - w sumie samochód potrafi jeździć sprawnie na wszystkim co wlejesz do baku ;)

Autor:  Muzyk-Grzes [ Śr, 29 maja 2013; 10:05:41 ]
Tytuł:  Re: Czujnik spalania stukowego

Czyli wynika z tego że układ z podpunktu a to sam czujnik ,ale trzeba go podłączyć do MegaSquit, dobrze też zwiększyć czułość układem z podpunktu c ,który jest chyba najłatwiejszy do zdobycia. Sam Knocksense oferowany jest w Kanadzie za około 50 $ + wysyłka wygląda to tak http://www.viatrack.ca/Knock/KnockAll.jpg ale podaje on sygnał do MS (tak to rozumiem)
Chyba że jest to tak że w miejsce seryjnego czujnika (jak na zdjęciu) wpinamy KS podłączamy napięcie a dioda wskazuje spalanie stukowe, ale chyba tak proste to nie jest. Niestety tekst jest po angielsku (google tłumacz nie jest dokładny) a ja lingwistą nie jestem.

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/