Honda Club Wałbrzych
http://honda-walbrzych.pl/

słupek D14a4, d16z6,y8
http://honda-walbrzych.pl/viewtopic.php?f=8&t=3089
Strona 2 z 4

Autor:  calak [ Pn, 23 mar 2015; 02:16:14 ]
Tytuł:  Re: słupek D14a4, d16z6,y8

ok najpierw zdejmę głowice i tu pytanie po czym poznać co padło? zalać nafta i zobaczyć czy szczelne?

Autor:  Muzyk-Grzes [ Pn, 23 mar 2015; 04:08:40 ]
Tytuł:  Re: słupek D14a4, d16z6,y8

Na przykład :mrgreen:

Autor:  m26 [ Pn, 23 mar 2015; 04:35:29 ]
Tytuł:  Re: słupek D14a4, d16z6,y8

Zacznij po kolei,czyli:
-odkręć kolektory
-zrób sobie ze starej świecy,albo rurki zakończonej gumą,przyżąd do pompowania cylindra
-kolejno podnoś tłoki na OT i dymaj powietrzem
-kontroluj którędy ucieka powietrze

Znajdziesz w ten sposób wszystko co Cię interesuje odnosnie zakupu części lub silnika.
Obstawiam zawór wydechowy (lub zawory).
Pierścienie raczej wykluczam,chyba ze powietrze będzie leciało przez odmę (pamiętaj że są dwie i jedną trzeba zaślepić lub założyć klamrę),powód takiego twierdzenia jest taki że pierścień nie wyciera się nagle,a przy takiej stracie ciśnienia przez nieszczelność na tłoku natychmiast byś się zaczął dusić olejem wypychanym z odmy do silnika a potem w wydech,
do wypalenia zaworu natomiast wystarczy (od chwili jego przegrzania na skutek luzu lub nieszczelności) jeden cykl spalania.
Jak zwealisz głowicę ,to pokręć wałem i zatrzymaj sie w momencie kiedy tlok zacznie schodzić na doł,potem naciśnij tłok reką i zwróć uwagę czy nie dało sie wyczuć stuknięcia wskazującego na luz na panewce,dobrze jest to zrobić w dwóch /trzech położeniach tłoka.

Jeśli zużycie oleju było w normie ,a potwierdzi się moje domniemanie to dołu nie ruszaj,tylko planuj głowicę do znacznika zrób zawory , uszczelniacze i składaj dziada.
Pamiętaj że trzeba zakupić uszczelkę pod kolektor dolotowy (pod wydech niekoniecznie),najlepiej termo,bo jest wielokrotnego użytku i koniecznie conajmniej pasek jesli zrobił już przebieg powyżej 20% planowanego przebiegu.

Jeśli dokładnie spuścisz płyny ustrojowe,to ominie Cię wydatek na npowe (o ile te co masz są nieprzepracowane)

zawór 20pln
uszczelka głowicy ok. 90 pln. na all (Victor Reinz)
pasta zaworowa 3 pln
usczelka termo pod kolek ok 20-30 pln używka,nowa "papierowa" tyle samo
planowanie 50
uszczelniacze (aktualną cenę zna ozeh)
pasek ?
płyn,olej?

to najniższe koszta z doprężeniem.

Autor:  calak [ Wt, 24 mar 2015; 09:15:29 ]
Tytuł:  Re: słupek D14a4, d16z6,y8

Witam z góry chciałbym podziękować za pomoc :) zużycie oleju w normie nie było, auto pobierało znaczne ilości i przy dodawaniu gazu z wydechu leciał niebieski dym, prawdopodobnie już takie kupiłem. Kilka kilometrów przed awaria w lusterku zauważyłem sporą chmurę dymu. W piątek zrzucę głowicę i zastosuję się do powyższych porad :) mam jeszcze pytanie. Mając ściągnięta głowicę, korzystając z okazji wykonałbym porting kanałów oraz kolektora ssącego (mam d15b7) jakiś przyrostów się spodziewać czy raczej sobie darować coś takiego?

