Auto-Strefa

Honda Club Wałbrzych

Klub fanów Hondy z Wałbrzycha i okolic




Teraz jest Pt, 29 mar 2024; 12:43:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: D15Z6 --> MINIME Z6+
PostNapisane: Pt, 04 sty 2013; 05:06:21 
Offline
Uzytkownik zweryfikowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 13 maja 2011; 12:15:05
Posty: 1943
Lokalizacja: Strzegom
Imię: Marcin
Honda:: EG8 / S3 8L
Bry,
Proszę o informacje co muszę kupić i co mogę zostawić żeby włożyc do auta Vtec'a z D16Z6.
Na pewno muszę kupić kompa. Nie wiem jak z wiązką. Wałek + klawiatura też są koniecznością.
Kolektor ssący zapewne mój się nadaje. I tak chce rozwiercać pod przepustnice z H22A.
Przeczytałem też że warto założyć wtryski 240 z B18C4/6, ale nie jest to koniecznością.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D15Z6 --> MINIME Z6+
PostNapisane: Pt, 04 sty 2013; 06:16:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5680
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord CS12
Wtryskiwacze D16Z6 to 240cc u mnie w D16Y7 były 190cc a to jakie sa u ciebie to zmierz omomierzem (albo poszukaj na necie). Bo ja szukałem ale nic konkretnego poza tym że jedni pisza że trzeba wałek i klawiaturę oraz wtryski z D16Z6 a inni że całą głowicę a wtrysków już nie i przytaczają jakiej anglojęzyczne forum z którego wynika że cała D-seria ma 240cc (co jest kompletną nieprawdą)

Generalnie biorąc pod uwagę że E-VTEC to otwarcie dodatkowych 4 zaworów (cytat za w/w forum Honda Śląsk) ,które są zamknięte przy econo to D15Z6 nie posiada systemu zmiennych faz rozrządu takiego jak D16Z6 . Logicznym by więc było że wymiana samej klawiatury i wałka z racji na budowę głowicy była by niewystarczalna.

Z kolei Jogal twierdzi inaczej:
"Panowie, aby uruchomić prawdziwego vtec-a w d15z6/8 potrzeba wałek i klawiaturę z d16z6, do tego potrzebna przejściówka obd2a/b(należy sprawdzić jakie kostki mamy w aucie)na obd1, kupić należy też kompa p28, następnie go przerobić, wyłączyć grzałkę sondy i wystroić nawet na wtryskach 190 (na seryjnym kompie z tymi wtryskami jest AFR w okolicach 18:1 i ma problemy z wolnymi obrotami). Kolega wsadził taki silnik do EG4 (było już OBD1) i po wystrojeniu na kompie na P06 (uruchomienie vtec-a za pomocą przekaźnika na shiftlight-a) wyszło takie coś:
http://img823.imageshack.us/img823/3408/dsc3365u.jpg"

ps: Odpalaliśmy prawdziwego vtec'a na wtryskach 190cc i jak napisał były mega problemy z wolnymi obrotami (więcej w tym temacie viewtopic.php?f=4&t=1921&start=40)

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D15Z6 --> MINIME Z6+
PostNapisane: Pt, 04 sty 2013; 06:24:19 
Offline
Uzytkownik zweryfikowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 13 maja 2011; 12:15:05
Posty: 1943
Lokalizacja: Strzegom
Imię: Marcin
Honda:: EG8 / S3 8L
Kolektor ssący w takim razie da radę ten co mam? I jak z tą wiązką?

[...]Musimy także wymienić wtryski proponuje zastosowac od B18C4 gdyż podchodzą bez rzeźby można założyć te z D16Z6 ale trzeba wymienić kostki [...]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D15Z6 --> MINIME Z6+
PostNapisane: Pt, 04 sty 2013; 06:29:34 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5680
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord CS12
Zaraz dodam edytowany pierwszy post z konkretniejszym info...

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D15Z6 --> MINIME Z6+
PostNapisane: Pt, 04 sty 2013; 06:34:20 
Offline
Uzytkownik zweryfikowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 13 maja 2011; 12:15:05
Posty: 1943
Lokalizacja: Strzegom
Imię: Marcin
Honda:: EG8 / S3 8L
Cor7ez z civic6g napisał mi że musze wymienić: klawiatura, wałek, kółko rozrządu (regulowane albo y7), komp p28, strojenie. Także nie wiem jak z głowicą...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D15Z6 --> MINIME Z6+
PostNapisane: Pt, 04 sty 2013; 06:40:06 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5680
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord CS12
Tak wtryski 240cc z D16Z6 mają inne wtyczki niż te w VI genie,ale też jeśli wymienisz kolektor dolotowy na taki z D16Z6 to będzie mniej rzeźby przy wtyczkach i kolektorze jeśli dodatkowo zmienisz wiązke silnikową. Jeśli jednak tego ruszać nie chcesz to raczej zalecane wtryski z B18...kolektor z D15Z6 zostaje wtedy tylko wtyczki podmienić na ODB1 i podłączyć sondę 4 żyłową . Z regulowanym kółkiem można stroić silnik i kompa bez tego tylko kompa.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D15Z6 --> MINIME Z6+
PostNapisane: Pt, 04 sty 2013; 06:53:47 
Offline
Uzytkownik zweryfikowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 13 maja 2011; 12:15:05
Posty: 1943
Lokalizacja: Strzegom
Imię: Marcin
Honda:: EG8 / S3 8L
Regulowane kółko będzie na pewno. Czyli dodatkowo jeszcze sonda 4 żyłowa, bo u mnie jest 1 żyłowa.
Założyłem temat na c6g w sprawie głowicy bo nie wiem...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D15Z6 --> MINIME Z6+
PostNapisane: Pt, 04 sty 2013; 06:58:34 
Offline
Uzytkownik zweryfikowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 13 maja 2011; 12:15:05
Posty: 1943
Lokalizacja: Strzegom
Imię: Marcin
Honda:: EG8 / S3 8L
Czyli podsumowując do kupienia:
- Komputer P28
- Przejściówka z OBD-2 na OBD-1
- Klawiatura
- Wałek
- reg. kółko rozrządu
- wtryski 240 z B18C4
- Sonda 4-żyłowa
- Głowica D16Z6 ????? jedna wielka niewiadoma :)

To jest ta przejściówka?
http://allegro.pl/adapter-obd2-obd1-hon ... 90973.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D15Z6 --> MINIME Z6+
PostNapisane: Pt, 04 sty 2013; 07:55:06 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5680
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord CS12
Głowica raczej nie będzie potrzebna skoro Jogal jej nie wymienił a wie chłopak co pisze....Co do przejściówki to nie taka. Szukaj takiej http://jarusnet.pl/2012/01/05/przejscio ... bd2a-obd1/

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: D15Z6 --> MINIME Z6+
PostNapisane: Pt, 04 sty 2013; 08:57:32 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 06 gru 2011; 01:45:41
Posty: 545
Lokalizacja: Wałbrzych
Imię: Mateusz
Honda:: ED6 D13Z2+
Może pomyśl nad głowicą z Y8 wtedy mniej roboty z wiązką bo tam też jest OBD2. Czyli dobrze Ci ostatnio mówiłem że nie trzeba zmieniać całej głowicy tylko klawiaturę i wałek ale nie pamiętałem dokładnie tematu i zapomniałem o sondzie, wtryskach itd... Nie wiem czy czytałeś już ten temat ale możesz sobie przejrzeć http://www.civicklub.pl/forum/showthrea ... 16Z6+D15Z6
Jeśli kompa masz stroić to i tak go musisz przerobić wiec jak chcesz to mogę Ci sprzedać mojego P06 po dobrych pieniądzach a mam tego do którego łatwo dodać obsługę VTEC-a

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Wordpress theme made by Sorel for Vladinho
phpBB3 theme made by Shadow_One, Wedytowane przez Free dla HondaClub
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL