Honda Club Wałbrzych
http://honda-walbrzych.pl/

Projekt turbo - idzie wiosna, czas zacząć coś robić
http://honda-walbrzych.pl/viewtopic.php?f=8&t=2476
Strona 2 z 4

Autor:  Muzyk-Grzes [ Śr, 27 mar 2013; 06:42:17 ]
Tytuł:  Re: Projekt turbo - idzie wiosna, czas zacząć coś robić

Centralka Stag4 eco jak i inne sterują wtryskiwaczami ,co prawda nie na zasadzie map jak ECU Hondy a jedynie czasami otwarcia w stosunku do ECU. Nie miałem czasu w pracy zgłębić tego tematu ,ale jak szukałem wariatora na stronach LPG to znalazłem tam wiele ciekawych urządzeń do sterowania silnikiem lub sygnałami a raczej ich zmianą lub symulacją między czujnikami a ECU.
Może zamiast szukać jednego urządzenia wystarczyło by popatrzeć za jakąś "przeszkadzajką"

Autor:  m26 [ Śr, 27 mar 2013; 07:17:13 ]
Tytuł:  Re: Projekt turbo - idzie wiosna, czas zacząć coś robić

A może poszukać jakiś podatny na reprograming ECM od turbo,taki z wyjściem na czujnik doładowania.Na pewno będzie więcej rzeźby,żeby to było kompatybilne z silnikiem i kabiną.

Edit
zrób gaźnik :D albo LPG na parowniku

Autor:  Muzyk-Grzes [ Śr, 27 mar 2013; 07:23:37 ]
Tytuł:  Re: Projekt turbo - idzie wiosna, czas zacząć coś robić

m26 napisał(a):
zrób gaźnik :D albo LPG na parowniku

Ke?

Autor:  m26 [ Śr, 27 mar 2013; 07:28:01 ]
Tytuł:  Re: Projekt turbo - idzie wiosna, czas zacząć coś robić

Przecież wiesz co to gaźnik :)
Nie obchodza Cię wtedy problemy z dozowaniem,samo się zrobi.Może to i mało ambitne... :D

Autor:  Maxoff [ Śr, 27 mar 2013; 07:58:19 ]
Tytuł:  Re: Projekt turbo - idzie wiosna, czas zacząć coś robić

Gaźnik to nie dla mnie, za mało kontroli nad tym co się dzieje.

Wtryski w DET3 są albo parami ale razem. Na razie udało mi się też znaleźć, że można podpiąć moduł zapłonowy z dwoma cewkami (dwie linie) do DET3 i sobie z tym poradzi (wg instrukcji).

Co innego kompa to myślałem już o tym (w pierwszym poście nawet jest), ale jest mogą pojawić się problemy - obsługa osprzętu, może być inny (inna charakterystyka czujników). Z tego co wiem programowalny jest komp z Evo ale Evo ma lekko inny osprzęt i górę silnika niż wolnossące 4G63 2.0. No i oczywiście dochodzi rzeźba instalacji bo założę, że wtyczki nie są takie same.

Autor:  m26 [ Śr, 27 mar 2013; 08:14:23 ]
Tytuł:  Re: Projekt turbo - idzie wiosna, czas zacząć coś robić

Piszac o rzeźbie miałem na myśli przeszczep wszystkich czujek a nie kalibracje :D
Turbo od strony chłodnicy-to pewnie nie VW,więc chyba nie plastikowe kolektorki i nietypowe osadzenie czujników.

Autor:  Maxoff [ Śr, 27 mar 2013; 08:20:55 ]
Tytuł:  Re: Projekt turbo - idzie wiosna, czas zacząć coś robić

m26 napisał(a):
Turbo od strony chłodnicy-to pewnie nie VW,więc chyba nie plastikowe kolektorki i nietypowe osadzenie czujników.

Nie rozumiem, jaki jest kontekst?

Autor:  m26 [ Śr, 27 mar 2013; 08:28:53 ]
Tytuł:  Re: Projekt turbo - idzie wiosna, czas zacząć coś robić

Maxoff napisał(a):
mogą pojawić się problemy - obsługa osprzętu, może być inny (inna charakterystyka czujników). No i oczywiście dochodzi rzeźba instalacji bo założę, że wtyczki nie są takie same.


Gdyby to był VW to jest problem ,bo one mają czujniki tak osadzone że nic innego tam nie wsadzisz,ale w przypadku innych aut zawsze można coś przegwintować czy redukcję zrobić i zaszczepić czujniki pod dany komp.Co do osprzętu... no cóż-owiane tajemnicą ;)

Autor:  Muzyk-Grzes [ Śr, 27 mar 2013; 08:39:48 ]
Tytuł:  Re: Projekt turbo - idzie wiosna, czas zacząć coś robić

To nie jest VW ,poczytaj blog Pawła to zgadniesz o jakie auto chodzi....
ps: szukaj u niego w podpisie

Autor:  Maxoff [ Śr, 27 mar 2013; 08:51:50 ]
Tytuł:  Re: Projekt turbo - idzie wiosna, czas zacząć coś robić

W Evo jest 4G63 dwuwałkowy natomiast tutaj jest 4G63 jednowałkowy. Czujniki które mnie zastanawiają to: MAF, camshaft position sensor lub crank angle sensor. Do tego nie wiem jak rozwiązany jest zapłon w Evo, w 4G63 jednowałkowym są dwie cewki i jest bezrozdzielaczowy (z czym akurat DET3 sobie nawet radzi).

Tj. jeśli w Evo jest MAP zamiast MAF to super, wystarczy zamienić. Największy problem może być z camshaft position sensor lub crank angle sensor (nie pamiętam który jest w górnej części silnika) - to może do siebie nie pasować, różne zębaki. Jest to rzeczy to wybadania.

Uprzedzając oczywiste stwierdzenia, mogę nawet przełożyć cały silnik, ale chodzi o budżet. I rozwiązanie Evo + kabel + soft + czujniki nie koniecznie musi być tańsze niż rozwiązanie pokroju DET3. Stąd ten dylemat :-)

Strona 2 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/