Auto-Strefa

Honda Club Wałbrzych

Klub fanów Hondy z Wałbrzycha i okolic




Teraz jest Cz, 28 mar 2024; 11:32:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: słupek D14a4, d16z6,y8
PostNapisane: Wt, 24 mar 2015; 01:29:44 
Offline
Zarejestrowany uzytkownik

Dołączył(a): Pn, 16 mar 2015; 09:31:21
Posty: 18
Imię: Bartek
Honda:: ej9
Poznaję to pęknięcie na zderzaku :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: słupek D14a4, d16z6,y8
PostNapisane: Śr, 25 mar 2015; 08:29:41 
Offline
Zarejestrowany uzytkownik

Dołączył(a): Pn, 16 mar 2015; 09:31:21
Posty: 18
Imię: Bartek
Honda:: ej9
Głowice zrzuciłem razem z kumplem dzisiaj okazało się, że zawór wydechowy jest wypalony.
http://imgup.pl/di/LM2W/20150325-192443.jpg

Tutaj kilka dodatkowych fotek:
http://imgup.pl/di/Z982/20150325-192202.jpg
http://imgup.pl/di/WZ07N3O5/20150325-192346.jpg
http://imgup.pl/di/L5H9/20150325-192351.jpg
http://imgup.pl/di/0VWY/20150325-192356.jpg
http://imgup.pl/di/G3XV/20150325-192400.jpg
http://imgup.pl/di/8NTZ/20150325-192434.jpg


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: słupek D14a4, d16z6,y8
PostNapisane: Cz, 26 mar 2015; 11:47:34 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
No więc tak (z tego co mozna zobaczyć):
-zawory conajmniej raz docierane
-blok w stanie idealnym (o ile wszystkie cylindry wyglądają tak samo)
-uszczelka nie OEM (ale dobra) więc możliwe ze głowica już była planowana
-świece na wczoraj do wymiany

Patrząc po znakach na na cylindrach,to tłoki masz podjechane(dobrze by było żebyś po rozebraniu je pokazał), silnik od dawna nie był "doceniony" bo po rodzaju nagaru widać że nie rozwijał zbyt często skrzydeł,zawory albo źle dotarte,albo dawno nie regulowane,jak je wyjmiesz to cuknij jak wyglądają przylgnie,bo są już dość zapadnięte w gniazdach więc trzeba być ostrożnym z ich ponownym docieraniem,
zanim położysz głowicę to odciągnij wodę z otworów na szpilki i dobrze je osusz,nie postarałeś się z tym spuszczaniem ;)
panewki na bank mają juz kompozyt podtarty,więc szukaj na wszelki wypadek jakiejś taniej opcji chociaż na korbowodowe.
Jak zgromadzisz graty i przygotujesz sobie wcześniej wszystko co potrzebne,to w jeden dzień zrobisz ten silnik i możesz upalać,a przy dobrym oleju i rzetelnej obsłudze okresowej to nie starczy ci życia żeby ten konkretny silnik zajechać.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: słupek D14a4, d16z6,y8
PostNapisane: Cz, 26 mar 2015; 12:45:20 
Offline
Zarejestrowany uzytkownik

Dołączył(a): Pn, 16 mar 2015; 09:31:21
Posty: 18
Imię: Bartek
Honda:: ej9
Cylindry wszystkie tak wyglądają. Rozumiem, że tłoki muszę jednak wyciągnąć? Chciałem dziś zalać cylindry nafta i zobaczyć ile przez noc zejdzie. Jeżeli niewiele, bym wyremontował głowicę i poskładał. Zawory prawdopodobnie będą wyciągnięte jutro więc wrzucę fotki. Teraz się zastanawiam czy pobór oleju nie był spowodowany przez głowicę. Jeżeli pierścienie były by uszkodzone to nie pojawiłby się jakiś rant na cylindrze?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: słupek D14a4, d16z6,y8
PostNapisane: Cz, 26 mar 2015; 01:04:51 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
Rantu nie masz ,bo hon na gładzi jest widoczny idealnie,co do wyjmowania tłoków,to chyba najodpowiedniejszy moment (ten temat też już był przerabiany,niektórezy wiedzą OCB)

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: słupek D14a4, d16z6,y8
PostNapisane: Cz, 26 mar 2015; 01:33:39 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 21 wrz 2008; 09:53:55
Posty: 975
Lokalizacja: Wałbrzych
Imię: Andrzej
Honda:: EK4 B16A2
calak napisał(a):
Teraz się zastanawiam czy pobór oleju nie był spowodowany przez głowicę. Jeżeli pierścienie były by uszkodzone to nie pojawiłby się jakiś rant na cylindrze?


Najpewniej pierścienie olejowe są zapieczone . Tłoki wyciągnij bo nie łudził bym się że po zrobieniu samej góry przestanie brać olej.

_________________
Obrazek

Obrazek
Jada chłopaki w japońcach , nikt ich nie dogoni bo kręcą do końca....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: słupek D14a4, d16z6,y8
PostNapisane: Cz, 26 mar 2015; 01:48:53 
Offline
Zarejestrowany uzytkownik

Dołączył(a): Pn, 16 mar 2015; 09:31:21
Posty: 18
Imię: Bartek
Honda:: ej9
Tłok trzeba wypchać od dołu? Mam jeszcze problem ze ściągnięciem tej dolnej plastikowej osłony rozrządu, żeby dobrać się do rolki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: słupek D14a4, d16z6,y8
PostNapisane: Cz, 26 mar 2015; 04:51:50 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
Tak tłoki wypycha się od dołu.Zdejmij koło pasowe to osłona zejdzie i się do rolki dostaniesz.
Co do uszkodzenia pierścieni-prawie każda Honda trzyma cisnienie sprężania do końca,nawet wtedy gdy już żłopie hektolitry oleju,bo nic w tamtych czasach nie miało takich cienkich i lekkich pierścieni tłokowych jak Japońskie motocykle i niektóre auta,przez co pierścień nie ma wagi ,nie rozbija rowków w tłoku i nie wyciera gładzi,ale niestety pierścienie smarująco zgarniające to był bubel i po wielu latach jak tłok oderzył w ścianki cylindra miliony razy to traciły sprężystość i pomimo tego że nie są wytarte to nie zgarniają już oleju.
Wspomniane wyżej Teikoku nie maja tego pierścienia trzyczęściowego ze sprężyną falistą,tylko żeliwny ze zwykłą sprężyną rozpierającą na zewnątrz a nie do góry i na dół (jak rozbierzesz to będziesz wiedział o co chodzi)
Pamietaj żeby nie pozamieniac stopek korbowodów,ani tłoków,to samo tyczy się zaworów (sprężyny też się segreguje).
Do wkladanie tłłoków zrób sobie taśmę z rynny,albo kup profesjonalną
http://i.imgur.com/eOjbE.jpg
http://domtechniczny24.pl/bilder/opaska ... m-180b.jpg
nagar w rowkach czyści się starym pierścieniem,nowe majamieć rozstawione zamki o 120st
i umieszczone napisem TOP do góry,wszystko co zamontujesz ma być czyste i potatlane olejem(do czyszczenia dobra jest nafta i nitro,zależy co w danej chwili czyścisz),każdy widoczny skwarek i nagar musi byś usunięty,zaopatrz się bezwzględnie w klucz dynamometryczny i nie przeginaj,zachowaj bezwzględną czystość bo ziarno piachu potrafi się zemścić,nie używaj siliconu na occie bo to dobre do klopa,nie zakładaj glowicy z wałem w położeniu OT bo pokrzywisz zawory(ustawisz potem ) świece wkręć na końcu a bez paska walem i wałkiem obracaj powoli,bo też pokrzywisz,nie naciagaj paska rękami,a jak już to zrobisz i pasek będzie "gwizdał" to od razu wymień go na nowy bo popuszczanie niczego nie zmieni.
Pewnie o czymś zapomniałem,resztę ktoś dopowie ;)

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: słupek D14a4, d16z6,y8
PostNapisane: Pt, 27 mar 2015; 08:27:26 
Offline
Zarejestrowany uzytkownik

Dołączył(a): Pn, 16 mar 2015; 09:31:21
Posty: 18
Imię: Bartek
Honda:: ej9
Tłoki wyciągnięte
http://imgup.pl/di/7S85/20150327-193732.jpg
http://imgup.pl/di/LUMK/20150327-193738.jpg
http://imgup.pl/di/ZTXX/20150327-193817.jpg
http://imgup.pl/di/JJEG/20150327-193828.jpg
http://imgup.pl/di/9B1Y/20150327-193846.jpg


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: słupek D14a4, d16z6,y8
PostNapisane: Pt, 27 mar 2015; 08:41:42 
Offline
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
Olejowe szmelc,tak jak można bylo przewidzieć zamki się prawie zamknęły,uszczelniające aż wyszczerbione,ale tragedii nie ma z tłokami,porysowane i troche podtarte,najwyżej będą dzwoniły na zimnym silniku jak cholera,ale można je zakładać (o ile nie mają dolegliwości tam gdzie nie widać)

EDIT: poznaczyłeś stopki korbowodów? Chyba że mają cechę ,nie pamiętam już.

Masz na wszelki ,jak byś chciał zweryfikować graty przy zamowieniu
http://japancars.ru/index.php?route=cat ... I&nplgrp=1

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Wordpress theme made by Sorel for Vladinho
phpBB3 theme made by Shadow_One, Wedytowane przez Free dla HondaClub
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL