Honda Club Wałbrzych
http://honda-walbrzych.pl/

chiptuning
http://honda-walbrzych.pl/viewtopic.php?f=8&t=519
Strona 3 z 4

Autor:  bua [ Cz, 23 kwi 2009; 02:16:54 ]
Tytuł:  Re: chiptuning

Iras napisał(a):
Przemo Ty masz chyba ten sam silnik co ja. d14a3 to taka rodzinka silników pod którą podchodzi d14z1 ja tak to rozumiem :D

No dobra wgrywamy ionny program do kompa i co to daje? lepszy moment obr i moc? a jak tak to ile z grubsza a cene to już na pw napisz jak nie chesz tu :D


Ok, zebym mogl wam cos wiecej powiedziec(na temat kosztow), potrzebuje zdjecie wtyczek, i numer komputera (jest nalepka na boku komputera z numerem). W starszych hondach kompy sa zazwyczaj pod nogami kierowcy.

Jesli chodzi o pytanie co sie robi w kompie, to po krodce jest opisane na(niedlugo bedzie wiecej artykulow):

http://www.prodrive11.com/?page_id=34

Moce w zaleznosci od silnika, lanego paliwa (wiecej oktanow, mozna wiecej momentu obrotowego wykrzesac, a co za tym idzie wiecej mocy), ale z grubsza :
dla silnikow N/A przyrosty nie sa tak imponujace jak dla silnikow F/I.
Chip tuning to nic innego jak dolanie paliwa i zmiana kata wyprzedzenia zaplonu.
Zmierzenie tego co sie robi na AFR/EGT i ewentualna korekta zeby nie wystepowalo spalanie detonacyjne(stukowe).
No i oczywiscie mozna to robic na dwa sposoby :
dupohamownia albo hamownia iteracyjna. ;)
Ale ta ostatnia strasznie widnuje koszty tuningu.

Autor:  Przemowch [ Cz, 23 kwi 2009; 04:26:14 ]
Tytuł:  Re: chiptuning

bua napisał(a):

Ok, zebym mogl wam cos wiecej powiedziec(na temat kosztow), potrzebuje zdjecie wtyczek, i numer komputera (jest nalepka na boku komputera z numerem). W starszych hondach kompy sa zazwyczaj pod nogami kierowcy.

Jesli chodzi o pytanie co sie robi w kompie, to po krodce jest opisane na(niedlugo bedzie wiecej artykulow):

http://www.prodrive11.com/?page_id=34

Moce w zaleznosci od silnika, lanego paliwa (wiecej oktanow, mozna wiecej momentu obrotowego wykrzesac, a co za tym idzie wiecej mocy), ale z grubsza :
dla silnikow N/A przyrosty nie sa tak imponujace jak dla silnikow F/I.
Chip tuning to nic innego jak dolanie paliwa i zmiana kata wyprzedzenia zaplonu.
Zmierzenie tego co sie robi na AFR/EGT i ewentualna korekta zeby nie wystepowalo spalanie detonacyjne(stukowe).
No i oczywiscie mozna to robic na dwa sposoby :
dupohamownia albo hamownia iteracyjna. ;)
Ale ta ostatnia strasznie widnuje koszty tuningu.



U mnie i u Irasa to kompy są pod nogami pasażera tylko cieżko tam zrobić fote i wogole cokolowiek zobaczyć ale postaram się poschylać dzisiaj i popatrzeć.

Autor:  MARCIN [ Cz, 23 kwi 2009; 06:11:10 ]
Tytuł:  Re: chiptuning

mam na wtrysku 2 punktowym mpfi czy jakos tak

Autor:  Free [ Cz, 23 kwi 2009; 06:33:46 ]
Tytuł:  Re: chiptuning

mpfi - multi punctual fuel injection (czy jakoś tak :P) czyli wielopunkt ;)

Autor:  Przemowch [ Cz, 23 kwi 2009; 07:03:56 ]
Tytuł:  Re: chiptuning

dziś z Irasem z kanarka szukaliśmy kompa w naszych 6-gen i nie znalezliśmy. Może BUA wiesz gdzie on dokładnie sie podziewa jak siedzisz w tym chiptuningu?

Autor:  Muzyk-Grzes [ Cz, 23 kwi 2009; 07:23:06 ]
Tytuł:  Re: chiptuning

Bua a do D13B2 można coś zrobić bo mam drugi komp ...

Autor:  Free [ Cz, 23 kwi 2009; 07:31:00 ]
Tytuł:  Re: chiptuning

Grzesiu nie przesadzajmy d13b2 to emerycki silnik i tyle :cry:

Autor:  Muzyk-Grzes [ Cz, 23 kwi 2009; 07:36:42 ]
Tytuł:  Re: chiptuning

Ale może mi ssanie wyłączy....he he

Autor:  Free [ Cz, 23 kwi 2009; 07:40:23 ]
Tytuł:  Re: chiptuning

Btw tak spytam na wyrost, modyfikacje modyfikacjami, a jak ze strojeniem?

Autor:  Muzyk-Grzes [ Cz, 23 kwi 2009; 07:52:33 ]
Tytuł:  Re: chiptuning

zalałem około 20l. zobaczymy jak wyjeżdzę

Strona 3 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/