Honda Club Wałbrzych
http://honda-walbrzych.pl/

paliwo "sportowe"
http://honda-walbrzych.pl/viewtopic.php?f=8&t=54
Strona 2 z 2

Autor:  bua [ So, 11 kwi 2009; 08:13:20 ]
Tytuł:  Re: paliwo "sportowe"

Ja leje 98 zazwyczaj na shell'u,
V-power racing, jak wiadomo ma wiecej oktanow dzieki czemu silnik uniknie spalania stukowego.
Co umozliwia przyspieszenie zaplonu, lub zwiekszenie stopnia srężania.
Do normalnego nie wysilonego silnika nie ma co go lac.

A ze na auchan leja jakas mieszanke badziewia to potwierdzam rowniez.

Autor:  Muzyk-Grzes [ Wt, 14 kwi 2009; 11:50:36 ]
Tytuł:  Re: paliwo "sportowe"

Jak można przeczytać w książce serwisowej Honda Civic IV V i VI gen przystosowana jest do jazdy na benzynie ,której w PL nie ma 91 oktanów (niemiecka bleifrei) Benzyna 95 oktanów to benzyna nazywana Super a 98 to SuperPlus, o wyższej liczbie oktanowej niż sugeruje to książka. Pisze o tym nie dla tego że uważam że to co tam piszą to kompletna racja, ale serwis sugeruje że benzyna o wyższej liczbie oktanowej ?? pogarsza?? osiągi...

Autor:  Iras [ Wt, 14 kwi 2009; 11:55:29 ]
Tytuł:  Re: paliwo "sportowe"

ok Grzesiu to chyba od dzisiaj zaczne mieszac paliwo z rozpuszczalnikiem albo wodą żeby zmniejszyć oktany żeby szybciej jeździć :)

Autor:  Muzyk-Grzes [ Wt, 14 kwi 2009; 12:08:28 ]
Tytuł:  Re: paliwo "sportowe"

Iras napisał(a):
ok Grzesiu to chyba od dzisiaj zaczne mieszac paliwo z rozpuszczalnikiem albo wodą żeby zmniejszyć oktany żeby szybciej jeździć :)

Irek, ja napisałem że wcale nie popieram tego co serwis napisał w książce... leję 95 bo dawno odkryłem że 98 ,albo tyle oktanów nie ma ,albo żadnej różnicy w spalaniu nie daje (tzn. w niższym zużyciu paliwa).

Autor:  Lukas [ Wt, 14 kwi 2009; 12:29:32 ]
Tytuł:  Re: paliwo "sportowe"

Ja lałem dla sprawdzenia V power'a i w cale nie spala mniej a na pewno auto nie ma lepszego kopa po tym. Przereklamowane gówno.

Autor:  Kuba [ Wt, 14 kwi 2009; 01:04:29 ]
Tytuł:  Re: paliwo "sportowe"

Jak się dorwe do skanera to pokażę wam artykuł z "WRC" w którym jest opisane dlaczego w autach w do których leje się paliwo o wyższej liczbie oktanowej niż zalecana moc spada. (na przykładzie Cinquecento Sporting)

test na hamowni V-tech Tuning (Kraków):

moc na silniku:
PB 95: 59,2 KM
PB 98: 54,5 KM
RÓŻNICA: -7,9 %

moc na kołach:
PB 95: 40,9 KM
PB 98: 39,1 KM
RÓŻNICA: -4,4 %

UP: Zapomniałem napisać, że nie dotyczy to paliw typu V-Power czy BP Ultimate które rzeczywiście podnoszą moc (potwierdzone na hamowni).

Autor:  dz0919 [ Wt, 14 kwi 2009; 01:06:29 ]
Tytuł:  Re: paliwo "sportowe"

z tego co mi wiadomo przy laniu paliwa o wyzszej liczbie oktanowej powinno sie zmienic conajmniej statyczny kat wyprzedzenia zaplonu...

Autor:  Muzyk-Grzes [ Wt, 14 kwi 2009; 01:18:44 ]
Tytuł:  Re: paliwo "sportowe"

Kuba napisał(a):
Jak się dorwe do skanera to pokażę wam artykuł z "WRC" w którym jest opisane dlaczego w autach w do których leje się paliwo o wyższej liczbie oktanowej niż zalecana moc spada. (na przykładzie Cinquecento Sporting)

test na hamowni V-tech Tuning (Kraków):

moc na silniku:
PB 95: 59,2 KM
PB 98: 54,5 KM
RÓŻNICA: -7,9 %

moc na kołach:
PB 95: 40,9 KM
PB 98: 39,1 KM
RÓŻNICA: -4,4 %

Książka tego nie tłumaczyła ,ale wynika że "żółta people" ma rację w tym co pisze....

Autor:  Kuba [ Wt, 14 kwi 2009; 01:20:03 ]
Tytuł:  Re: paliwo "sportowe"

To artykuł z magazynu, nie książki.

Autor:  Muzyk-Grzes [ Wt, 14 kwi 2009; 01:24:46 ]
Tytuł:  Re: paliwo "sportowe"

Ja zacytowałem książkę a ty artykuł, wynika z tego że paliwo o wyższej liczbie oktanowej niż zalecana wcale nie zwiększa mocy silnika a nawet ją zmniejsza...Moze jak Adam napisał jest to kwestia kąta wyprzedzenia zapłonu.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/