Auto-Strefa

Honda Club Wałbrzych

Klub fanów Hondy z Wałbrzycha i okolic




Teraz jest Cz, 28 mar 2024; 09:25:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Projekt turbo - idzie wiosna, czas zacząć coś robić
PostNapisane: Śr, 27 mar 2013; 06:42:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5680
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord CS12
Centralka Stag4 eco jak i inne sterują wtryskiwaczami ,co prawda nie na zasadzie map jak ECU Hondy a jedynie czasami otwarcia w stosunku do ECU. Nie miałem czasu w pracy zgłębić tego tematu ,ale jak szukałem wariatora na stronach LPG to znalazłem tam wiele ciekawych urządzeń do sterowania silnikiem lub sygnałami a raczej ich zmianą lub symulacją między czujnikami a ECU.
Może zamiast szukać jednego urządzenia wystarczyło by popatrzeć za jakąś "przeszkadzajką"

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Projekt turbo - idzie wiosna, czas zacząć coś robić
PostNapisane: Śr, 27 mar 2013; 07:17:13 
Online
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
A może poszukać jakiś podatny na reprograming ECM od turbo,taki z wyjściem na czujnik doładowania.Na pewno będzie więcej rzeźby,żeby to było kompatybilne z silnikiem i kabiną.

Edit
zrób gaźnik :D albo LPG na parowniku

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Projekt turbo - idzie wiosna, czas zacząć coś robić
PostNapisane: Śr, 27 mar 2013; 07:23:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5680
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord CS12
m26 napisał(a):
zrób gaźnik :D albo LPG na parowniku

Ke?

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Projekt turbo - idzie wiosna, czas zacząć coś robić
PostNapisane: Śr, 27 mar 2013; 07:28:01 
Online
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
Przecież wiesz co to gaźnik :)
Nie obchodza Cię wtedy problemy z dozowaniem,samo się zrobi.Może to i mało ambitne... :D

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Projekt turbo - idzie wiosna, czas zacząć coś robić
PostNapisane: Śr, 27 mar 2013; 07:58:19 
Offline
Administrator techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 13 gru 2008; 05:22:47
Posty: 460
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Imię: Paweł
Honda:: Była Civic EG8 D15xx
Gaźnik to nie dla mnie, za mało kontroli nad tym co się dzieje.

Wtryski w DET3 są albo parami ale razem. Na razie udało mi się też znaleźć, że można podpiąć moduł zapłonowy z dwoma cewkami (dwie linie) do DET3 i sobie z tym poradzi (wg instrukcji).

Co innego kompa to myślałem już o tym (w pierwszym poście nawet jest), ale jest mogą pojawić się problemy - obsługa osprzętu, może być inny (inna charakterystyka czujników). Z tego co wiem programowalny jest komp z Evo ale Evo ma lekko inny osprzęt i górę silnika niż wolnossące 4G63 2.0. No i oczywiście dochodzi rzeźba instalacji bo założę, że wtyczki nie są takie same.

_________________
Moja Ex Honda | Mój Blog | MotionSystems.eu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Projekt turbo - idzie wiosna, czas zacząć coś robić
PostNapisane: Śr, 27 mar 2013; 08:14:23 
Online
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
Piszac o rzeźbie miałem na myśli przeszczep wszystkich czujek a nie kalibracje :D
Turbo od strony chłodnicy-to pewnie nie VW,więc chyba nie plastikowe kolektorki i nietypowe osadzenie czujników.

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Projekt turbo - idzie wiosna, czas zacząć coś robić
PostNapisane: Śr, 27 mar 2013; 08:20:55 
Offline
Administrator techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 13 gru 2008; 05:22:47
Posty: 460
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Imię: Paweł
Honda:: Była Civic EG8 D15xx
m26 napisał(a):
Turbo od strony chłodnicy-to pewnie nie VW,więc chyba nie plastikowe kolektorki i nietypowe osadzenie czujników.

Nie rozumiem, jaki jest kontekst?

_________________
Moja Ex Honda | Mój Blog | MotionSystems.eu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Projekt turbo - idzie wiosna, czas zacząć coś robić
PostNapisane: Śr, 27 mar 2013; 08:28:53 
Online
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 03 lis 2012; 05:48:22
Posty: 2584
Lokalizacja: Wałbrzych / P. góra
Imię: Grupa krwi 5W40
Honda:: EJ9 GAZOLOT ,FN2
Maxoff napisał(a):
mogą pojawić się problemy - obsługa osprzętu, może być inny (inna charakterystyka czujników). No i oczywiście dochodzi rzeźba instalacji bo założę, że wtyczki nie są takie same.


Gdyby to był VW to jest problem ,bo one mają czujniki tak osadzone że nic innego tam nie wsadzisz,ale w przypadku innych aut zawsze można coś przegwintować czy redukcję zrobić i zaszczepić czujniki pod dany komp.Co do osprzętu... no cóż-owiane tajemnicą ;)

_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
SMS-sy kasuję bez czytania-wszystkie razem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Projekt turbo - idzie wiosna, czas zacząć coś robić
PostNapisane: Śr, 27 mar 2013; 08:39:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009; 07:07:24
Posty: 5680
Lokalizacja: Wałbrzych / Stary Zdrój
Imię: Grzegorz
Honda:: Accord CS12
To nie jest VW ,poczytaj blog Pawła to zgadniesz o jakie auto chodzi....
ps: szukaj u niego w podpisie

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Projekt turbo - idzie wiosna, czas zacząć coś robić
PostNapisane: Śr, 27 mar 2013; 08:51:50 
Offline
Administrator techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 13 gru 2008; 05:22:47
Posty: 460
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Imię: Paweł
Honda:: Była Civic EG8 D15xx
W Evo jest 4G63 dwuwałkowy natomiast tutaj jest 4G63 jednowałkowy. Czujniki które mnie zastanawiają to: MAF, camshaft position sensor lub crank angle sensor. Do tego nie wiem jak rozwiązany jest zapłon w Evo, w 4G63 jednowałkowym są dwie cewki i jest bezrozdzielaczowy (z czym akurat DET3 sobie nawet radzi).

Tj. jeśli w Evo jest MAP zamiast MAF to super, wystarczy zamienić. Największy problem może być z camshaft position sensor lub crank angle sensor (nie pamiętam który jest w górnej części silnika) - to może do siebie nie pasować, różne zębaki. Jest to rzeczy to wybadania.

Uprzedzając oczywiste stwierdzenia, mogę nawet przełożyć cały silnik, ale chodzi o budżet. I rozwiązanie Evo + kabel + soft + czujniki nie koniecznie musi być tańsze niż rozwiązanie pokroju DET3. Stąd ten dylemat :-)

_________________
Moja Ex Honda | Mój Blog | MotionSystems.eu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Wordpress theme made by Sorel for Vladinho
phpBB3 theme made by Shadow_One, Wedytowane przez Free dla HondaClub
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL