Honda Club Wałbrzych
http://honda-walbrzych.pl/

słupek D14a4, d16z6,y8
http://honda-walbrzych.pl/viewtopic.php?f=8&t=3089
Strona 1 z 4

Autor:  calak [ Pn, 23 mar 2015; 10:25:37 ]
Tytuł:  słupek D14a4, d16z6,y8

Witam tak jak w temacie kupie goły słupek. Podczas jazdy przestał pracować cylinder drugi od rozrządu, zrobiłem pomiar ciśnienia i wyszło jakieś 0,5 na reszcie cylindrów wychodzi po 12. Remontować się chyba nie opłaca więc jak komuś zalega coś zdrowego to chętnie odkupię. Pozdrawiam

Autor:  Muzyk-Grzes [ Pn, 23 mar 2015; 10:41:52 ]
Tytuł:  Re: słupek D14a4, d16z6,y8

Twoja sprawa czy nie warto remontować bo w sumie to nie panewka ci bokiem wyszła a winne są pierścienie lub uszczelniacze .A co zyskasz bez zmiany mapy i kolektora zakładając dół z 1,6? Za małe dawki paliwa ,które dodatkowo obciążą termicznie trzonki zaworów.

ps: Jak zakupisz blok z D14 (jak pisałeś na DSL spam na CKPL) to skąd wiesz czy nie będzie się za chwilę też nadawał do remontu? Mnie się wydaje że jeśli nie chcesz dłubać (czytaj drastycznie zwiększać moc silnika) to lepiej wyremontować swój blok i mieć pewność na kolejne setki tysięcy kilometrów że nic mu dolegać nie będzie.

Autor:  calak [ Pn, 23 mar 2015; 11:04:33 ]
Tytuł:  Re: słupek D14a4, d16z6,y8

chciałbym właśnie coś pogrzebać, żeby jednak chociaż te 130 KM było. Myślałem czy nie wyremontować dołu 1.4 i założyć głowice z6 ( też wyremontować). Kompletnie nie wiem co zrobić żeby to miało sens i było opłacalne, jest to moje pierwsze auto i szkoda mi się go pozbywać.

Autor:  Muzyk-Grzes [ Pn, 23 mar 2015; 11:24:01 ]
Tytuł:  Re: słupek D14a4, d16z6,y8

Tu musisz sam zdecydować na D14 z głowicą Z6/Y8 na pewno nie zrobisz tej samej mocy do wymieniając silnik na cały D16Z6/Y8. Tylko kupując silnik D16Z6/Y8 możesz się naciąć na złom a tu masz dół który i tak jest do remontu, ale już go kupić nie trzeba.

ps: Napisz skąd jesteś ,łatwiej bedzie cię gdzieś pokierować.

Autor:  calak [ Pn, 23 mar 2015; 11:50:54 ]
Tytuł:  Re: słupek D14a4, d16z6,y8

jestem z okolic Wrocławia. Tej samej mocy nie zrobię ale chodzi właśnie o to, że mam już ten blok silnika i nie muszę wydawać kasy, której i tak za wiele nie ma na kupno innego. Czy wymieniając pierścienie w moim d14 można go jakoś doprężyć przy okazji?

Autor:  Muzyk-Grzes [ Pn, 23 mar 2015; 12:27:35 ]
Tytuł:  Re: słupek D14a4, d16z6,y8

Pierścieniami nie doprężysz ,ale żeby je wymienić trzeba ściągnąć głowicę.
I tu jest "myk" nisko splanowana głowica i cienka uszczelka dopręży silnik na pewno.
Jak zdecydujesz się robić swój blok to warto od razu sprawdzić stan panewek i przy okazji rozbierania wymieniać simeringi bo to żaden koszt a uszczelni silnik.

Jeśli chcesz zakładać głowicę Z6 to na razie nie ma co się bawić w remont obecnej tylko od razu kupować Z6 po remoncie będzie już głowica zamontowana i wyższy wałek na bloku D14 poradzi sobie bez strojenia do czasu dalszych prac.

Autor:  calak [ Pn, 23 mar 2015; 12:49:34 ]
Tytuł:  Re: słupek D14a4, d16z6,y8

Pierścieniami wiem, że się nie dopręża :) bardziej mi chodziło i jakieś inne tłoki no i właśnie o to splanowanie. Remontując blok chcę wymienić panewki korbowodowe (http://jdmshop.eu/czesci-Honda/czaesc-h ... nda-4B1930)
tyle, że nie wiem jak z pierścieniami bo mam do wyboru 2 rodzaje firmy NPR
(http://jdmshop.eu/czesci-Honda/czaesc-h ... WH30423STD)
(http://jdmshop.eu/czesci-Honda/czaesc-h ... R-SWH30362)
są do serii D, a jednak oznaczenie d14a4 nie mogę znaleźć.

Autor:  Muzyk-Grzes [ Pn, 23 mar 2015; 01:40:57 ]
Tytuł:  Re: słupek D14a4, d16z6,y8

Ty masz normalne pierścienie 1,2 / 1,5 / 2,8
z tych co linkowałeś to za NPR wolałbym te http://allegro.pl/pierscienie-tlokowe-h ... 12075.html lub szukaj w niższej cenie Teikoku (u nas w sklepie Auto-Strefa chłopaki ci znajdą)

Autor:  calak [ Pn, 23 mar 2015; 01:51:32 ]
Tytuł:  Re: słupek D14a4, d16z6,y8

czytałem, że firma Riken jest dobra, a na pierścieniach chyba nie warto oszczędzać. Jeżeli okaże się, że walnięty był dół, a głowica jest sprawna muszę w niej coś robić po za splanowaniem?

PS. temat chyba wypada przenieść w jakiś inny dział :) będę w nim zadawał pytania jeżeli coś będzie nie jasne :)

Autor:  Muzyk-Grzes [ Pn, 23 mar 2015; 02:09:21 ]
Tytuł:  Re: słupek D14a4, d16z6,y8

Spokojnie przeniosę ,ja zakładałem Rikena do D16Y7 ,ale Teikoku to pierwszy montaż w Hondach więc ciężko powiedzieć które lepsze.

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/