Autor:  Muzyk-Grzes [ Wt, 24 mar 2015; 09:36:34 ]
Tytuł:  Re: słupek D14a4, d16z6,y8

Chciałeś zakładać Z6 jest sens dłubać w głowicy z 1,4 którą i tak zmienisz? Taki porting jest skuteczny ,ale jest jednym z zasady małych kroczków. Czyli doda niewiele ale jak kilka takich modów złożysz do kupy to postęp będzie widoczny.

Autor:  m26 [ Wt, 24 mar 2015; 10:15:41 ]
Tytuł:  Re: słupek D14a4, d16z6,y8

Cytuj:
Kilka kilometrów przed awaria w lusterku zauważyłem sporą chmurę dymu.

to byłby ewenement na skalkę swiatowa gdyby wypaliło dziurę pod pierścieniem,albo zeby pękł tłok w niemodzonym aucie :) aż sam jestem ciekaw,rozbieraj szybko i pisz co tam padło.
Jak byś kupował pierścionki,to tak jak Grzesiek pisze Teikoku,one mają żeliwny pierścień olejowy który się nie odkształca.
Co do zmiany głowicy na z6 ,to nie wiem czy jesteś świadom tego że trzeba najpierw zrobić elektrykę i przygotować komputer pod inną mapę, to jest razem z glowicą ,jej "odnowieniem",i innymi pierdołami lekko licząc 100zł pod warunkiem że zrobisz to sam,a na pewno nie zrobisz skoro sie na tym jak powiedziałeś "nie znasz".
Najlepszym rozwiązaniem według mnie,jesli oczywiście bedziesz wytrwały,to jest zrobienie po kosztach tego co masz,potem zakup jakiegoś zmęczonego swapa i powolne zimowe dlubanie aż bedzie gotowy w całości do włożenia,bo jednorazowy wydatek daje po kieszeni dość porządnie.W międzyczasie dorobisz sie jakiegoś wydechu,porządnego dolotu,nałykasz się wiedzy,zrobisz polowanie na "trafiejne" graty za grosze,przygotujesz instalację.
Piszę o tym dlatego że już niejedno auto "stanęło" na etapie rozbierania i skończyło na warsztacie,albo na allegro,czy jak w przypadku jednego naszego kolegi stało aż zgniło,doczekało się następcy i wylądowalo u nowego wlaściciela w stanie totalnej ruiny,
bo środki się skończyły a zapał wygasł.

Autor:  calak [ Wt, 24 mar 2015; 12:39:22 ]
Tytuł:  Re: słupek D14a4, d16z6,y8

Zdecydowałem najpierw zrobić to co mam + właśnie jakiś porting do tego kolektor 4-2-1 ( w razie czego chyba do d16 też pasuje) i później auto ogarnąć trochę wizualnie, żeby nie było wstydu, a chciałbym jeszcze w tym sezonie się wybrać na jakiś zlot. Weekend spędzę w garażu powklejam zdjęcia po ściągnięciu głowicy :) co do auta na tylnych szybach są naklejki ze stroną tego forum, dzięki nim tutaj trafiłem

Autor:  Muzyk-Grzes [ Wt, 24 mar 2015; 01:11:05 ]
Tytuł:  Re: słupek D14a4, d16z6,y8

A co to za auto bordowe?

Autor:  calak [ Wt, 24 mar 2015; 01:17:58 ]
Tytuł:  Re: słupek D14a4, d16z6,y8

tak

Autor:  Muzyk-Grzes [ Wt, 24 mar 2015; 01:25:28 ]
Tytuł:  Re: słupek D14a4, d16z6,y8

http://galeria.honda-walbrzych.pl/displ ... play_media
A to chyba pierwszy właściciel u nas - przemo 66
Kolejnego właściciela też bym znalazł :P

Strona 2 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/