Honda Club Wałbrzych http://honda-walbrzych.pl/ |
|
chiptuning http://honda-walbrzych.pl/viewtopic.php?f=8&t=519 |
Strona 4 z 4 |
Autor: | bua [ Cz, 23 kwi 2009; 07:59:09 ] |
Tytuł: | Re: chiptuning |
sorki ten jest do usuniecia, cos mi net szwankuje |
Autor: | bua [ Cz, 23 kwi 2009; 08:00:41 ] |
Tytuł: | Re: chiptuning |
Przemowch napisał(a): bua napisał(a): Ok, zebym mogl wam cos wiecej powiedziec(na temat kosztow), potrzebuje zdjecie wtyczek, i numer komputera (jest nalepka na boku komputera z numerem). W starszych hondach kompy sa zazwyczaj pod nogami kierowcy. Jesli chodzi o pytanie co sie robi w kompie, to po krodce jest opisane na(niedlugo bedzie wiecej artykulow): http://www.prodrive11.com/?page_id=34 Moce w zaleznosci od silnika, lanego paliwa (wiecej oktanow, mozna wiecej momentu obrotowego wykrzesac, a co za tym idzie wiecej mocy), ale z grubsza : dla silnikow N/A przyrosty nie sa tak imponujace jak dla silnikow F/I. Chip tuning to nic innego jak dolanie paliwa i zmiana kata wyprzedzenia zaplonu. Zmierzenie tego co sie robi na AFR/EGT i ewentualna korekta zeby nie wystepowalo spalanie detonacyjne(stukowe). No i oczywiscie mozna to robic na dwa sposoby : dupohamownia albo hamownia iteracyjna. Ale ta ostatnia strasznie widnuje koszty tuningu. U mnie i u Irasa to kompy są pod nogami pasażera tylko cieżko tam zrobić fote i wogole cokolowiek zobaczyć ale postaram się poschylać dzisiaj i popatrzeć. Sorki myslalem o miejscu pod nogami pasazera.... No i tam powienien byc. Pod taka przykrecana plyta ( w starszych modelach). Moze upraszczajac sprawe: 1.Zrobic da sie wszystko co jest na wtrysku. 2.Najtaniej jesli jest to obd0 (samochody do okolo 92r.), lub obd1 (zazwyczaj do 96/97. 3.jesli samochod ma komputer z odb2 ( srednio 97 w zwyz) cena winduje sie w gore bo trzeba montowac przejscowke na odb1 i wstawiac komputer ze starszych hond (nie traci sie wogole na niczym w takim wypadku). 4. Pytanie do samego siebie: czy oplaca sie tuningowac 1300-1400ccm? bo przyrost naprawde bedzie prawie niezauwazalny. (pozatym wrazenie "kopa" wcale nie oznacza ze auto jest szybsze, wrecz odwrotnie, jesli moment obrotowy jest staly w szerokim zakresie obrotow to auto przyspiesza gladko i szybciej niz takie z "kopem". Czyli na dupohamowni bedzie wrazenie odwrotnie proporcjonalne do osiagow Kurcze mam wrazenie ze juz wszystko napisalem 1. Najtaniej - tylko modyfikacja kompa, 2. Drozej - Strojenie na AFR/EGT. 3. A jesli ktos chce profi, to wjazd na hamownie inercyjna |
Autor: | Iras [ Cz, 23 kwi 2009; 08:57:32 ] |
Tytuł: | Re: chiptuning |
ja zostaje raczej przy 4-2-1 i cai pyttalem z ciekawosci ale fakt faktem co mozna wycisnac z 1.4... podobno max 108 Km |
Strona 4 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |