Honda Club Wałbrzych http://honda-walbrzych.pl/ |
|
chiptuning http://honda-walbrzych.pl/viewtopic.php?f=8&t=519 |
Strona 3 z 4 |
Autor: | bua [ Cz, 23 kwi 2009; 02:16:54 ] |
Tytuł: | Re: chiptuning |
Iras napisał(a): Przemo Ty masz chyba ten sam silnik co ja. d14a3 to taka rodzinka silników pod którą podchodzi d14z1 ja tak to rozumiem No dobra wgrywamy ionny program do kompa i co to daje? lepszy moment obr i moc? a jak tak to ile z grubsza a cene to już na pw napisz jak nie chesz tu Ok, zebym mogl wam cos wiecej powiedziec(na temat kosztow), potrzebuje zdjecie wtyczek, i numer komputera (jest nalepka na boku komputera z numerem). W starszych hondach kompy sa zazwyczaj pod nogami kierowcy. Jesli chodzi o pytanie co sie robi w kompie, to po krodce jest opisane na(niedlugo bedzie wiecej artykulow): http://www.prodrive11.com/?page_id=34 Moce w zaleznosci od silnika, lanego paliwa (wiecej oktanow, mozna wiecej momentu obrotowego wykrzesac, a co za tym idzie wiecej mocy), ale z grubsza : dla silnikow N/A przyrosty nie sa tak imponujace jak dla silnikow F/I. Chip tuning to nic innego jak dolanie paliwa i zmiana kata wyprzedzenia zaplonu. Zmierzenie tego co sie robi na AFR/EGT i ewentualna korekta zeby nie wystepowalo spalanie detonacyjne(stukowe). No i oczywiscie mozna to robic na dwa sposoby : dupohamownia albo hamownia iteracyjna. Ale ta ostatnia strasznie widnuje koszty tuningu. |
Autor: | Przemowch [ Cz, 23 kwi 2009; 04:26:14 ] |
Tytuł: | Re: chiptuning |
bua napisał(a): Ok, zebym mogl wam cos wiecej powiedziec(na temat kosztow), potrzebuje zdjecie wtyczek, i numer komputera (jest nalepka na boku komputera z numerem). W starszych hondach kompy sa zazwyczaj pod nogami kierowcy. Jesli chodzi o pytanie co sie robi w kompie, to po krodce jest opisane na(niedlugo bedzie wiecej artykulow): http://www.prodrive11.com/?page_id=34 Moce w zaleznosci od silnika, lanego paliwa (wiecej oktanow, mozna wiecej momentu obrotowego wykrzesac, a co za tym idzie wiecej mocy), ale z grubsza : dla silnikow N/A przyrosty nie sa tak imponujace jak dla silnikow F/I. Chip tuning to nic innego jak dolanie paliwa i zmiana kata wyprzedzenia zaplonu. Zmierzenie tego co sie robi na AFR/EGT i ewentualna korekta zeby nie wystepowalo spalanie detonacyjne(stukowe). No i oczywiscie mozna to robic na dwa sposoby : dupohamownia albo hamownia iteracyjna. Ale ta ostatnia strasznie widnuje koszty tuningu. U mnie i u Irasa to kompy są pod nogami pasażera tylko cieżko tam zrobić fote i wogole cokolowiek zobaczyć ale postaram się poschylać dzisiaj i popatrzeć. |
Autor: | MARCIN [ Cz, 23 kwi 2009; 06:11:10 ] |
Tytuł: | Re: chiptuning |
mam na wtrysku 2 punktowym mpfi czy jakos tak |
Autor: | Free [ Cz, 23 kwi 2009; 06:33:46 ] |
Tytuł: | Re: chiptuning |
mpfi - multi punctual fuel injection (czy jakoś tak ) czyli wielopunkt |
Autor: | Przemowch [ Cz, 23 kwi 2009; 07:03:56 ] |
Tytuł: | Re: chiptuning |
dziś z Irasem z kanarka szukaliśmy kompa w naszych 6-gen i nie znalezliśmy. Może BUA wiesz gdzie on dokładnie sie podziewa jak siedzisz w tym chiptuningu? |
Autor: | Muzyk-Grzes [ Cz, 23 kwi 2009; 07:23:06 ] |
Tytuł: | Re: chiptuning |
Bua a do D13B2 można coś zrobić bo mam drugi komp ... |
Autor: | Free [ Cz, 23 kwi 2009; 07:31:00 ] |
Tytuł: | Re: chiptuning |
Grzesiu nie przesadzajmy d13b2 to emerycki silnik i tyle |
Autor: | Muzyk-Grzes [ Cz, 23 kwi 2009; 07:36:42 ] |
Tytuł: | Re: chiptuning |
Ale może mi ssanie wyłączy....he he |
Autor: | Free [ Cz, 23 kwi 2009; 07:40:23 ] |
Tytuł: | Re: chiptuning |
Btw tak spytam na wyrost, modyfikacje modyfikacjami, a jak ze strojeniem? |
Autor: | Muzyk-Grzes [ Cz, 23 kwi 2009; 07:52:33 ] |
Tytuł: | Re: chiptuning |
zalałem około 20l. zobaczymy jak wyjeżdzę |
Strona 3 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |